Segmentarea – Obligatorie pentru relevanţă

Grupuri diferite de clienţi au nevoi, interese, preferinţe, obiceiuri de consum sau de cumpărare diferite în comunicarea directă cu un anumit brand.

Relevanţa mesajului este foarte importantă. Dacă trimiţi mereu mesaje despre un anumit produs unei persoane care nu este absolut deloc interesată de acesta, în cele din urmă se va dezabona sau te va marca ca sursă de spam.

Soluţia pentru o eficientizare a campaniilor de email marketing este organizarea bazei de date după criterii relevante.

Segmentarea este procesul de împărţire a abonaţilor în liste distincte pe baza unei caracteristici comune precum criterii demografice sau un istoric al acţiunilor anterioare pentru permite email marketerilor să trimită mesaje specifice nevoilor, intereselor sau dorinţelor destinatarilor.

Segmentarea corectă a listei date după criterii specifice duce la creşterea relevanţei mesajelor pe care le trimiţi abonaţilor.
Deasemenea, segmentarea corectă este şi o manieră de evitare a raportărilor ca spam şi duce la o îmbunătăţire a reputaţiei tale şi creşte gradul de livrare.

De ce să segmentezi

Baza de date a abonaţilor nu este un grup omogen. Dacă faci trimiteri cu un singur mesaj pentru toţi, acesta nu poate îndeplini cerinţele unui grup cu caracteristici şi interese foarte diferite.

Pe termen lung, trimiterea de mesaje nerelevante către anumiţi abonaţi va avea drept consecinţă dezabonarea lor.

Cum procedezi

Pentru a-ţi putea segmenta lista trebuie să încerci să aduni cât mai multe informaţii despre abonaţii tăi.

Primul pas în procesul de segmentare al listelor trebuie făcut chiar de la abonarea prin construirea formularului de înscriere astfel încât să colectezi datele care te interesează despre abonaţii tăi.

Este totuşi de preferat ca formularele de abonare să fie cât mai simple, astfel colectarea datelor se poate face şi printr-un formular la confirmarea abonării sau în orice alt mesaj trimis ulterior.

Orice interacţiune cu un abonat este o şansă de a afla ceva mai mult despre el.

Criterii de segmentare

Caracteristicile după care poţi diviza baza de date în subgrupuri de abonaţi sunt multiple şi depind de nevoile tale de comunicare.

Criteriile de divizare pot fi multiple, în funcţie de informaţiile pe care le deţii despre abonaţii tăi: de la statutul utilizatorului(client/potenţial client), preferinţele exprimate, produsele achiziţionate vechimea în listă etc.

Cele mai utilizate metode de grupare au la bază trei criterii majore: date demografice, interese personale şi acţiuni anterioare ale abonaţilor.

Date demografice

– este vorba de criterii precum sex, vârsta, locaţie, studii etc. Acest tip de informaţii se pot obţine, de obicei, prin formularul de înscriere.

Interese personale

– cea mai bună cale de a obţine date de acest gen este să le ceri abonaţilor tăi. Trebuie totuşi să ai grijă la cantitatea de informaţii pe care o soliciţi.

Acţiuni anterioare

– pentru fiecare trimitere pe care o efectuezi vei avea o serie de indicatori privitori la comportamentul abonaţilor tăi (rata de deschideri, click-uri, răspunsuri etc).

Acestea sunt criterii importante de segmentare. De exemplu, poţi crea un segment cu cei care au dat click pe link-urile din mesajul tău.

Ei fac parte din abonaţii activi şi trebuie să ai mare grijă de ei prin metode care să le răsplătească loialitatea.

Un alt segment care nu trebuie neglijat este cel al abonaţilor care răspândesc mesajul tău în reţelele sociale.

Iţi segmentati lista? Cum iţi rasplateşti tu abonaţii fideli sau activi?

Tag-uri: , , ,

5 Comentarii to “Segmentarea – Obligatorie pentru relevanţă”

  1. […] Una din condiţiile necesare pentru o mai buna comunicare este înţelegerea nevoilor clienţilor […]

  2. […] mesaje relevante. Obiectivul tău este să le înţelegi nevoile şi să le arăţi asta. Poţi segmenta şi pe baza zilelor importante din viaţa lor, de exemplu le poţi trimite abonaţilor tăi un […]

  3. […] email-uri, cu atât ai mai multe şanse de a obţine clienţi noi. De asemenea, vei putea să segmentezi şi să personalizezi mai eficient […]

  4. […] reactivare de succes începe cu segmentarea. Concret, ar trebui create liste separate pentru acei abonaţi care n-au răspuns niciodată, care […]

  5. […] e bine să şti cât mai multe despre abonaţi şi eşti tentat să întrebi cât mai multe ca să segmentezi cât mai eficient dar de cele mai multe ori acest lucru nu se întâmplă deci vei pierde abonaţi […]

Lasă un comentariu pentru Cum să creşti lista de abonaţi? | WomSend

footerleft
footerbg