Cum să segmentezi eficient

Împărţirea abonaţilor în categorii este esenţială pentru eficienţa unei campanii de marketing prin email, pentru ca informaţia potrivită să ajungă la oamenii potriviţi. Importanţa segmentarii listei este adesea subestimată sau tratată cu lejeritate. Lipsa segmentării sau o segmentare nepotrivită compromite campania de la început.

În marketing se vorbeşte despre comunicarea personalizată, de accentul pus pe nevoile clientului în scopul de a-l face să se simtă unic şi tratat în funcţie de preferinţele şi dorinţele sale. Asta e provocarea segmentării: să faci fiecare abonat să se simtă unic. Practic, comunicarea cu fiecare abonat nu este posibilă de aceea trebuie găsit mesajul cel mai relevant.

Propuneri de segmentare

Segmentarea se poate realiza după mai multe criterii pe care le ai la dispoziţie despre abonaţii tăi: datele demografice, vechimea în listă, preferinţele exprimate, statut (client/prospect), valoarea tranzacţiei, frecvenţa achiziţiei, produsele achiziţionate etc. În funcţie de aceste date poţi crea newslettere eficiente. Strângerea tuturor acestor date este o activitate pe termen lung, cu cât ştii mai multe cu atât mai bine.

Mai jos sunt câteva categorii în care îţi poţi împărţi lista:

  • Clienţi inactivi – pentru această categorie poţi gândi o ofertă specială să-i faci să revină.
  • Valorea tranzacţiilor – acest criteriu îţi spune de ce produse ar fi mai interesaţi şi poţi crea oferte potrivite.
  • Interesaţi de anumite subiecte/produse – subiecte diferite sunt de interes pentru publicuri ţintă diferite. Poţi face această segmentare în funcţie de prefenţele exprimate ale abonaţilor sau îi poţi întreba printr-un sondaj.
  • Clienţi noi – pentru această categorie trebuie să ai în vedere o politică de loializare de exemplu, poţi trimite o notă de mulţimire celor care au cumpărat pentru prima dată.
  • Prospecţi – folosindu-te de datele pe care le deţii despre ei poţi crea oferte şi promoţii care să-i trasforme în cumpărători.

Tag-uri: , , , ,

4 Comentarii to “Cum să segmentezi eficient”

  1. […] sau care nu corespunde intereselor lor îţi va creşte cu siguranţă rata de dezabonări. O segmentare eficientă este obligatorie pentru rezultate bune.6. Lipsa link-ului de dezabonare În fiecare […]

  2. […] – abonaţii cel mai probabil nu vor deschide mesajul, dacă nu ştiu de la cine vine.2. Segmentarea şi relevanţaInteresul cititorilor în informaţiile pe care le trimiţi depinde de cum ai […]

  3. […] mai multe despre abonaţi şi eşti tentat să întrebi cât mai multe ca să segmentezi cât mai eficient dar de cele mai multe ori acest lucru nu se întâmplă deci vei pierde abonaţi pentru nimic. Şi […]

  4. […] “Scor calitate”.Segmentare după activitatePoţi folosi această funcţionalitate pentru a segmenta abonaţii pe criterii de activitate. Ai posibilitatea crea un segment bazat pe nişte limite ale […]

Lasă un comentariu pentru Cum să îmbunătăţeşti rata de deschidere a newsletterelor | WomSend

footerleft
footerbg