Încă 4 greşeli de evitat în email marketing

Acesta este „episodul” 2 din seria „Cum să nu faci email marketing„, pentru primul episod click aici.

  1. Formulare de abonare care cer prea multe detalii.

    Gândeşte-te bine înainte să ceri prea multe detalii despre abonat. Cu cât ceri mai multe detalii cu atât mai puţini se vor abona.

    Chiar îţi trebuie atât numele, cât şi prenumele? Dacă ceri ambele, ar fi bine să le foloseşti.

    Chiar te foloseşti de data naşterii ( da, poţi să-i oferi un cadou, dar ai grijă să nu uiţi asta 🙂 ) ?

    Chiar e nevoie să-i ceri să introducă un cod de verificare ( captcha )? De ce s-ar abona roboţii la newsletter-ul tau? Decât poate dac[ e pentru roboţi, dar atunci captcha doar o să-i încurce 🙂

    Chiar e nevoie să-i ceri să accepte termenii şi condiţiile? Chiar crezi că citeste cineva acei termeni? E doar un newsletter, normal că nimeni nu se aşteaptă să fie obligat să cumpere. Dacă termenii conţin clauze de genul „sunteţi de acord că furnizăm detaliile partenerilor” , sau „vă puteţi dezabona printr-o cerere în scris şi vă răspundem în 30 de zile” deja eşti pe calea greşită.

    Ştiu că atunci când începi un program de email marketing te gândeşti că e bine să ştii cât mai multe despre abonaţi şi eşti tentat să întrebi cât mai multe ca să segmentezi cât mai eficient, dar de cele mai multe ori acest lucru nu se întâmplă, deci vei pierde abonaţi pentru nimic. Şi dacă te gândeşti bine, mai multe detalii despre ei vei putea să afli şi după abonare printr-un sondaj sau chiar analizând indicatorii campaniilor.

  2. Nu ascunde link-ul de dezabonare

    Poate ţi se pare o idee bună să faci link-ul mai puţin vizibil ca să nu le dai ideea să se dezaboneze. Greşit!. Ideea le vine fară ajutorul tău şi va fi o mare problemă atunci când nu găsesc uşor o modalitate de a se dezabona. Vor merge direct la butonul de spam şi asta înseamnă că îţi va fi afectată livrarea mesajelor către toţi ceilalti abonaţi.

    Aşa că data viitoare când vrei să pui link-ul de dezabonare cu un font putin mai mic decât restul mesajului sau o culoare mai puţin vizibilă, sau cu cateva rânduri mai jos decât locul în care se termină mesajul (pentru ca abonaţii să creadă ca nu mai e nimic după )… abţine-te!

    Uneori e chiar recomandat ca link-ul de dezabonare să fie primul lucru pe care-l văd abonaţii, să nu existe nici un dubiu că se pot dezabona oricând. Poate vei obţine mai multe dezabonări, dar sigur rata de reclamaţii va fi mai mică.

  3. Nu trimite de pe adrese inexistente sau pe care nu le verifică nimeni

    Email-ul nu e comunicare într-o singura direcţie, nu e radio sau TV. Când trimiţi un mesaj trebuie să fii pregătit să primeşti un răspuns la mesaj ( nu doar un click sau o acţiune de cumpărare ).

    Chiar dacă vei da informaţii explicite în interiorul mesajului despre cum preferi să fii contactat tot vor exista caţiva abonaţi care vor da reply la mesajul tău. Aceştia vor fi foarte dezamagiţi atunci când vor primi o eroare pentru că trimit un mesaj spre o adresă inexistentă sau nu primesc nici un răspuns într-un timp destul de scurt.

    Nu le crea dificultăţi, dacă vor sa te contacteze, nu insista cu adrese de „noreply”.

  4. Nu folosi domenii în text-ul vizibil al link-urilor

    Exemplu de „aşa nu”: <a href="http://exemplu.com">exemplu.com</a>

    De ce ?

    1. În primul rand pentru că dacă text-ul vizibil şi destinaţia ( atributul href) sunt diferite mesajul o să fie blocat de filtrele anti-phising.
      Acum probabil că îţi spui că o să ai grijă să nu se întample asta, dar de cele mai multe ori se întamplă şi nu poţi să faci aproape nimic pentru a corecta. Atunci când trimiţi un newsletter probabil că vrei să ştii cine dă click pe un link şi vei activa „click tracking” în aplicaţia care compune şi trimite mesajele. Această aplicaţie ( inclusiv WomSend ) va modifica link-urile sau mai bine zis destinatia link-urilor ( atributul href ) pentru a putea face contorizarea click-urilor, deci se va ajunge in situatia pe care voiai să o eviţi. Unele filtre sunt puţin mai permisive şi nu se „supără” dacă domeniul din text e acelaşi cu cel din destinaţie chiar dacă restul url-ului e diferit, altele nu se „supără” nici dacă destinaţia e un subdomeniu al domeniului din text şi în acest caz ar fi bine să faceţi contorizare pe propriul domeniu. Dar este imposibil să ştii exact cine şi cum blockează mesajele pe acest criteriu aşa ca cel mai sigur este să nu foloseşti domenii în textul link-ului.
    2. Pentru că poţi pune ceva mai bun acolo. Ceva care să fie mai eficient, o chemare la actiune adevarată.

Probabil că aveţi şi voi observaţii in legatură cu lucruri care nu ar trebui făcute în email marketing. Ne-am bucura dacă am putea să citim despre ele în comentarii.

Tag-uri: , , , , , , , ,

Lasă un comentariu

footerleft
footerbg