Noul Inbox Gmail: cum afectează campaniile de email marketing

Primul obiectiv al unui email trimis în inboxul unui abonat este să atragă atenţia pentru a fi deschis.

Gmail face acest lucru mai dificil deoarece încearcă să ofere un ajutor mai mare utilizatorilor pentru sortarea emailurilor, fie ele dorite sau nu.

Cum funcţionează noul inbox Gmail

Noua interfaţă Gmail sortează toate emailurile primite în mai multe categorii: Primary, Social, Promotions.

Acestea sunt cele 3 prestabilite, iar utilizatorii le pot personaliza. Folosirea noii interfeţe este opţională momentan. Tabul Primary este dedicat mesajelor de la contacte aşa că este prioritar. Celelalte mesaje ajung in taburile secundare.

Mesajele primite de la reţele sociale ajung în tabul Social, iar cele referitoare la promoţii, respectiv ofertele de marketing ajung in cel de-al treilea tab – Promotions.

Pe lângă aceasta funcţionare standard a taburilor, noul Gmail dă o mai mare putere de personalizare userului prin posibilitatea de a crea el anumite reguli de funcţionare – setarea unor contacte pentru a primi emailurile lor într-un anumit tab, mutarea mesajelor dintr-un tab în altul prin drag-and-drop.

Cum afectează schimbarea campaniile de email marketing

Promoţiile şi, în general, mesajele companiilor vor ajunge în tabul Promotions. Asta înseamnă ca va fi încă un pas în plus pentru user pentru a ajunge să deschidă emailurile primite de la tine – trebuie mai întâi să deschidă tabul Promotions.

Practic, efectele noului Gmail asupra campaniilor sunt:

–       Emailurile tale nu vor fi văzute la fel de repede – probabil un user nu va intra pe tabul Promotions de fiecare dată când îşi va deschide emailul. Asta înseamnă că ofertele last minute e posibil să nu aibă un la fel de mare succes.

–       Subiectele tale apar exact lângă cele ale competitorilor – nevoie de diferenţiere devine şi mai mare.

–       Utilizatorii ar putea considera Promotions încă un folder de spam

Posibile soluţii pentru marketeri:

–       Încurajează interactivitatea – iniţiază dialoguri cu abonaţii, cere-le păreri ca să obţii reply-uri la emailurile tale

–       Optimizează subiectele

–       Segmentează pentru a trimite mesaje cât mai relevante

De fapt, tabul Promotions poate ajunge să fie un aliat al marketerilor.

Utilizatorii care deschid tabul de promoţii vin setaţi pe idee de a profita de o oferta sau de a face o tranzacţie. Poate că primirea promoţiilor printre mailurile personale sau profesionale era chiar iritantă pentru anumiţi utilizatori, faptul că vor avea posibilitatea să acceseze tabul când vor să facă o achiziţie să influenţeze pozitiv rata de conversie.

Tag-uri: , , , , ,

Lasă un comentariu

footerleft
footerbg