5 soluţii de optimizare a butonului de call-to-action

Ce este un call to action şi de ce e aşa important?

Sintagma “call to action” este folosită în email marketing pentru a descrie un element din email care îi invită pe cititori să facă o anumită acţiune care reprezintă scopul emailului respectiv. Acest îndemn la acţiune nu este neapărat un link, poate lua forma unui buton, o imagine, un anumit design care atrage atenţia şi încurajează abonatul să-l acceseze.

De ce este atât de important “call to action”-ul? Din moment ce toate emailurile trimise într-o campanie au ca scop obţinerea unei anumite reacţii de la destinatar, call to action-ul este modul prin care atragi utilizatorul şi îl încurajezi să facă acţiunea dorită. Este unul dintre elementele cele mai importante de luat în calcul când vorbim de optimizarea ratei de click şi de conversie.

Dacă nu există call to action, nu îi dai abonatului posibilitatea de a-şi manifesta interesul pentru informaţia pe care i-ai oferit-o. De exemplu, dacă trimiţi un newsletter cu informaţii despre un anumit produs cu scopul de a genera vânzări, poţi avea un link au un buton către produsul respectiv cu textul „Cumpără acum”. Dacă nu faci asta, practic abonaţii interesaţi ar trebui să intre ei pe site şi să caute produsul, mulţi nu ar face un astfel de efort.

 

Când ai nevoie de un call-to-action mai bun?

Pentru a vedea care este eficienţa call-to-action-urilor din mesajele tale trebuie să analizezi cu atenţie care este rata de click a newsletterelor tale. Dacă ai o rată mică, asta înseamnă că trebuie să reformulezi aceste apeluri la acţiune, să le faci motivante pentru abonaţi. Cele mai comune mesaje de call-to-action sunt “Click aici”. E un mesaj clar şi scurt, dar nu conţine nicio motivaţie sau beneficiu.

Soluţii de optimizare

  1. Dă-le un motiv ca să dea click – prezintă-le abonaţilor un beneficiu pe care îl vor avea dând click. Dacă spui “Click aici” sau “Află mai multe”, nu oferi nicio informaţie clară despre ceea ce câştigă ei din asta. De exemplu, “Economiseşte 25%, cumpără acum” este un mesaj care le prezintă un beneficiu.
  2. Personalizează butonul – vrei o acţiune de la abonaţii tăi? Implică-i! “Andrei, înscrie-te şi tu” – un mesaj care îl va face pe utilizator să simtă că acel link i se adresează direct.
  3. Prezintă termenul limită al ofertei – îi poţi încuraja pe abonaţi să dea click grăbindu-i un pic. Spre exemplu, “Mai sunt 2 zile. Cumpără acum.”
  4. Întreabă-i ceva – poţi da o formă interogativă mesajului de call-to-action: “Vrei să afli mai multe? ”. O astfel de formulare îi face pe abonat să facă o alegere, el decide dacă va fi da sau nu.
  5. Fă teasing – poţi folosi un mesaj prin care să încerci să trezeşti curiozitatea abonaţilor, de exemplu: “Descoperă oferta noastră”

 

 

Tag-uri: , , ,

Un Comentariu to “5 soluţii de optimizare a butonului de call-to-action”

  1. […] în text-ul link-ului.Pentru că poţi pune ceva mai bun acolo. Ceva care să fie mai eficient, o chemare la actiune adevarată.Probabil că aveţi şi voi observaţii in legatură cu lucruri care nu ar trebui […]

Lasă un comentariu pentru Încă 4 greşeli de evitat în email marketing | WomSend

footerleft
footerbg