Creează conţinut eficient pentru newslettere

18 iulie, 2012

După ce ai stabilit care sunt criteriile de segmentare ale listei tale şi cu ce frecvenţă vei trimite newslettere, trebuie să lucrezi la conţinutul pe care îl oferi abonaţilor pentru a maximiza indicatorii emailurilor tale.

Permisiunea de la abonaţi  şi relevanta sunt elementele esenţiale în email marketing care pot conduce la crearea unei relaţii. Pasul doi este să intuieşti şi să afli ce îşi doresc, ce tip de informaţii vor să primească. Un sondaj te poate ajuta în acest caz. De asemenea, idei de continut poţi afla şi observând cu atenţie cifrele newsletterelor anterioare sau ale site-ului şi blogului tău. Vezi ce citesc utilizatorii, de ce sunt interesaţi şi dezvoltă aceste subiecte.

În general, abonaţii nu vor fi prea bucuroşi să primescă doar newslettere cu texte de vânzări, trebuie să le prezinţi şi beneficiile produselor tale.

Personalizarea ajută

Poţi folosi metode foarte eficiente de personalizare a conţinutului. Spre exemplu, folosirea prenumelui abonatului în headerul emailului. „Bună, Andreea!” în loc de doar „Buna!” te poate ajuta să câştigi atenţia cititorului pentru rândurile de mai jos.

Poziţionarea informaţiilor importante

Informaţia importantă trebuie să stea cât mai sus ca să capteze interesul cititorului înainte ca acesta să abandoneze emailul.

Dacă foloseşti Womsend, poţi analiza rata de click pe fiecare link pentru a trage concluzii despre cum poţi optimiza poziţionarea informaţiei şi elementele de design ale newsletterului. Sistemul de raportare al Womsend permite vizualizarea exactă a numarului pe clickuri de pe fiecare link din newsletter.

Subiectul – cheia către rate de deschidere mari

Subiectul este primul contact pe care newsletterul tău îl are cu utilizatorul. Singura şansă de a-l convinge să deschidă şi să ajungă la informaţii şi să dea click.Un subiect bun ar trebui să fie concis şi factual, fără foarte multe metafore.

Workshop email marketing

14 mai, 2012

Cu câteva zile în urmă am ţinut un workshop despre email marketing la conferinţele naţionale de ecommerce

Mai jos aveţi slide-urile. Multe din idei sunt prezentate şi în diferite articole pe blog-ul WomSend şi în manualul de email marketing.

Segmentarea listei după activitatea abonaţilor

5 aprilie, 2012

Lista ta include abonaţi care nu ţi-au deschis niciodată emailul, dar şi abonaţi care au ajuns pe site şi au cumpărat produse. Pentru a mări eficienţa newsletterelor tale e bine să trimiţi mesaje targetate. Poţi segmenta lista după acţiunile abonaţilor prin analizarea acţiunilor lor trecute în newsletterele trimise. Pe baza acestor date poţi clasifica abonaţii pe categorii de activitate: loiali, activi, inactivi etc.

Pentru a utiliza acest tip de segmentare trebuie să ai o modalitate de a afla acţiunile abonaţilor. De obicei această opţiune este inclusă raportul din aplicaţia cu care trimiţi newsletterele. De asemenea, pentru a corela aceste cifre cu preferinţele utilizatorilor este bine să apelezi şi la sondaje de opinie.

Tipuri de segmente

1. Abonaţii loiali
Dacă cineva a făcut o acţiune în urma un email trimis de tine (achiziţie sau completarea unui formular) nu lăsa ca aceasta să fie ultima sa interacţiune cu site-ul tău. Ai grijă de clienţii loiali pentru că ei îţi pot aduce beneficii foarte importante, dacă sunt mulţumiţi de produsele/serviciile tale. Pentru această categorie de abonaţi ar trebui să ai un segment căruia să îi trimiţi oferte exclusive.

