Template-uri de design gratuite

7 decembrie, 2011

Womsend oferă o nouă facilitate clienţilor săi: template-uri de design gratuite.
În secţiunea Mesaje ->Compune în bara de sus a editorului de test găseşti butonul Şabloane. De acolo îţi poţi alege designul potrivit pentru emailul tău.

Avantajele folosirii template-urilor oferite de Womsend:

  • Ai de ales dintr-o galerie de 25 de template-uri. Sigur vei găsi ceva care să se potrivească cu ce îţi doreşti
  • Sunt testate în aproximativ 20 de clienţi de email, printre care şi cei mai cunoscuţi şi folosiţi (Yahoo, Gmail, Outlook, Thunderbird, Hotmail)
  • Template-urile au zone dedicate pentru logo-ul firmei tale

Toate template-urile sunt oferite absolut gratuit.

Dacă nu ai găsit niciun template potrivit pentru firma ta şi ceea ce vrei să comunici, te putem ajuta. Womsend îţi poate concepe un design conform cerinţelor şi nevoilor tale. Intră aici pentru a consulta preţurile.

Cum să-ţi pregăteşti newsletterele de Crăciun

28 noiembrie, 2011

De Crăciun toată lumea cumpără, sezonul cumpărăturilor e pe cale să înceapă şi emailul este una dintre cele mai eficiente modalităţi de a ajunge la potenţialii cumpărători. Pe măsură ce se apropie sărbătorile, toate inboxurile se umplu de oferte promoţionale aşa că cel mai important lucru de avut în vedere pentru campaniile acestei perioade este diferenţierea şi personalizarea. Toată lumea e ocupată şi toată lumea vrea să cumpere, furnizori sunt mulţi şi oferte asemenea.

Cumpărăturile se mută online

De la an la an câştigă tot mai mult teren magazinele online, în această perioadă. Valoarea cumpărăturilor efectuate online creşte în fiecare an, mai ales de Sărbători. De exemplu, în 2010 vânzările magazinelor online s-au triplat în perioada aceasta. De aceea, e tot mai important să atragi publicul online către ofertele tale – potenţialul de cumpărare este foarte mare. Consumatorii încep să abandoneze o parte din înghesuiala cumpărăturilor în magazinele offline pentru a-şi face achiziţiile cu efortul câtorva click-uri.

Testează emailul şi landing page-ul

Dacă ai găsit un mesaj şi un design potrivit şi te pregăteşti să-ţi trimiţi newsletterele, nu neglija aspectele tehnice. Testează afişarea emailului pe cele mai folosiţi clienţi de email: Gmail, Yahoo, Outlook, Thunderbird, Hotmail etc. Vezi cum arată versiunea html a newsletterului tău în cele mai folosite browsere.

De asemenea, optimizează landing page-ul campaniilor tale. Dacă ai reuşit să convingi prospecţii cu newsletterele şi odată ajunşi în site nu pot finaliza cumpărarea din cauza unui landing page nereuşit (de exemplu butonul de comandă nu e prea la îndemână sau de la click din newsletter până la confirmarea comenzii sunt prea mulţi paşi), îi vei pierde.

Idei pentru newslettere de sărbători

1.      Design cu tematică

În luna decembrie trimite emailuri care să fie în spiritul sărbătorilor. Un template de design sau doar un header care le aminteşte oamenilor de cadouri şi sărbători e mai bun decât cel pe care îl trimiţi de obicei. Te va ajuta să ieşi în evidenţă, un design diferit şi un mesaj cu tematică festivă te ajută să spargi monotonia.

2.      Recomandă cadouri

Newsletterele din această perioadă nu e neapărat să conţină doar oferte şi promoţii. Poţi să vii cu ceva ajutor informaţional. Poţi include în emailurile tale recomandări ale produselor tale pentru cadouri. Foloseşte-te de review-urile altor consumatori sau de listele celor mai vândute produse pentru a face aceste recomandări.

3.      Oferte last-minute

O nişa care nu e de neglijat sunt oamenii care nu au timp în această perioadă sau lasă cumpărăturile pe ultima clipă. Poţi face oferte last-minute şi este indicat să conţină produse digitale care nu necesită livrare: vouchere cadou, ebook-uri, abonamente online.

