Utilizarea paginii de preferinţe în emailuri

15 septembrie, 2011

În funcţie de domeniul în care activezi,  poţi dori să comunici informaţii diverse prin newsletterul tău şi nu  ştii sigur de ce informaţii specifice sunt interesaţi abonaţii tăi. Dacă ai un site de sport şi nu ştii care abonaţi ar prefera să primească informaţii despre fotbal şi care ar prefera tenis, este important să cauţi o soluţie pentru a afla aceste preferinţe.

Womsend are o nouă funcţionalitate prin care abonaţii tăi pot alege singuri ce informaţii să primească. Tu trebuie să setezi o pagină de preferinţe cu segmente diferite, în funcţie de informaţia specializată pe care o oferi şi să incluzi link-ul către această pagină în emailurile tale.

Pagina de preferinţe este foarte indicată atunci când ai o gamă variată de produse şi servicii care nu fac toate obiectul interesului unui abonat. Iar primirea unor newslettere irelevante îi poate determina să se dezaboneze. Această pagină îţi permite să personalizezi comunicarea şi să te adresezi unei nevoi specifice a abonatului.

Cum creezi pagina de preferinţe cu WomSend

În contul tău WomSend, intri în meniul Configurari – Contul meu, alegi tabul Pagina Preferinţe.
Acolo adaugi  selectezi listele tale pentru care vrei să trimiţi conţinut diferenţiat. Abonaţii vor vedea aceste liste pe pagina cu preferinţe ca în imaginea de mai jos.

Tot acolo poţi seta şi banner-ul care să apară în header-ul paginii, cu elementele tale de identitate, un titlu descriptiv ce va apărea la mouse-over şi URL- ul către un landing page din acel banner. Daca nu vei pune banner si link, aceea zonă a paginii va rămâne goală.

Adăugarea în email

După ce ai setat pagina în contul tău, trebuie să adaugi link-ul în email. Este foarte simplu. Fie faci asta adăugând tagul {PREFERENCES_LINK} în email, fie selectezi din editorul de mesaje “Utilitare Womsend > Adaugă link spre pagina cu preferinte”.

Link-ul catre pagina de preferinţe este unic pentru fiecare abonat şi fiecare campanie şi este generat de sistem înainte de trimitere, astfel încât fiecare mesaj trimis va avea un link diferit către această pagină. Acest lucru este util pentru a putea face tracking-ul abonaţilor care se abonează sau dezabonează de la o anumită listă din această pagină şi din ce mesaj a venit pentru a face asta.

Cum încurajezi abonaţii să-şi seteze preferinţele

Folosind pagina de preferinţe vei avea liste foarte bine targetate şi vei putea trimite mesaje relevante în campaniile tale. Dar pentru a te asigura de eficienţa paginii de preferinţe trebuie să-ţi încurajezi abonaţii să intre şi să-şi seteze preferinţele.
De exemplu, poţi trimite un email prin care să le prezinţi noua funcţionalitate şi să le spui ca pot intra pe link-ul paginii de preferinţe pentru a alege din ce segment să facă parte pentru a primi informaţii mai relevante.

Marketing-ul prin email şi reţelele sociale

8 septembrie, 2011

Reţelele sociale joacă un rol din ce în ce mai mare în câştigarea şi menţinerea clienţilor. Totodată, emailul rămâne şi el unul dintre cele mai importante canale de marketing. Integrarea celor două nu face decât să le întărească şi să ofere mai multe şanse de a ajunge acolo sunt clienţii sau potenţialii tăi clienţi.

Potenţialul real al integrării celor două instrumente vine din capacitatea lor de implica publicul ţintă în dialog. Este oportunitatea de a determina oamenii să vorbească despre business-ul tău în reţelele sociale. Totuşi, cele două instrumente sunt diferite, prin email comunici individual, în schimb prin social media comunici mai multor oameni.