2. Abonaţi activi
Sunt cei care interacţionează cu emailurile tale, dau click, ajung în site, însă nu se materializează în conversii. Dacă există o diferenţă foarte mare între rata de click şi cea de conversie există o problemă. Poate fi structura landing page-ului, însă e foarte posibil să fie oferta în sine.

3. Abonaţi inactivi
Sunt acei abonaţi care nu au mai deschis un email în ultimele 3-6 luni. Este foarte posibil să fi uitat de tine. Pentru aceşti abonaţi cea mai bună soluţie ar fi să faci un segment în listă şi să încerci câteva metode de activare.

Cu Womsend poţi identifica abonaţii cei mai activi

Dacă foloseşti Womsend, poţi crea foarte uşor segmente de abonaţi, după activitatea pe care o au. Sistemul nostru calculează un scor de calitate de la 0-100, bazat pe acţiunile utilizatorilor tăi. Mai multe detalii despre această funcţionalitate şi cum o poţi utiliza găseşti aici.

Sursa foto

Email marketingul pe mobil – o oportunitate pentru afacerea ta

26 martie, 2012

Marketingul pe mobil este o piaţă în continuă creştere, iar numeroasele sale oportunităţi sunt încă neexploatate în planul de marketing. Însă, din ce în ce mai mult, publicitatea pe internet integrează câte un element de marketing mobil. De aceea şi email marketing-ul face un pas în această direcţie. Dispozitivele mobile, mai ales smarphone-urile tind să schimbe obiceiurile de consum ale celor care accesează conţinutul emailurilor în ultimii ani. Dacă consumatorii tăi sunt pe mobil, trebuie să ajungi la ei. Trebuie să începi să faci primele eforturi pentru optimizarea conţinutul pe mobil.

Înainte de a trece la acţiune este important să încerci să întelegi în ce proporţie abonaţii tăi îţi deschid emailurile pe mobil. În anumite cazuri poţi afla aceste informaţii din aplicaţia pe care o foloseşti pentru trimiterea newsletterelor, fie poţi să-i întrebi chiar tu  pe abonaţi printr-un sondaj.

Oricare ar fi rezultatele, trebuie să ai în vedere că rata de penetrare a smartphone-urilor este în continuă creştere şi emailul pe mobil poate deveni din ce în ce mai folosit. Aşa că, chiar dacă în momentul de faţă procentul abonaţilor care te citesc pe mobil este scăzut, este un canal pe care trebuie să-l urmăreşti îndeaproape.

Optimizarea mesajelor pentru citirea pe mobil

Iată şi câteva reguli simple pe care le poţi aplica newsletterelor tale pentru a fi mai aproape de utilizatorii de mobil:

1. Fii concis

Gândeşte textele şi pentru utilizatorii de mobil. Fii clar şi nu folosi propoziţii lungi. Plasează cea mai importantă informaţie la începutul emailurilor şi nu uita de mesajele Call-to-action. Paragrafele lungi forţează utilizatorul să dea scroll şi îl poţi pierde în acest fel.

2. Trimite şi variantă ”plain text”

Această recomandare este valabilă şi pentru utilizatorii de desktop, însă în cazul mobilului este cu atât mai importantă. Mulţi clienţi de email mobil nu permit afişarea html-ului. Aşa că dacă nu vei trimite şi varianta text, emailul tău nu va putea fi citit.

3. Imaginile

Evită folosirea imaginilor foarte mari. Dispozitivele mobile au conexiuni mai slabe şi se vor încărca greu.

4. Optimizează şi landing page-ul

Dacă îţi optimizezi emailul, nu uita de landing page. Concizie şi claritatea textului este valabilă şi aici, şi de asemenea evită folosirea Flash-ului în pagină.

Optimizarea newsletterului prin testele A/B

22 februarie, 2012

Care sunt subiectele care fac userii să deschidă emailurile, care este ora cea mai indicată pentru trimiterea newsletterului sau ziua cea mai potrivită? Răspunsurile la aceste întrebări le poţi afla experimentand mai multe variante. Testele A/B pot fi folosite cu eficienţă pentru a creşte indicatorii campaniilor tale prin determinarea elementelor ineficiente din emailuri.