Greşeli care duc la raportări ca spam

22 noiembrie, 2011

Clienţii de email fac foarte la îndemână raportarea emailurilor nesolicitate de către utilizatori. Ca să eviţi pete negre pe reputaţia ta şi să păstrezi rata de livrare la cote foarte mari trebuie să înţelegi ce anume îţi poate aduce raportări ca spam şi cum să ai o rată de spam cât mai mică.

Ce să eviţi

  1. Abonare single opt-in: colectează adresele folosind o modalitate de abonare cu confirmare. În felul acesta vei evita situaţia de a trimite către oameni care nu şi-au dat chiar ei adresa, ci au fost abonaţi de către alte persoane. Vei evita câteva raportări ca spam.
  2. Adresa „From” pe freemail sau orice alt domeniu care nu-ţi aparţine nu este o idée bună. Abonaţii tăi nu te vor identifica, nu vei avea credibilitate şi te vor raporta. O altă problemă este că poţi să ajungi direct în Junk/Spam din cauza filtrelor de spam. Dacă pui o adresă pe freemail la from, de exemplu user@yahoo.com şi serverele Yahoo nu ip-ului de pe care trimiţi să facă trimiteri în numele acestui domeniu, filtrele de spam îţi vor da un punctaj mai mare şi mesajul poate ajunge direct în spam.
  3. Folosirea unui subiect generic care nu spune nimic despre conţinutul mesajului, nu aduce niciun motiv abonatului să vrea să primească informaţiile tale. Exemplu: „Newsletter noiembrie”
  4. Folosirea unui subiect repetitiv sau asemănător. Dacă newsletterele tale au subiecte asemănătoare sau chiar aceleaşi, nu vei putea convinge pe nimeni să-l deschidă mai mult de odată. După nedeschideri repetate, newsletterele tale se vor duce direct în spam.
  5. Subiect înşelător – dacă foloseşti un subiect înşelător ca să aduci mai multe deschideri, această tactică nu va fi benefică pentru newsletterele tale pe termen lung. Îţi vei pierde credibilitatea, iar dacă nu vei primi raportări ca spam pentru un conţinut în neconformitate cu subiectul, vei fi ignorat la newsletterele viitoare.
  6. Dezabonare de negăsit – nu ascunde dezabonarea, nu te va ajuta cu nimic. Abonaţii au două maniere de a scăpa de newsletterul tău: dezabonare sau butonul de spam. Uşurează-le accesul către prima variantă.

Abonarea la newsletter: single opt-in sau double opt-in

14 noiembrie, 2011

O parte importantă a email marketing-ului este lista de abonaţi. Mulţi merg pe principiul cu cât mai mare, cu atât mai bine, însă calitatea listei nu trebuie neglijată. În construirea listei cel mai important lucru de avut în vedere este procedura de colectare a adreselor abonaţilor.

1.  Single opt-in: constă în includerea unei adrese de email în listă doar prin completarea ei într-un formular plasat pe site. Înscrierea la primirea newsletterului fără a primi un email de confirmare şi activare. De asemenea, furnizarea adresei de email la cumpărarea unui produs şi acceptul de a primi informări comerciale se consideră abonare la newsletter.

Avantajul acestei metode de abonare constă în simplitatea ei, în faptul că utilizatorul se poate abona foarte uşor într-un singur pas. Abonarea single opt-in este şi o practică buna de a avea o listă mare în scurt timp. Însă această metodă este mai probabil să fie eficientă pentru cantitate, nu şi calitate.

Dezavantajul este acela că se pot furniza adrese inexistente sau incorecte sau chiar dacă sunt adrese corecte, ele pot aparţine altor persoane. Asta va conduce la spam.

2.  Double opt-in: abonarea de acest tip presupune doi paşi din partea utilizatorului. Abonatul nu este adăugat direct în listă după ce şi-a completat adresa în formular, ci primeşte un email de confirmare la care trebuie să răspundă pentru a fi inclus în listă.

Avantajul acestei metode este faptul că poţi construi o listă bazată pe calitate, cu adrese de email confirmate, neexistând posibilitatea de a face spam fără să vrei.