Cum poţi integra emailul şi social media

1. Link-uri în newslettere
Primul pas în combinarea celor două instrumente de comunicarea este oferirea de link-uri către reţelele sociale pe care eşti prezent în newsletterul tău. Îţi poţi folosi, în felul acesta, lista de email pentru a-ţi construi prezenţa în social media. Invită-ţi abonaţi să te urmărească pe Twitter şi să-ţi dea like pe Facebook ori alte reţele pe care mai ai profil. Vei avea un punct de pornire pentru a răspândi conţinutul tău în reţele. Uneori nu este suficient doar să dai link-urile trebuie să-i atragi pe abonaţi cu un motiv pentru să intre pe pagina ta de Facebook. De exemplu, îi inviţi să dea click pentru a participa la un concurs pe care îl organizezi pe Facebook.

2. Invită fanii din social media să se aboneze la newsletter
Aşa cum foloseşti lista de email pentru a atrage fani în social media, poţi face şi invers – să te foloseşti de prezenţa în social media pentru a determina cât mai mulţi useri să se aboneze la newsletter. De exemplu, pe facebook poţi face un tab în care să integrezi formularul de abonare.

3. Link-uri pe pagina de dezabonare
Acesta este o funcţionalitate a sistemului WomSend şi te poate ajuta pentru situaţiile în care abonaţii vor să renunţe la a mai primi newsletterul tău. Dacă foloseşti Womsend poţi pune link-uri către reţele sociale pe pagina de dezabonare şi să oferi utilizatorului posibilitatea să primească informaţii de la tine urmărindu-te pe Facebook, Twitter sau LinkedIn. Mai multe despre aceasta funcţionalitate poţi citi aici.

În concluzie, aceste doua canale de comunicare nu se exclud unul pe celalalt, ci dimpotrivă se pot integra foarte bine pentru a servi aceluiaşi scop: promovare şi lărgirea audienţei atinse de conţinutul tău.

Sursă foto

Cum să trimiţi emailuri aniversare eficiente

4 septembrie, 2011

Trimiterea de mesaje aniversare către abonaţi este o practică destul de des întâlnită în email marketing deoarece ajută la construirea unei relaţii cu abonatul. Emailurile aniversare sunt una dintre cele mai bune modalităţi de a arătă interesul tău pentru fiecare abonat.

Poţi să trimiţi emailuri aniversare dacă ai integrat un câmp pentru data naşterii în formularul de abonare. Dacă nu ai acest câmp este bine să-l adaugi doar dacă ai de gând să foloseşti informaţia, altfel nu faci decât să îngreunezi calea utilizatorilor către butonul de abonare al newsletterului tău.

De ce să trimiţi emailuri aniversare

  1. Sunt personale: sunt o cale foarte bună de a pune bazele relaţiei cu abonatul, este o ocazie de a i te adresa individual şi de a trimite mesaje personalizate.
  2.  Au rezultate bune: şansele de a obţine rate de conversie bune sunt mai mari în cazul unor emailuri personalizate.

Eficienţa emailurilor aniversare

Şi în cazul emailurilor aniversare trebuie să urmezi regulile cele mai importante ale marketingului prin email în general: valoare, relevanţă şi interes pentru abonat.

  1. Valoare. Emailul aniversar trebuie să-i aducă un beneficiu destinatarului. Oferă-i ceva ce nu-i oferi şi cu alte ocazii.
  2. Relevanţă. Foloseşte informaţia pe care o ai despre abonat, precum informaţia despre link-urile pe care le-a accesat în ultimele newslettere şi oferă ceva de care crezi că ar fi interesat.
  3. Interes pentru abonat. Arată că acel mesaj este pentru el şi despre el, nu forţa foarte mult interesul tău pentru a face vânzarea.

Vi se par o idee bună emailurile aniversare? Aţi trimis astfel de emailuri abonaţilor voştri?

