Foloseşte dezabonarea în favoarea ta

O rata de dezabonare mare este coşmarul oricărui e-mail marketer, dar există o alternativă şi mai de temut: raportarea ca spam.

În orice newsletter este obligatorie existenţa unui link prin care destinatarii să se poată dezabona, dar este suficient doar atât?

Cât de vizibil este link-ul de dezabonare? Câte click-uri dau utilizatorii tăi ca să se dezabone? Cererea lor este procesată imediat? Toate aceste lucruri sunt foarte importante, căci dacă procesul de dezabonare este dificil, raportarea ca spam este alternativa sigură şi rapidă.

Mulţi e-mail marketeri aleg să ascundă linkul de dezabonare sau nu uşurează procesul în speranţa că acest fel utilizatorii nu vor renunţa la newsletter. Adevărul este că vor fi întotdeauna utilizatori care vor alege să nu mai primească e-mailurile tale, atunci de ce să faci procesul mai greu pentru ei şi să pui în pericol întreaga campanie a organizaţiei.

O rată mare a raportării ca spam se va reflecta asupra reputaţiei tale, factor foarte important utilizat de filtrele anti-spam. Mulţi utilizatori vor apăsa butonul de „Raportare ca spam” ca modalitate de a scăpa de un e-mail pe care nu-l doresc, dacă procesul de dezabonare pe care îl oferi este prea anevoios.

De ce se dezabonează utilizatorii?

Iată câteva din cele mai frecvente motive care cauzează dezabonarea de la un newsletter:

E prea mult!

Ai promis un e-mail sau două pe săptămână la abonare, dar acum ai ajuns să trimiţi câte un mesaj în fiecare zi.

Comunicare irelevantă.

Oamenii care se înscriu pentru a primi un newsletter pe un subiect nu vor neaparat să ştie toate noutăţile despre compania ta. O segmentare cât mai exactă e obligatorie.

Şi-au schimbat preferinţele şi interesele.

Viaţa oamenilor se schimbă. Unii decid să nu mai primească informaţii despre compania ta deoarece acestea nu-i mai interesează.

O alta posibilitate este ca abonaţii tăi să se dezaboneze şi pentru că au găsit o variantă mai bună în altă parte. Vezi ce le oferă concurenţa.

Cum să îmbunătăţeşti experienţa dezabonării?

Un proces de renunţare la newsletter uşor pentru utilizator conduce la o mai bună gestionare bazei de date.

Îmbunătăţirea procesului de dezabonare necesită timp şi efort, dar rezultatele se vor concretiza în plângeri de spam mai puţine şi o listă de utilizatori mai activă, interesată de ceea ce comunici.

1. Linkul de dezabonare e foarte vizibil

Cea mai bună plasarea a link-ului este în partea de sus a mesajului, mai ales dacă sunteţi în încercarea de a reduce o rată ridicată de raportare ca spam.

Cititorii care decid imediat că doresc să renunţe vor avea posibilitatea fără a fi nevoiţi să parcurgă tot articolul pentru a ajunge la final, unde vor găsi link-ul prin care se pot dezabona. Dacă vor trebui să căute link-ul prea mult, butonul anti-spam le va părea mai la îndemână.

2. Accesibilitatea înseamnă încredere

Trebuie să câştigi încrederea utilizatorilor tăi. Poţi accentua link-ul prin care se pot dezabona prin îngroşare sau le poţi oferi mai multe posibilităţi de dezabonare sau de reglare frecventei sau continutului mesajelor primite. Acest lucru permite abonaţilor să ştie că deţin controlul.

3. Procesarea cererilor de renunţare la newsletter are loc imediat

Dacă oamenii au decis că nu mai vor să primească informaţii de la tine, ei vor considera orice mesaj primit ulterior dezabonării drept spam şi vor acţiona în consecinţă.

Tag-uri: , ,

Lasă un comentariu

footerleft
footerbg