Dezavantajul acestei metode este faptul că presupune mai mulţi paşi de urmat pentru utilizator, iar unii se pot pierde în acest proces. Emailul de confirmare poate să nu ajungă la timp, să ajungă în Junk Mail şi să nu fie găsit sau să nu ajungă deloc dacă este oprit de filtrele de spam şi atunci utilizatorul nu va mai putea completa procesul de abonare. Soluţia pentru rezolvarea acestei probleme şi asigurarea posibilităţii completării întregului proces de abonare de către doritori este trimiterea emailurilor de confirmare de la ip-uri şi domenii cu reputaţie foarte bună, de pe care nu se trimit decât aceste mesaje. Asta e modalitatea de trimitere a emailurilor de confirmare de către serviciul Womsend, pentru a asigura livrarea la destinatar a emailurilor de confirmare.

În timp ce abonarea single opt-in este eficientă pentru creşterea listei, abonare double opt-in este cea indicată pentru a avea o listă de calitate, cu adrese confirmate.

Sursa foto

Permisiunea în email marketing

1 noiembrie, 2011

În email marketing permisiunea este definită ca acordul prealabil de a primi informări comerciale prin intermediul emailului. Permisiunea nu poate fi presupusă, ea trebuie să fie acordată explicit.

Solicitarea permisiunii este primul pas ce trebuie făcut în construirea unei liste. Obţinerea acordului prealabil de la prospecţi înainte de a face trimiteri este un pas obligatoriu, nu opţional.

Este nevoie de mult timp şi investiţii pentru construirea unei liste bazate pe permisiune şi alcătuită din prospecţi cu adevărat interesaţi de informaţiile tale şi care aşteaptă noutăţi, dar succesul unei campanii de email marketing nu este direct proporţional cu mărimea listei sau cu cantitatea de emailuri trimise. Permisiunea aduce rezultate mai bune şi posibilitatea de construire a unei relaţii cu prospecţii interesaţi.

Avantajele unei liste construite pe bază de permisiune:

  •       Rată de livrare mai mare
  •       Rată de deschidere mai mare
  •       Rată de spam mai mică

Fără permisiune, activitatea de a trimite emailuri în număr mare se numeşte spam. Acesta presupune trimiterea mesajelor  electronice concomitent către mai multe adrese de e-mail, fără a avea acordul prealabi. Pentru a fi spam trebuie să îndeplinească aceste două condiţii: să nu existe acordul şi să fie trimis în număr mare.

Link-ul de dezabonare

Permisiunea acordată poate fi revocată în orice moment, de aceea abonaţii trebuie să aibă la dispoziţie posibilitatea de a nu mai primi newsletterele tale, dacă nu mai doresc acest lucru. Link-ul de dezabonare nu trebuie să lipsească din niciun email pe care îl trimiţi. Nu este o idee bună nici să faci link-ul de dezabonare mai puţin vizibil, să fie scris cu o dimensiune de font mai mică sau cu o culoare mai puţin vizibilă. Dacă abonaţii tăi vor să se dezaboneze, dă-le această posibilitate fără a-i determina să ajungă la butonul de Spam.

De ce să faci email marketing?

25 octombrie, 2011

Emailul este unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing. Mulţi se întreabă dacă nu cumva emailul este depăşit în aceste vremuri în care posibilităţile de comunicare online devin din ce în ce mai multe, dacă nu a fost depăşit de bloguri sau chiar de reţelele sociale.

Conform unui studiu efectuat de Direct Marketing Association, emailul este în topul instrumentelor de marketing ca raport cheltuieli/rezultate. Emailul produce peste 40$ pentru fiecare dolar investit, în comparaţie cu rezultatele aduse de cataloage 7.3$, publicitate online 19.72$.

De ce este emailul un canal de marketing eficient

  • Permite o targetare precisă
  • Generează vânzări directe
  • Construieşte relaţii şi este instrument de loializare
  • Este măsurabil

Promoţiile şi ofertele prin email generează vânzări sau înscrieri, newsletterele informative ajută vânzările offline trimiţând oamenii în magazine, construind o relaţie şi punând bazele loializării clienţilor.