Sursa foto

De ce să nu foloseşti adrese “no-reply”

26 august, 2011

Deşi emailul este o formă de a comunica şi are ca scop relaţionarea cu abonaţii, în practică s-a creat o obişnuinţă de a livra  emailuri de la adrese de “no-reply”. Acest lucru nu este recomandat pentru că arată indisponibilitatea la dialog chiar a celui care îl iniţiază şi poate fi interpretată de abonaţi ca nepăsare faţă de ce ar putea avea ei de zis cu privire la mesajul tău.

Comunicare bazată pe dialog

Email-ul este o modalitate de comunicare bilaterală, dacă iniţiezi o astfel de comunicare trebuie să fii pregătit să primeşti răspunsuri. Nu poţi pretinde că vrei să transmiţi un mesaj, dacă nu eşti deschis la a primi feedback de la abonaţi.

O altă problemă este că nefiind deschis la dialog îţi poţi prejudicia campania de email marketing. Deoarece fiecare email trimis ar trebui să fie o ocazie de a creşte interactivitatea cu abonaţii.
Chiar dacă tu înţelegi prin interactivitate să dea click pe link-urile pe care le-ai trimis sau să îţi dea informaţii printr-un formular pe care îl pui la dispoziţie, nu le nega şansa de a-ţi răspunde prin modalitatea pe care ei o aleg. Dacă abonaţii ţi-au dat permisiune de a le trimite email, răspunde-le în acelaşi fel.

În concluzie, folosirea adreselor de “no-reply” nu este recomandată în comunicarea prin email, fie că vorbim de newslettere sau de alte mesaje pe care le trimiţi.

Cum să creşti loialitatea abonaţilor?

16 august, 2011

Obiectivul unui program de email marketing de succes este de a obţine indici cât mai buni cu fiecare newsletter trimis. Acţiunile de loializare a abonaţilor sunt o modalitate de a obţine rapoarte cât mai bune pentru emailuri trimise şi, mai mult decât atât, loializarea este, în marketing, felul în care se crează şi menţine o relaţie cu abonatul.

În general, eficacitatea unui program de loializare se măsoară în capacitatea acestora de a determina clientul să mai facă cel puţin o dată ceea ce îţi doreşti să facă (de cele mai multe ori acţiunea se referă la cumpărare).

Comunicarea prin email permite adunarea a numeroase date despre abonaţi pentru a crea un profil cât mai precis al acestuia. Ai la dispoziţie metode care te ajută să monitorizezi acţiunile abonaţilor, ce emailuri au deschis, ce link-uri au accesat etc.  Dacă, pe bază acestor date, reuşeşti să oferi informaţii cât mai relevante şi să creezi oferte de care abonaţii actuali au nevoie, programul tău de loializare va da rezultate.

În email marketing loializarea este importantă, dar trebuie făcută corect. Cel mai important e să-ţi cunoşti abonaţii. Altfel vei face nişte oferte bune, unor oameni care nu au nevoie de ele şi te vei întreba de ce rata de click şi de conversie sunt atât de mici când tu ai oferit reducere de 30%.

Testează!

Pentru a fi convins de eficienţa tacticilor de loializare pe care vrei să le aplici, testează-le în prealabil. Poţi să testezi pe un segment mai restrâns al celor mai activi abonaţi care sunt cei mai predispuşi la a răspunde afirmativ ofertelor tale.

Ulterior, în funcţie de rezultatele testelor, poţi optimiza tacticile şi poţi mări segmentul pe măsură ce adaugi abonaţi asemănători ca interese şi acţiuni cu cei din segmentul iniţial.