Ce sunt testele A/B

Creezi două versiuni de newsletter şi trimiţi către două segmente din lista ta (create aleatoriu). Astfel testezi cele două mesaje pentru a vedea care este cel mai eficient, acela fiind cel trimis către întreaga listă. Testele A/B au mai multe avantaje: sunt uşor de pus în practică, dau rezultate în foarte scurt timp şi uşor de interpretat. Scopul testelor A/B este să-ţi furnizeze varianta optimă.
Pentru a face aceste teste trebuie să faci două variante de newsletter şi crearea a două segmente de test.

Ce poţi testa

Ca să începi testarea trebuie să defineşti ce anume vrei să afli. Pentru a putea interpreta uşor rezultatele cele două variante de newsletter pe care le testezi nu trebuie să fie foarte diferite, deoarece la când evalua indicatorii nu vei mai putea concluziona cu siguranţă care a fost elementul care a făcut diferenţa. De aceea, este recomandat să se testeze câte unul sau două elemente o dată.

Iată elementele pe care le poţi testa:

1. Subiectul

Subiectul este factorul care influenţează cel mai mult rata de deschidere a unui newsletter. Referitor la eficienţa subiectului poţi testa performaţa între un subiect specific sau unul mai general, de asemenea poţi testa un subiect în care specifici un beneficiu (o reducere) sau în care le comunici urgenţa ofertei (Mai două zile ca să…). Personalizarea este un alt criteriu după care poţi analiza diferenţa dintre rezultatelor: poţi trimite o variantă cu numele abonatului în subiect şi una fără.

2. Câmpul „From”

Câmpul „From” este important pentru ca abonaţii să te poată identifica uşor atunci când primesc newsletterele tale şi, la fel ca subiectul, are un rol important pentru rata de deschidere. Poţi să testezi cea mai bună variantă prin care să le transmiţi abonaţilor de la cine vine newsletterul. Poţi pune doar numele firmei, poţi încerca o denumire de genul „Newsletter Firma X” sau poţi pune în câmpul „From” chiar numele unei persoane reprezentative din firmă.

3. Ora şi ziua de trimitere

Vei avea rezultate mai bune dacă trimiţi newsletterul dimineaţa sau după amiaza sau care sunt zilele cele mai potrivite? Testând poţi afla răspunsul la aceste întrebări.
Pentru a testa ora sau ziua cea mai potrivită trebuie să trimiţi aceeaşi varintă de newslettere în variante orare diferite. Aceste teste îţi vor da informaţii despre comportamentul utilizatorilor tăi, când sunt mai predispuşi să-ţi deschidă newsletterele.

4. Layout-ul

Poţi încerca două variante de design pentru a vedea cum performează: una mai complexă, cu design dinamic şi una cu o structură foarte simplă, clară, nu foarte colorat. Testele A/B te vor ajuta să hotărăşti care e cea mai bună variantă.

5. Link-urile şi butoanele de call-to-action

Mesajul de call-to-action joacă un rol foarte important privind rata de conversie. În testele pe care le faci poţi încerca diferite texte, culori sau mărimi de font pentru aceste mesaje. De asemenea, o altă variantă pe care o poţi testa este dacă link-urile sau butoanele funcţioneză mai bine.

Testele A/B te ajută să-ţi îmbunătăteşti indicatorii campaniei şi să construieşti o relaţie mai bună cu abonaţii tăi. De multe ori cel mai greu este să te hotărăşti ce să testezi, fiind destul de multe variabile, însă trebuie să alegi elementul şi să vezi dacă corespunde aşteptărilor abonaţilor tăi. Testarea poate să-ţi aducă cele mai bune soluţii de optimizare.

Abonare la newsletter cu Facebook

2 februarie, 2012

WomSend are o noua funcţionalitate: formularele de abonare sunt acum integrate cu Facebook.

Atunci când cineva care este deja autentificat pe facebook vă vizitează site-ul va avea posibilitatea să se aboneze la newsletter fără să mai fie nevoie să introducă numele şi adresa de email. Cei care nu sunt deja autentificaţi pe facebook vor vedea formularele de abonare normale.