Emailul este un canal de marketing profitabil, iar comunicarea cu acest instrument poate fi susţinută cu un raport cheltuieli/rezultate foarte bun. Prin email marketing poţi obţine rezultate remarcabile investind puţin timp şi chiar mai puţini bani.

Discount pentru organizaţiile non-profit

12 octombrie, 2011

Womsend îşi doreşte să sprijine sectorul non-profit oferind serviciile noastre la un discount considerabil sau chiar gratis. Utilizarea sistemului nostru în email marketing poate ajuta organizaţiile non-profit în comunicarea activităţilor lor şi în atragerea de voluntari sau fonduri.

Womsend vrea să încurajeze ONG-urile punând la dispoziţie avantajele sistemului de trimitere de newslettere la un preţ mai mic. Ca dovadă, unul din clienţii noştri cărora le oferim sprijinul nostru este organizaţia non – guvernamentală Arcaspace.

Dacă eşti o organizaţie non-profit şi vrei să beneficiezi de discount, contactează-ne.

Womsend este un serviciu self service de email marketing. Aici poţi vedea cele mai importante funcţionalităţi de care poţi beneficia.

Oferim o invitaţie la TeComm

3 octombrie, 2011

Pe 13- 14 octombrie va avea loc TeComm Transylvania E-comm Conference&Expo, cel mai impotant eveniment dedicat comerţului online organizat la Cluj Napoca. Tecomm are loc la Best Western Fusion Hotel**** şi include o zi de conferinţă şi o zi de workshop-uri adresate atât proprietarilor de magazine online cât şi specialiştilor care se ocupă de dezvoltarea acestor magazine.

Womsend va participa ca partener al evenimentului şi vrem să oferim şi unui cititor al blogului şansa de a fi acolo. Aşa că aveţi şansa de a câştiga, prin tragere la sorţi o invitaţie la TeComm celor care se abonează la newsletterul nostru până pe 11 octombrie.

Evenimentul îşi propune dezbaterea unor subiecte precum: antrepronoriatul în ecommerce, securizarea plăţilor, marketingul afiliat, optimizarea SEO/SEM, aspecte juridice în ecommerce, strategii de promovare în social media, ş.a..

Câţiva dintre speakerii evenimentului sunt: Bogdana Butnar (GOOGLE), Mihai Brehar (AVANTICART), Mihai Manoliu (ePAYMENT), Dorin Boerescu (2PARALE), Cristian Manafu (THE CONNECTOR), Liviu Taloi (SITE AUDIT), Cristian Ignat (2PARALE), Alexandru Israil (MARKET MINDS), Marius Ghenea (FIT DISTRIBUTION)
Bogdan Manolea (LEGI-INTERNET. RO) şi Lorand Minyo (Inc3).

Evenimentul va avea şi o zonă de expoziţie. Timp de două zile, furnizorii de produse şi servicii din domeniu îşi expun oferta în cadrul TeComm. Expoziţia este deschisă atât participanţilor la conferinţă şi workshop-uri cât şi vizitatorilor care doresc să ia contact cu cei mai importanţi furnizori de servicii de e-commerce din Romania.

Pentru mai multe informaţii, precum şi pentru a vedea programul complet, vizitaţi site-ul TeComm.

Cum monitorizezi activitatea abonaţilor

30 septembrie, 2011

Folosind Womsend poţi să urmăreşti foarte uşor activitatea abonaţilor tăi. Poţi să vezi care sunt abonaţii activi şi care sunt cei inactivi. Ai în acest fel posibilitatea de a-i reactiva pe cei inactivi, care sunt o resursă importantă şi nu trebuie neglijată.

Sistemul nostru calculează un scor pentru fiecare abonat în funcţie de activitatea sa. La deschiderea unui mesaj abonatul primeşte puncte, pentru un click va primi mai multe, iar o achiziţie şi mai multe puncte. Abonatul va avea mai multe puncte cu cât activitatea sa în newsletterele tale este mai recentă. Cu cât trece mai mult timp de la ultima acţiune, cu atât scorul său va fi mai mic.