Loializare nu înseamnă doar reduceri

Loializarea presupune, cu siguranţă, tratarea diferenţiată a clienţilor faţă de potenţialii clienţi. Un client este mai valoros şi trebuie să-i arăţi asta. Acest lucru înseamnă că trebuie să ai oferte mai bune pentru clienţi, dar nu trebuie să te opreşti aici. Relaţia pe care o contruieşti este la fel de importantă. La tactici de loializare nu intră doar reducerile. Încearcă o personalizare cât mai bună a mesajului, o comunicare bilaterală în care să-i activezi şi să-i inviţi la dialog. Un program de loializare doar prin reduceri poate fi imposibil de susţinut pe termen lung şi nu asigură fidelitatea clientului. Acesta te va părăsi când vei încetă să le oferi.

În concluzie, loializarea defineşte în primul rând relaţia cu abonatul şi nu stă doar în reduceri. Pe termen lung, reducerile trebuie însoţite de relevanţă, personalizare şi valoare.

Voi cum vă răsplătiţi clienţii?

Noi statistici pentru evaluarea trimiterilor

13 iulie, 2011

Emailul este una din modalităţile de comunicare care permit o măsurare mai detaliată a rezultatelor, spre deosebire de alte canale. Email marketing-ul îţi permite să vezi exact câţi oameni au intrat în contact cu mesajul tău şi cum au interacţionat cu acesta. Observarea cu atenţie a rezultatelor, interpretarea şi optimizarea lor în vederea obţinerii unor rezultate mai bune în campaniile viitoare.

Pentru a face evaluarea rezultatelor unui newsletter am îmbunătăţit statisticile pe care ţi le oferă WomSend, introducând posibilitatea de a avea informaţii mai detaliate despre newsletterele tale.

Dacă foloseşti WomSend, ai patru noi statistici care te vor ajuta să-ţi evaluezi comunicare prin email cu lista ta:

  1. Când a fost deschis newsletterul

Vezi data şi ora la care au fost deschise emailurile, contorizate timp de cinci zile. În felul acesta poţi să îţi dai seama ce interval orar este mai potrivit pentru a face trimiterile. În imaginea de mai jos poţi vedea exact cum va arăta raportul.

  1. Care este rata de deschidere în funcţie de ISP

Vei putea vedea ratele de deschidere după ISP (Internet Service Provider). În felul acesta poţi să-ţi dai seama dacă ai probleme de livrare cu un anumit ISP.

  1. Cât timp petrec abonaţii pe mesaj

Cum îţi dai seama dacă mesajul tău a fost şters, frunzărit sau a fost cu adevărat citit? Vei putea şti toate aceste după timpul petrecut de abonaţi pe emailul tău:

  • dacă un mesaj a fost deschis doar 0 – 3 secunde şi utilizatorul nu a dat click pe niciun link, cel mai probabil mesajul a fost şters;
  • dacă utilizatorul petrece între 3 – 8 secunde pe mesaj, acesta a fost doar frunzărit, nu s-a acordat o atenţie deosebită conţinutului său;
  • peste 8 secunde petrecute de abonat pe mesaj înseamnă că mesajul a fost citit.

Având aceste informaţii despre timpul petrecut pe mesaje vei putea optimiza conţinutul pentru a-l face mai atractiv pentru abonaţi.

  1. Unde au dat click în mesaj

Dacă ai un link plasat în mai multe locuri dintr-un newsletter, vei putea vedea click-urile date de abonaţi pe acel link, în funcţie de poziţia link-ului. Astfel, nu vei vedea doar un total de click-uri pe un link, ci exact click-urile pe fiecare loc în care ai pus link-ul, precum în imaginea de mai jos. Aceste informaţii te vor ajuta în optimizarea poziţionării elementelor newsletterului şi pentru îmbunătăţirea designului.

Unde sunt click-urile. Imagine publicata cu acordul {a href="http://sosetaria.ro"}sosetaria.ro{/a}

Impactul marketingului prin email este mai uşor de măsurat, de aceea evaluarea fiecărei campanii este foarte importantă. Evaluând indicia campaniilor poţi vedea dacă ţi-ai atins obiectivele iniţiale şi ce trebuie să îmbunătăţeşti pentru campaniile viitoare. Vom continua să îmbunătăţim raportele oferite de WomSend pentru evaluarea campaniilor în vederea unei evaluări cât mai reale a rezultatelor tale.