Iată cum arată un astfel de formular ( autentificaţi-vă pe facebook şi daţi refresh dacă vedeţi formularul normal ):

Care sunt avantajele formularelor facebook?

  • Uşurează abonarea la newsletter. Practic cei care sunt logaţi în facebook se abonează cu 1 sigur click, fără sa fie nevoie să mai scrie nimic.
  • Corectitudinea datelor şi livrare mai bună in Inbox Pentru că nu scriu adresa de email, nu apar erori, deci veţi avea mai puţine adrese invalide în listă. Plus adresa lor de email probabil e deja confirmată de facebook şi probabil e si o adresă activă. Toate acestea pot duce la o livrare mai bună a mesajelor in Inbox şi o interacţiune mai mare din partea abbonaţilor.
  • Promovarea mai bună pe facebook. Acum puteţi şti care din abonaţii la newsletter sunt actvi pe facebook şi puteţi crea campanii speciale pentru ei. Campanii care să încurajeze interacţiunea şi distribuirea mesajelor pe facebook.

Pentru a activa integrarea cu facebook a unui formular de abonare, accesaţi sectiunea Configurari->Formulare, selectaţi un formular, bifaţi „Integrare cu facebook” şi salvaţi, apoi folosiţi codul generat de womsend pentru a pune formularul pe site.

Facebook va trimite implicit atât numele cât şi adresa de email dar dacă vreţi să înregistraţi şi numele întreg al abonatului va trebui să aveţi în cont un câmp cu numele „name”.

Cum să eviţi filtrele de spam

31 ianuarie, 2012

1. Importanţa mesajului text în cod html

Dacă vrei să trimiţi un newsletter in editorul html nu plasa doar o imagine cu text. Newsletterul nu trebuie sa fie doar un vizual (o poză), ci trebuie să fie în cod html. Dacă proporţia text/imagine este prea mică mesajul poate ajunge în spam.
Editorul mesajului din sistemul Womsend verifică numărul de caractere şi te avertizează, dacă ai mai puţin de 200.

2.  Configurarea IP-urilor

Este necesar să te asiguri că IP-urile de pe care trimiţi sunt configurate corect. În următoarele situatii filtrele îţi pot da un scor mai ridicat de spam:

a.    Există definite înregistrări Reverse DNS (PTR) la furnizorul de ip-uri (hosting). Aceste înregistrări sunt de fapt nume de domenii asociate ip-urilor. De exemplu, dacă interogam sistemul DNS pentru a afla numele ip-ului (înregistrarea PTR) 74.53.68.211 vom afla că este  dsb.womsend.com, iar dacă interogam sistemul DNS pentru a afla ip-ul lui dsb.womsend.com (înregistrarea de tip A ) vom afla că este 74.53.68.211.

Aceasta este o configurare corectă. Cele 2 înregistrări trebuie să coincidă.
O greşeală ce trebuie evitată, în acest caz, este introducerea de numere în numele ip-urilor. Acest lucru poate să crească scorul de spam pentru că filtrele vor considera ip-ul ca fiind unul dinamic.

b.     Există definite înregistrări de tip SPF şi SenderID pentru domeniile de pe care se face trimiterea. Acestea înregistrări sunt folosite de servere la care trimiţi mesaje pentru a verifica dacă IP-ul tău este autorizat să facă trimiteri pentru domeniul de pe care se trimite.

3. Semnarea mesajelor cu DomainKeys şi/sau DKIM

Domain Keys Identified Mail a fost iniţial conceput pentru a eradica phising-ul însă este folosit şi pentru a identifica expeditorii mesajelor şi a construi o reputaţie pe domeniu. Sistemul foloseşte integrarea unei semnături digitale criptate în emailurile trimise şi verificarea acestora cu ajutorul cheii publice a expeditorului publicata prin DNS.

