Cum să eviţi filtrele de spam

1. Importanţa mesajului text în cod html

Dacă vrei să trimiţi un newsletter in editorul html nu plasa doar o imagine cu text. Newsletterul nu trebuie sa fie doar un vizual (o poză), ci trebuie să fie în cod html. Dacă proporţia text/imagine este prea mică mesajul poate ajunge în spam.
Editorul mesajului din sistemul Womsend verifică numărul de caractere şi te avertizează, dacă ai mai puţin de 200.

2.  Configurarea IP-urilor

Este necesar să te asiguri că IP-urile de pe care trimiţi sunt configurate corect. În următoarele situatii filtrele îţi pot da un scor mai ridicat de spam:

a.    Există definite înregistrări Reverse DNS (PTR) la furnizorul de ip-uri (hosting). Aceste înregistrări sunt de fapt nume de domenii asociate ip-urilor. De exemplu, dacă interogam sistemul DNS pentru a afla numele ip-ului (înregistrarea PTR) 74.53.68.211 vom afla că este  dsb.womsend.com, iar dacă interogam sistemul DNS pentru a afla ip-ul lui dsb.womsend.com (înregistrarea de tip A ) vom afla că este 74.53.68.211.

Aceasta este o configurare corectă. Cele 2 înregistrări trebuie să coincidă.
O greşeală ce trebuie evitată, în acest caz, este introducerea de numere în numele ip-urilor. Acest lucru poate să crească scorul de spam pentru că filtrele vor considera ip-ul ca fiind unul dinamic.

b.     Există definite înregistrări de tip SPF şi SenderID pentru domeniile de pe care se face trimiterea. Acestea înregistrări sunt folosite de servere la care trimiţi mesaje pentru a verifica dacă IP-ul tău este autorizat să facă trimiteri pentru domeniul de pe care se trimite.

3. Semnarea mesajelor cu DomainKeys şi/sau DKIM

Domain Keys Identified Mail a fost iniţial conceput pentru a eradica phising-ul însă este folosit şi pentru a identifica expeditorii mesajelor şi a construi o reputaţie pe domeniu. Sistemul foloseşte integrarea unei semnături digitale criptate în emailurile trimise şi verificarea acestora cu ajutorul cheii publice a expeditorului publicata prin DNS.

4. Accesul exclusiv pe IP

Dacă ai un site găzduit pe un server shared (compania de hosting găzduieşte şi site-urile altor clienţi pe el) trebuie să te asiguri că doar tu poţi să trimiţi mesaje de pe un anumit IP. Solicită asta companiei de hosting.
Dacă nu e posibil, închiriază un VPS (Virtual Private Server) sau un server dedicat.
Altfel mesajele tale pot fi trimise de pe un IP de pe care trimit şi alţi clienţi, care pot face spam, şi atunci mesajele tale pot ajunge, la rândul lor, în folderul Junk.

5. Securitatea sistemului

Acest aspect este foarte important. Parole slabe, software neactualizat şi cu probleme de securitate pot permite accesul neautorizat unor spameri care vor folosi sistemul tau pentru a trimite mesaje nesolicitate.

6. Monitorizarea blacklist-urilor

Este necesară o monitorizarea constanta a blacklist-urilor. Chiar şi cei ce trimit mesaje cu permisiune pot ajunge în blacklist. Este important să monitorizezi constant aceste blacklist-uri ca să afli imediat dacă IP-ul sau domeniul tău a ajuns în blacklist şi să faci imediat demersurile necesare pentru a fi scos din blacklist.

7. Monitorizarea prin conturi de test

Poţi să faci această monitorizare prin câte o adresă de email pe cei mai folosiţi clienţi de email din lista ta. Trimiţi mesajul acelor conturi de test la care ai acces şi poti vedea unde ajunge mesajul tău. Astfel vei şti dacă mesajul ajunge în spam şi poti lua măsurile necesare pentru a nu ajunge acolo.

 Cum să rămâi în inbox-ul abonaţilor tăi

Odata ce emailurile tale se livrează în inbox iata ce trebuie să faci pentru a rămâne acolo:

1. Monitorizare constantă a sistemului

Este necesară pentru a preveni şi repara orice probleme tehnice sau de securitate menţionate mai sus.

2. Evitarea raportărilor ca spam

Ca să ai o rată mică de raportari spam trebuie să ţii cont de cea mai importantă regulă a email marketing-ului: fii relevant. Trimite abonaţilor tăi mesajele pe care le-ai promis în formularul de abonare, de asemenea e important să incluzi în emailuri şi link-ul de dezabonare, ca să nu-i faci să apeleze la butonul „Spam”. Mai multe detalii despre cum poţi evita raportările găseşti aici.

3. Procesarea imediată a cererilor de dezabonare

Acesta este un aspect pe care nu trebuie să-l neglijezi, este foarte importantă. De asemenea, este necesară şi curăţarea bazei de date de adrese expirate sau invalide la care nu s-au putut livra mesajele şi înscrierea la feedbackloop-uri pentru a şti imediat cine raportează mesajul ca spam.

Aceste sunt cele mai importante recomandări pentru a păstra rata de spam la valori cât mai mici. Pentru o eficienţă cât mai mare a newsletterelor trimise este necesar să ţii cont de ele.

Sistemul Womsend implementează soluţii pentru toate cele descrise mai sus pentru a-ţi asigura livrarea newsletterelor în inbox şi o rată de raportari spam cât mai mică.

Pentru orice nelămuriri sau comentarii ne poţi contacta aici.

Tag-uri: , , ,

Lasă un comentariu

footerleft
footerbg