Încă 4 greşeli de evitat în email marketing

7 iulie, 2011

Acesta este „episodul” 2 din seria „Cum să nu faci email marketing„, pentru primul episod click aici.

  1. Formulare de abonare care cer prea multe detalii.

    Gândeşte-te bine înainte să ceri prea multe detalii despre abonat. Cu cât ceri mai multe detalii cu atât mai puţini se vor abona.

    Chiar îţi trebuie atât numele, cât şi prenumele? Dacă ceri ambele, ar fi bine să le foloseşti.

    Chiar te foloseşti de data naşterii ( da, poţi să-i oferi un cadou, dar ai grijă să nu uiţi asta 🙂 ) ?

    Chiar e nevoie să-i ceri să introducă un cod de verificare ( captcha )? De ce s-ar abona roboţii la newsletter-ul tau? Decât poate dac[ e pentru roboţi, dar atunci captcha doar o să-i încurce 🙂

    Chiar e nevoie să-i ceri să accepte termenii şi condiţiile? Chiar crezi că citeste cineva acei termeni? E doar un newsletter, normal că nimeni nu se aşteaptă să fie obligat să cumpere. Dacă termenii conţin clauze de genul „sunteţi de acord că furnizăm detaliile partenerilor” , sau „vă puteţi dezabona printr-o cerere în scris şi vă răspundem în 30 de zile” deja eşti pe calea greşită.

    Ştiu că atunci când începi un program de email marketing te gândeşti că e bine să ştii cât mai multe despre abonaţi şi eşti tentat să întrebi cât mai multe ca să segmentezi cât mai eficient, dar de cele mai multe ori acest lucru nu se întâmplă, deci vei pierde abonaţi pentru nimic. Şi dacă te gândeşti bine, mai multe detalii despre ei vei putea să afli şi după abonare printr-un sondaj sau chiar analizând indicatorii campaniilor.

  2. Nu ascunde link-ul de dezabonare

    Poate ţi se pare o idee bună să faci link-ul mai puţin vizibil ca să nu le dai ideea să se dezaboneze. Greşit!. Ideea le vine fară ajutorul tău şi va fi o mare problemă atunci când nu găsesc uşor o modalitate de a se dezabona. Vor merge direct la butonul de spam şi asta înseamnă că îţi va fi afectată livrarea mesajelor către toţi ceilalti abonaţi.

    Aşa că data viitoare când vrei să pui link-ul de dezabonare cu un font putin mai mic decât restul mesajului sau o culoare mai puţin vizibilă, sau cu cateva rânduri mai jos decât locul în care se termină mesajul (pentru ca abonaţii să creadă ca nu mai e nimic după )… abţine-te!

    Uneori e chiar recomandat ca link-ul de dezabonare să fie primul lucru pe care-l văd abonaţii, să nu existe nici un dubiu că se pot dezabona oricând. Poate vei obţine mai multe dezabonări, dar sigur rata de reclamaţii va fi mai mică.

  3. Nu trimite de pe adrese inexistente sau pe care nu le verifică nimeni

    Email-ul nu e comunicare într-o singura direcţie, nu e radio sau TV. Când trimiţi un mesaj trebuie să fii pregătit să primeşti un răspuns la mesaj ( nu doar un click sau o acţiune de cumpărare ).

    Chiar dacă vei da informaţii explicite în interiorul mesajului despre cum preferi să fii contactat tot vor exista caţiva abonaţi care vor da reply la mesajul tău. Aceştia vor fi foarte dezamagiţi atunci când vor primi o eroare pentru că trimit un mesaj spre o adresă inexistentă sau nu primesc nici un răspuns într-un timp destul de scurt.

