Diferenţa dintre liste şi segmente

Relevanţa este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le ai în vedere pentru a optimiza rezultatele campaniilor tale prin email. Pentru creşterea relevanţei trebuie să faci o segmentare cât mai eficientă a listei tale de abonaţi.

În email marketing ai nevoie de segmentare deoarece lista de clienţi nu este un grup omogen, iar trimiterea unui singur tip de mesaj nu se va potrivi aşteptărilor celor mai mulţi dintre ei. Totuşi nu trebuie confundate listele de emailuri cu segmentele.

Liste şi segmente

Lista este un grup de adrese, care nu se schimbă de-a lungul timpului decât atunci când adaugi sau ştergi anumite contacte sau atunci când un abonat se abonează sau dezabonează.  Listele sunt utile pentru a organiza abonaţii.
Cu Womsend poţi crea şi edita liste în secţiunea Abonaţi->Liste.

Atunci când creezi un formular de abonare, trebuie să asociezi o listă în care contactele să fie înregistrate.

De asemenea, o listă de contacte poate fi cu confirmare sau nu. Acest lucru înseamnă că dacă cineva se abonează la un newsletter, nu va primi niciunul până nu va confirma abonarea accesând un link din emailul pe care îl primeşte imediat după asta.

Segmentul este un grup de contacte bazat pe un criteriu specific. De exemplu, poţi face un segment cu toţi abonaţii de sex masculin, pe grupe de vârstă (între 25 – 35 de ani) sau abonaţi cu domiciliul într-un anumit oraş, în funcţie de nevoile de comunicare pe care le ai. Un segment poate fi static sau dinamic, adică poţi seta segmentele să se actualizeze automat. De exemplu, la o segmentare după vârstă, atunci când un abonat nu mai îndeplineşte criteriul să fie eliminat automat din segment.

Ca să creezi segmente folosind Womsend mergi la secţiunea Abonaţi->Toţi abonaţii. Mai întâi creezi un filtru (criteriul segmentului) în care vei vedea toţi abonaţii care îndeplinesc acel criteriu, iar apoi ai opţiunea de a salva acei abonaţi ca segment.

Pentru edita numele, descrierea sau opţiunea de „Actualizare automată” a segmentului mergi la secţiunea Abonaţi->Segmente

Listele sunt grupuri de adrese în care se înregistrează utilizatorii când completează formularul de abonare, iar segmentul este un grup pe care îl poţi seta tu ca administrator al listelor, după anumite filtre. Abonatul nu are posibilitatea de a vedea sau de a alege în ce segment se află.

Pagina de preferinţe

Prin intermediul paginii de preferinţe abonaţii tăi îţi pot spune singuri ce informaţii vor să primească de la tine. În acea pagină tu îţi vei pune listele şi ei vor putea să aleagă în ce listă să fie incluşi. Atenţie: în pagina de preferinţe nu se vor vedea segmentele listelor tale, ci doar listele şi o scurtă descriere a lor. Abonaţii nu vor vedea în ce segment i-ai inclus şi nici nu vor avea posibilitatea de a migra între segmente. Pentru a afla cum să pui pagina de preferinţe în emailurile tale, citeşte acest articol.

Sursă foto

Tag-uri: , ,

Lasă un comentariu

footerleft
footerbg