4 idei de reactivare a abonaţilor

Menţinerea unei conversaţii cu abonaţii şi o interacţiune cât mai mare a acestora cu mesajele tale este necesară pentru a vorbi despre email marketing eficient. Dar ce poţi face dacă abonaţii tăi par că şi-ar fi pierdut interesul, nu mai sunt activi şi nu-ţi mai deschid mesajele? Trebuie să te gângeşti la câteva soluţii pentru a-i activa.

O reactivare de succes începe cu segmentarea. Concret, ar trebui create segmente separate pentru acei abonaţi care n-au răspuns niciodată, care au răspuns în trecut sau care răspund foarte rar. Acest mod de a segmenta permite gândirea unor tactici specifice de reactivare pentru cele trei cazuri. Poate cei care au răspuns anterior găseau newsletterele potrivite, dar acum nu mai e cazul, iar cei care nu au răspuns niciodată s-au abonat doar pentru o ofertă specifică şi atât. În funcţie de aceste lucruri, aceste segmente de abonaţi pot fi abordate diferit în cazul unei reactivări.

  1. O ofertă specială – e o tactică cu foarte multe şanse de succes, dar pe termen lung poate fi contra productivă, dacă îţi obişnuieşti abonaţii să aştepte doar ofertele şi nu găseşti şi alte puncte de interes pentru ei.
  2. Frecvenţă redusă – e posibil ca interesul abonaţilor tăi să fi scăzut din cauza frecvenţei cu care primesc newslettere. Ce e prea mult ajunge să nu mai intereseze. Poţi reduce frecvenţa şi în felul acesta să regândeşti informaţiile pe care le trimiţi, să faci o selecţie bazată pe relevanţă.  Le mai poţi oferi posibilitatea de a seta ei frecvenţa cu care vor să primescă un newsletter din partea ta.
  3. Sondaj de opinie – dă-le abonaţilor posibilitatea de a-şi exprima părerile în legătură cu ceea ce le place şi ce nu. În felul acesta obţii informaţii noi care te vor ajuta pentru viitoarele newslettere şi le arăţi lor că te interesează preferinţele pe care şi le exprimă.
  4. Cere o reconfirmare – o parte din abonaţii inactivi sunt şi cei care pur şi simplu şi-au pierdut interesul pentru newsletterele tale din motive care nu ţin de politica ta de email marketing. Poţi cere o reconfirmare a dorinţei lor de a fi abonaţi la newsletterul tău şi asta poate fi şi o modalitate de a-ţi curăţa lista.

Tag-uri: , ,

Lasă un comentariu

footerleft
footerbg