    Nu le crea dificultăţi, dacă vor sa te contacteze, nu insista cu adrese de „noreply”.

  4. Nu folosi domenii în text-ul vizibil al link-urilor

    Exemplu de „aşa nu”: <a href="http://exemplu.com">exemplu.com</a>

    De ce ?

    1. În primul rand pentru că dacă text-ul vizibil şi destinaţia ( atributul href) sunt diferite mesajul o să fie blocat de filtrele anti-phising.
      Acum probabil că îţi spui că o să ai grijă să nu se întample asta, dar de cele mai multe ori se întamplă şi nu poţi să faci aproape nimic pentru a corecta. Atunci când trimiţi un newsletter probabil că vrei să ştii cine dă click pe un link şi vei activa „click tracking” în aplicaţia care compune şi trimite mesajele. Această aplicaţie ( inclusiv WomSend ) va modifica link-urile sau mai bine zis destinatia link-urilor ( atributul href ) pentru a putea face contorizarea click-urilor, deci se va ajunge in situatia pe care voiai să o eviţi. Unele filtre sunt puţin mai permisive şi nu se „supără” dacă domeniul din text e acelaşi cu cel din destinaţie chiar dacă restul url-ului e diferit, altele nu se „supără” nici dacă destinaţia e un subdomeniu al domeniului din text şi în acest caz ar fi bine să faceţi contorizare pe propriul domeniu. Dar este imposibil să ştii exact cine şi cum blockează mesajele pe acest criteriu aşa ca cel mai sigur este să nu foloseşti domenii în textul link-ului.
    2. Pentru că poţi pune ceva mai bun acolo. Ceva care să fie mai eficient, o chemare la actiune adevarată.

Probabil că aveţi şi voi observaţii in legatură cu lucruri care nu ar trebui făcute în email marketing. Ne-am bucura dacă am putea să citim despre ele în comentarii.

Cum să îmbunătăţeşti rata de deschidere a newsletterelor

29 iunie, 2011

Rata de deschidere, rata de click şi cea de conversie sunt cei trei indici care măsoară succesul unei campanii de email marketing. Sunt trei indici pe care trebuie să-i urmăreşti constant şi să găseşti modalităţi de optimizare pentru a ajunge la valori cât mai mari ale acestora.

Deschiderea este primul pas – prima acţiune pe care trebuie să o facă abonatul pentru a intra în contact cu informaţiile de la tine. Mai jos am detaliat câteva recomandări pentru a îmbunătăţi acest indicator. Trebuie, totuşi, reţinut că rata de deschidere nu este un factor independent: pentru a putea avea o rată de deschidere mare trebuie să ai o rată de livrare mare, emailurile tale trebuie să ajungă în inboxul abonaţilor.

1. Subiectul şi câmpul „From”

Subiectul este unul dintre elementele cele mai importante când vine vorba de a determina un utilizator să deschidă sau nu un email. Subiectul este cel mai vizibil şi prima oportunitate de a oferi un motiv pentru care emailul tău merită să fie deschis. În general, subiectul trebuie să fie un mesaj care să ofere abonaţilor o idee a ceea ce vor găsi în email, ceva care să le spună dacă informaţia e interesantă pentru ei sau nu. Avantajul este că subiectul este şi un factor uşor de optimizat. Un subiect bun e caracterizat de: specificitate, o lungime nu prea mare şi să fie atrăgător.

Trebuie să acorzi o atenţie deosebită şi câmpului „From” – abonaţii cel mai probabil nu vor deschide mesajul, dacă nu ştiu de la cine vine.

2. Segmentarea şi relevanţa

Interesul cititorilor în informaţiile pe care le trimiţi depinde de cum ai segmentat lista. Segmentarea începe chiar de la colectarea adreselor. Este bine să setezi corect aşteptările celor care se abonează pentru a avea o listă interesată de ceea ce vrei să comunici. Cu cât segmentezi mai bine, potrivit informaţiilor pe care le deţii despre abonaţi, cu atât ai şanse mai mari de a oferi conţinut relevant, deci de a avea interesul lor şi, implicit, o rată de deschidere mare.