4. Accesul exclusiv pe IP

Dacă ai un site găzduit pe un server shared (compania de hosting găzduieşte şi site-urile altor clienţi pe el) trebuie să te asiguri că doar tu poţi să trimiţi mesaje de pe un anumit IP. Solicită asta companiei de hosting.
Dacă nu e posibil, închiriază un VPS (Virtual Private Server) sau un server dedicat.
Altfel mesajele tale pot fi trimise de pe un IP de pe care trimit şi alţi clienţi, care pot face spam, şi atunci mesajele tale pot ajunge, la rândul lor, în folderul Junk.

5. Securitatea sistemului

Acest aspect este foarte important. Parole slabe, software neactualizat şi cu probleme de securitate pot permite accesul neautorizat unor spameri care vor folosi sistemul tau pentru a trimite mesaje nesolicitate.

6. Monitorizarea blacklist-urilor

Este necesară o monitorizarea constanta a blacklist-urilor. Chiar şi cei ce trimit mesaje cu permisiune pot ajunge în blacklist. Este important să monitorizezi constant aceste blacklist-uri ca să afli imediat dacă IP-ul sau domeniul tău a ajuns în blacklist şi să faci imediat demersurile necesare pentru a fi scos din blacklist.

7. Monitorizarea prin conturi de test

Poţi să faci această monitorizare prin câte o adresă de email pe cei mai folosiţi clienţi de email din lista ta. Trimiţi mesajul acelor conturi de test la care ai acces şi poti vedea unde ajunge mesajul tău. Astfel vei şti dacă mesajul ajunge în spam şi poti lua măsurile necesare pentru a nu ajunge acolo.

 Cum să rămâi în inbox-ul abonaţilor tăi

Odata ce emailurile tale se livrează în inbox iata ce trebuie să faci pentru a rămâne acolo:

1. Monitorizare constantă a sistemului

Este necesară pentru a preveni şi repara orice probleme tehnice sau de securitate menţionate mai sus.

2. Evitarea raportărilor ca spam

Ca să ai o rată mică de raportari spam trebuie să ţii cont de cea mai importantă regulă a email marketing-ului: fii relevant. Trimite abonaţilor tăi mesajele pe care le-ai promis în formularul de abonare, de asemenea e important să incluzi în emailuri şi link-ul de dezabonare, ca să nu-i faci să apeleze la butonul „Spam”. Mai multe detalii despre cum poţi evita raportările găseşti aici.

3. Procesarea imediată a cererilor de dezabonare

Acesta este un aspect pe care nu trebuie să-l neglijezi, este foarte importantă. De asemenea, este necesară şi curăţarea bazei de date de adrese expirate sau invalide la care nu s-au putut livra mesajele şi înscrierea la feedbackloop-uri pentru a şti imediat cine raportează mesajul ca spam.

Aceste sunt cele mai importante recomandări pentru a păstra rata de spam la valori cât mai mici. Pentru o eficienţă cât mai mare a newsletterelor trimise este necesar să ţii cont de ele.

Sistemul Womsend implementează soluţii pentru toate cele descrise mai sus pentru a-ţi asigura livrarea newsletterelor în inbox şi o rată de raportari spam cât mai mică.

Pentru orice nelămuriri sau comentarii ne poţi contacta aici.

Final concurs ecomTim

30 ianuarie, 2012

Concursul pentru invitatia de la ecomTim oferită de WomSend s-a incheiat.

În urmatoarele 2 zile câștigătorul trebuie să confirme participarea, altfel
invitația va fi oferita celuilalt participant.

Ne vedem la ecomTim

Manual de email marketing

18 ianuarie, 2012

Deseori suntem întrebaţi dacă avem un manual de utilizare a serviciului WomSend.Până acum raspunsul a fost „nu”.

Deşi ne străduim să facem serviciul cât mai uşor de utilizat, functionalitaţile se adună şi pentru cineva care intră prima dată în contact cu sistemul nostru poate parea complicat.

În acelaşi timp am observat că unor utilizatori le-ar fi utile şi cateva conştinţe despre email marketing pentru a realiza campanii mai efieciente.