Abonaţii vor avea scoruri de calitate de la 0 la 100. Cel mai activ abonat va avea scorul cel mai mare (100), iar ceilalţi vor avea scoruri raportate la aceasta. De exemplu, un abonat cu scor 100 este de doua ori mai activ decat un abonat cu scorul 50.

Dacă ai cont Womsend, poţi vedea scorul de calitate al abonaţilor tăi intrând în secţiunea Abonaţi-> Toţi abonaţii, iar în dreptul fiecarui contact vei vedea şi o valoare numită “Scor calitate”.

Segmentare după activitate

Poţi folosi această funcţionalitate pentru a segmenta abonaţii pe criterii de activitate.
Ai posibilitatea crea un segment bazat pe nişte limite ale scorului de calitate. În felul aceasta poţi avea un segment cu cei mai activi abonaţi ca să-i recompensezi şi mai poţi avea un segment cu abonaţi mai puţin activi şi să gândeşti oferte speciale pentru reactivarea lor.

Sursa foto

Diferenţa dintre liste şi segmente

27 septembrie, 2011

Relevanţa este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le ai în vedere pentru a optimiza rezultatele campaniilor tale prin email. Pentru creşterea relevanţei trebuie să faci o segmentare cât mai eficientă a listei tale de abonaţi.

În email marketing ai nevoie de segmentare deoarece lista de clienţi nu este un grup omogen, iar trimiterea unui singur tip de mesaj nu se va potrivi aşteptărilor celor mai mulţi dintre ei. Totuşi nu trebuie confundate listele de emailuri cu segmentele.

Liste şi segmente

Lista este un grup de adrese, care nu se schimbă de-a lungul timpului decât atunci când adaugi sau ştergi anumite contacte sau atunci când un abonat se abonează sau dezabonează.  Listele sunt utile pentru a organiza abonaţii.
Cu Womsend poţi crea şi edita liste în secţiunea Abonaţi->Liste.

Atunci când creezi un formular de abonare, trebuie să asociezi o listă în care contactele să fie înregistrate.

De asemenea, o listă de contacte poate fi cu confirmare sau nu. Acest lucru înseamnă că dacă cineva se abonează la un newsletter, nu va primi niciunul până nu va confirma abonarea accesând un link din emailul pe care îl primeşte imediat după asta.

Segmentul este un grup de contacte bazat pe un criteriu specific. De exemplu, poţi face un segment cu toţi abonaţii de sex masculin, pe grupe de vârstă (între 25 – 35 de ani) sau abonaţi cu domiciliul într-un anumit oraş, în funcţie de nevoile de comunicare pe care le ai. Un segment poate fi static sau dinamic, adică poţi seta segmentele să se actualizeze automat. De exemplu, la o segmentare după vârstă, atunci când un abonat nu mai îndeplineşte criteriul să fie eliminat automat din segment.

Ca să creezi segmente folosind Womsend mergi la secţiunea Abonaţi->Toţi abonaţii. Mai întâi creezi un filtru (criteriul segmentului) în care vei vedea toţi abonaţii care îndeplinesc acel criteriu, iar apoi ai opţiunea de a salva acei abonaţi ca segment.

Pentru edita numele, descrierea sau opţiunea de „Actualizare automată” a segmentului mergi la secţiunea Abonaţi->Segmente

Listele sunt grupuri de adrese în care se înregistrează utilizatorii când completează formularul de abonare, iar segmentul este un grup pe care îl poţi seta tu ca administrator al listelor, după anumite filtre. Abonatul nu are posibilitatea de a vedea sau de a alege în ce segment se află.

Pagina de preferinţe

Prin intermediul paginii de preferinţe abonaţii tăi îţi pot spune singuri ce informaţii vor să primească de la tine. În acea pagină tu îţi vei pune listele şi ei vor putea să aleagă în ce listă să fie incluşi. Atenţie: în pagina de preferinţe nu se vor vedea segmentele listelor tale, ci doar listele şi o scurtă descriere a lor. Abonaţii nu vor vedea în ce segment i-ai inclus şi nici nu vor avea posibilitatea de a migra între segmente. Pentru a afla cum să pui pagina de preferinţe în emailurile tale, citeşte acest articol.

Sursă foto

footerleft
footerbg