3. Frecvenţa

Dacă trimiţi prea mult oamenii vor fi agasaţi, dar dacă trmiţi prea puţin îşi vor pierde interesul. Care este cantitatea potrivită? Depinde de produsul tău şi lista căreia i te adresezi. Pentru a nu crea disconfort cel mai bine este să le dai posibilitatea abonaţilor să-şi aleagă frecvenţa, fie prin formular de abonare, fie ulterior prin alte modalităţi.

4. Construieşte o relaţie

Unul dintre cei mai importanţi factori care îţi vor aduce deschideri este încrederea. Livrează ceea ce promiţi, nu înşela aşteptările abonaţilor, nu promite oferte amăgitoare. Nu abuza de permisiunea pe care ţi-au dat-o abonaţii atunci când s-au înscris pentru a primi newsletterul tău. În timp, vor avea încredere în informaţiile primite de la tine şi nu vor ezita să-ţi deschidă emailurile.

Cum să nu faci email marketing

24 iunie, 2011

Înainte de trimite un newsletter abonaţilor tăi asigură-te că îndeplineşti măcar regulile elementare în email marketing. Din grabă, poţi trimite un newsletter fără să-l testezi şi în inboxul abonaţilor nu se va deschide aşa cum ţi-ai propus. Poţi trimite un conţinut nepotrivit listei tale sau poate le trimiţi chiar fără să le fi cerut permisiunea. Aşa nu vei reuşi decât să ajungi mai repede în Spam sau să faci tot mai mulţi oameni să dea click pe link-ul de dezabonare.

Am făcut mai jos o listă a celor mai dese greşeli în email marketing, pe care trebuie să le cunoşti pentru a le evita.

1. Trimiterea fără permisiune
Înainte de a trimite un newsletter trebuia să ai permisiunea fiecăreia dintre persoanele care fac parte din lista ta. Asta înseamna că oamenii trebuie să fi solicitat să primească informaţii de la tine. Să nu faci spam este prima regulă a email marketingului şi una dintre cele mai importante.

2. Câmpul “From” şi subiect neclare
Ca abonaţii să-ţi deschidă emailurile ei trebuie să ştie clar ce primesc şi, mai ales, de la cine. Câmpul “From” şi subiectul sunt singurele elemente prin care poţi capta atenţia abonaţilor şi îi poţi determina să deschidă mesajele tale. Dacă aceste două elemente nu întrunesc niste cerinţe de bază cum sunt provenienţa mesajului şi ceea ce conţine, nu vei reuşi să-i atragi. De asemenea, completarea câmpului “From” cu numele afacerii tale este foarte important pentru a nu avea o rată de spam ridicată. Este greşit să presupui, chiar dacă ai o lista căreia i-ai cerut permisiunea, că oamenii îşi mai amintesc de tine.

3. Email-uri trimise fără testare prealabilă
Testarea este foarte importantă. Nu sări peste acest pas, chiar dacă te grăbeşti. Trebuie să verifici în primul rând să nu ai greşeli de scriere, de afişare şi funcţionalitatea link-urilor din email. Cel mai bine este să testezi trimiţând emailuri către mai multe conturi care folosesc clienţi de email diferiţi, afişarea poate fi diferită de la un client la altul.

4. Frecvenţa deranjantă şi inconstantă
Nu există o frecvenţă standard recomandată în email marketing. Frecvenţa diferă de la produs la produs şi depinde de cantitatea de informaţii pe care le poţi oferi abonaţilor. O frecvenţă prea mică îi va face să te uite, iar una prea mare poate deveni deranjantă. Cea mai bună soluţie este să le oferi posibilitatea de a seta ei înşişi frecvenţa.