Astfel am elaborat un manual care conţine concepte generale de email marketing  şi instrucţiuni de folosire a serviciului WomSend.ro.

Mai jos aveţi cuprinsul manualului:

1. Email marketing
1.1 Permisiune
1.2 Segmentare, targetare
1.3 Strategie
1.3.1 Conţinut
1.4 Loializare
1.5 Administrarea bazei de date
1.5.1. Creşterea listei
1.5.2. Curăţarea listei
1.6 Evaluare
1.7 Greşeli comune

2. Instrucţiuni WomSend
2.1 Import liste
2.2 Creare mesaje
2.3 Trimitere Campanii
2.3.1 Campanii de confirmare
2.3.2 Campanii Automate / Autorespondere
2.4 Analiza rezultatelor
2.5 Segmentare
2.6 Pagina de preferinte
2.7 Imagini pe SSL
2.8 Coduri QR
2.9 Tracking
2.9.1 Tracking pe propriul domeniu
2.9.2 Tracking conversii
2.9.3 Tracking timp de citire
2.9.4 Quality score

Pentru a descarca manualul trebuie să vă abonaţi la newsletter ( da este una din metodele de a ne creste lista, descrisă şi în manual 🙂 ), dar bineînteles vă puteţi dezabona oricând.

Imediat după abonare veţi primi un mesaj de confirmare, trebuie să daţi click pe link-ul de confirmare din mesaj şi apoi veţi primi un mesaj cu link-ul spre manual.

Invitaţie la ecomTIM

9 ianuarie, 2012

Pe 8 – 9 februarie vom fi la ecomTIM, conferinţă regională dedicată industriei e-commerce şi marketing online. În acest an evenimentul se află la cea de-a doua ediţie.

Womsend este partner al evenimentului şi, în această calitate, vrem să oferim o invitaţie unuia dintre cititorii blogului nostru. Dacă vrei să participa la ecomTIM, nu trebuie decât să ne laşi un comentariu la acest articol în care să ne spui de ce vrei să participi. Câştigătorul va fi ales prin tragere la sorţi, însă la această tragere se califică doar comentariile care au şi un argument pentru participarea la conferinţă.

Concursul se încheie în data de 30 Ianuarie 2012 ora 14:00 cand vom face extragerea folosind random.org pentru generarea unui numar aleator. Numarul comentariului cel mai apropiat de cel extras va câstiga biletul.

Iată câteva din lucrurile utile pe care le vei afla prin participarea la eveniment:

  •     Cum poţi migra o afacere din offline în online?
  •     Cum poţi transforma vizitatorii în cumpăratori şi creşte rata de conversie?
  •     Cum să foloseşti  instrumentele de marketing online?
  •     Care sunt cele mai noi inovaţii în e-payment şi securitatea tranzacţiilor online?
  •     Cum să-ţi rentabilizezi prezenţa în social media?

O parte din speakerii evenimentului sunt: Michel Goossens (Vice President & GM of EMEA, Magento), Mikołaj Zakrzewski (Business Development Manager CEE, PayPal), Călin Fusu (CEO, Neogen), Matei Pavel (founder Cautareduceri.ro), Cristian Manafu (Owner&Consultant, The Connector Partener Eventive), Dorin Boerescu (CEO, 2Parale), Costin Radu (Managing Partner, The Geeks), Dan Boabes (CEO, SimPlus).

Pentru înscrieri, precum şi mai multe detalii despre program şi speakeri, vizitaţi site-ul evenimentului.

În cadrul evenimentului va exista şi o zonă de expoziţie pentru furnizorii de produse şi servicii pentru e-commerce. Acolo ne găsiţi şi pe noi timp de două zile. Vă aşteptăm la ecomTIM.

Update

Invitatia este doar pentru prima zi a evenimentului. În a doua zi vor fi workshop-uri la care vă puteţi înscrie separat contra cost. Fără aceasta invitaţie ar trebui să platiţi 250 RON pentru prima zi a conferinţei.

footerleft
footerbg