5. Conţinut irelevant
Trimiterea unor emailuri care nu au nicio legătură cu ceea ce le-ai promis abonaţilor sau care nu corespunde intereselor lor îţi va creşte cu siguranţă rata de dezabonări. O segmentare eficientă este obligatorie pentru rezultate bune.

6. Lipsa link-ului de dezabonare
În fiecare email pe care îl trimiţi trebuie să incluzi şi link-ul de dezabonare, iar acesta să fie funcţional. Neincluderea link-ului în mesaj nu înseamnă că vei pierde mai puţini abonaţi, ci că cei care aveau intenţia de a se dezabona te vor raporta ca spam şi rişti să compromiţi şi newsletterele viitoare.

Curăţarea listei pe baza indicatorilor

14 iunie, 2011

În email marketing o bază de date curată, cu adrese de email valide şi compusă din persoane care şi-au exprimat acordul pentru a primi newsletterul este foarte importantă pentru a avea rezultate bune.

Lista ta de email marketing poate conţine adrese de email invalide din mai multe motive: adresa de email poate fi introdusă greşit, în mod intenţionat sau nu, adresa să nu fie introdusă de către posesorul ei, adresa nu mai este valabilă (a expirat sau a fost ştearsă).

Poţi efectua o curăţare eficientă bazându-te pe indicatorii de evaluare ai campaniilor tale de newslettere.

Rata de spam

Rata de spam este unul dintre principalii indici de evaluare a unui newsletter. Pentru a nu avea o rată de spam ridicată lista ta trebuie să fie compusă doar din adrese de email obţinute cu permisiunea posesorului şi să trimiţi mesaje relevante pentru abonaţi, să ai un formular de abonare cu confirmare şi să incluzi mereu un link de dezabonare în emailurile pe care le trimiţi.

Când cureţi lista trebuie să ai grijă de acest indicator, să identifici adresele care te-au raportat ca spam şi să nu mai continui să le trimiţi informaţii ca să nu-ţi compromiţi şi indicatorii campaniilor viitoare. Dacă foloseşti WomSend, adresele celor care te-au raportat ca spam sunt automat eliminate de sistem din lista ta.

Rata de bounce

Rata de bounce reprezintă adresele la care emailul tău nu a putut fi livrat. Acest lucru se poate întâmpla din cauza unor erori temporare (fie contul de email are inboxul plin, fie conexiunea cu serverul nu a fost posibilă) sau a unor erori permanente – adresele de email din lista ta nu sunt valide. De cele mai multe ori, o rată mare de bounce indică o listă veche şi inactivă sau o colectare greşită a adreselor.

Trebuie să menţii acest indicator la o valoare cât mai scăzută prin eliminarea acelor adrese la care nu s-a putut face livrarea. Rata de bounce este un indicator pentru ISP (internet service provider) şi o valoare mare a acesteia va avea consecinţe negative asupra reputaţiei tale.

Atât rata de bounce, cât şi cea de spam poate avea valori mai mici, dacă nu mai trimiţi mesaje către adresele de email vechi şi inactive din lista ta. Poţi face o verificare adreselor care nu au mai deschis sau dat click pe mesaje în ultimele 3 luni şi să le elimini din lista. Este foarte probabil ca aceste adrese să devină invalide în campaniile viitoare şi astfel eviţi o rată de bounce ridicată.

Rata de dezabonare

Link-ul de dezabonare trebuie să fie funcţional. Astfel, în momentul în care abonatul a solicitat dezabonarea adresa lui să fie eliminată din lista ta. Trimiterea mesajelor în continuare şi ignorarea dorinţei abonatului nu va face decât să mărească rata de spam şi să-ţi afecteze reputaţia. Deasemenea trebuie să ai în vedere că procesul de dezabonare trebuie să fie facil, mai la îndemână decât butonul de spam.

footerleft
footerbg