Archivă pentru categoria ‘Evaluare’

Cum să îmbunătăţeşti rata de deschidere a newsletterelor

miercuri, 29 iunie, 2011

Rata de deschidere, rata de click şi cea de conversie sunt cei trei indici care măsoară succesul unei campanii de email marketing. Sunt trei indici pe care trebuie să-i urmăreşti constant şi să găseşti modalităţi de optimizare pentru a ajunge la valori cât mai mari ale acestora.

Deschiderea este primul pas – prima acţiune pe care trebuie să o facă abonatul pentru a intra în contact cu informaţiile de la tine. Mai jos am detaliat câteva recomandări pentru a îmbunătăţi acest indicator. Trebuie, totuşi, reţinut că rata de deschidere nu este un factor independent: pentru a putea avea o rată de deschidere mare trebuie să ai o rată de livrare mare, emailurile tale trebuie să ajungă în inboxul abonaţilor.

1. Subiectul şi câmpul „From”

Subiectul este unul dintre elementele cele mai importante când vine vorba de a determina un utilizator să deschidă sau nu un email. Subiectul este cel mai vizibil şi prima oportunitate de a oferi un motiv pentru care emailul tău merită să fie deschis. În general, subiectul trebuie să fie un mesaj care să ofere abonaţilor o idee a ceea ce vor găsi în email, ceva care să le spună dacă informaţia e interesantă pentru ei sau nu. Avantajul este că subiectul este şi un factor uşor de optimizat. Un subiect bun e caracterizat de: specificitate, o lungime nu prea mare şi să fie atrăgător.

Trebuie să acorzi o atenţie deosebită şi câmpului „From” – abonaţii cel mai probabil nu vor deschide mesajul, dacă nu ştiu de la cine vine.

2. Segmentarea şi relevanţa

Interesul cititorilor în informaţiile pe care le trimiţi depinde de cum ai segmentat lista. Segmentarea începe chiar de la colectarea adreselor. Este bine să setezi corect aşteptările celor care se abonează pentru a avea o listă interesată de ceea ce vrei să comunici. Cu cât segmentezi mai bine, potrivit informaţiilor pe care le deţii despre abonaţi, cu atât ai şanse mai mari de a oferi conţinut relevant, deci de a avea interesul lor şi, implicit, o rată de deschidere mare.

3. Frecvenţa

Dacă trimiţi prea mult oamenii vor fi agasaţi, dar dacă trmiţi prea puţin îşi vor pierde interesul. Care este cantitatea potrivită? Depinde de produsul tău şi lista căreia i te adresezi. Pentru a nu crea disconfort cel mai bine este să le dai posibilitatea abonaţilor să-şi aleagă frecvenţa, fie prin formular de abonare, fie ulterior prin alte modalităţi.

4. Construieşte o relaţie

Unul dintre cei mai importanţi factori care îţi vor aduce deschideri este încrederea. Livrează ceea ce promiţi, nu înşela aşteptările abonaţilor, nu promite oferte amăgitoare. Nu abuza de permisiunea pe care ţi-au dat-o abonaţii atunci când s-au înscris pentru a primi newsletterul tău. În timp, vor avea încredere în informaţiile primite de la tine şi nu vor ezita să-ţi deschidă emailurile.

Rata de conversie şi landing page-ul

vineri, 18 februarie, 2011

Succesul unei campanii de email marketing este evaluat printr-o serie de indici: rata de livrare, rata de deschidere, rata de dezabonare, rata de click, rata raportărilor ca spam şi rata de conversie.

Toate sunt foarte importante şi se influenţează una pe cealaltă, nu poţi avea o rată de conversie mare, dacă nu îţi este deschis email-ul. Dar dacă trecem prin toţi paşii necesari, ultimul indice – rata de conversie reprezintă scopul final al unei campanii.

O campanie de email marketing începe cu livrare în Inbox şi se încheie cu etapa conversiei. De aceea, trebuie să fie clar că rata de conversie nu este cel mai important indice al email marketingului, este un indice dintr-un şir, neglijarea unuia dintre ei poate afecta întreaga campanie.

Rata de conversie reprezintă, totuşi finalitatea campaniei, iar dacă ea este scăzută, iar ceilalţi indicatori sunt semnificativ mai mari – ultimul pas ar putea fi cel care strică tot efortul anterior. Ai grijă de abonaţii tăi şi după ce au dat click.

Rata de conversie indică rata abonaţilor care au răspuns printr-o acţiune la emailurile primite. Fie că îţi propui să obţii mai multe informaţii despre ei printr-un formular, să-i determini să te recomande prietenilor sau să creşti vânzările online venite prin intermediul emailului – indicele care exprimă conversia reprezintă pasul final al campaniei tale şi este materializarea obiectivului tău.

Rată de conversie mică, landing page ineficient

Landing page-ul este un element crucial al procesului de conversie şi are influenţa asupra întregii tale strategii de email marketing. Este vorba despre îndeplinirea aşteptărilor abonaţilor tăi, nu le poţi cere să dea click pentru a face o anumită acţiune, iar o dată ajunşi acolo să fie vorba despre altceva. Vor închide pagina şi nu vor mai reveni.

Criteriul revelanţei are influenţa cea mai puternică asupra eficienţei landing page-ul. E foarte simplu, utilizatorul trebuie să găsească acolo ce i s-a promis şi ceea ce se aşteaptă să găsească.

Funcţionalitatea este şi ea foarte importantă. Din moment ce abonaţii au ajuns în landing page cei mai mulţi au intenţia să răspundă acţiunii pe care o ceri tu. Dacă îţi doreşti completarea unui formular, acesta trebuie să fie vizibil, uşor de accesat şi de folosit.

Identitatea – este vorba de folosirea aceloraşi elemente de design pe care le-ai utilizat în email sau cel puţin unele asemănătoare. Este important ca abonaţii să găsescă elementele de identitate ale companiei şi produselor tale.

Cum evaluăm o campanie?

luni, 31 ianuarie, 2011

Email-ul joacă un rol foarte important în strategia de marketing şi în managementul relaţiei cu clienţii. Folosirea acestui instrument eficient poate avea rezultate foarte bune cu un cost mic, comparativ cu alte canale.

Impactul marketingului prin email este mai uşor de măsurat, de aceea evaluarea fiecărei campanii este foarte importantă. Făcând o evaluare poţi stabili dacă emailul este un instrument eficient pentru afacerea ta şi dacă ţi-ai atins scopurile stabilite la început. În acest fel îţi poţi îmbunătăţi acţiunile viitoare.

Rapoartele obţinute în urma unei campanii pot oferi indicii importante despre calitatea acesteia. La sfârşitul fiecărei campanii este important să analizezi următorii indicatori: de livrare, deschidere, de click, de dezabonări, de conversie şi cel al raportărilor ca spam.

Rata de livrare

Acest indicator este influenţat în cea mai mare parte de filtrele de spam şi de validitatea adreselor din lista ta. Din ce în ce mai mult email-uri sunt blocate de filtrele de spam. Pentru a îmbunătăţi acest indicator poţi să le ceri abonaţilor tăi să te adauge în agendă ( address book) .

Curăţă periodic lista eliminând adresele invalide, scoate-i din listă pe cei care au solicitat dezabonarea etc.

Rata de deschidere

Pentru a te asigura de rate de deschidere mari relevanţa şi recunoaşterea facilă sunt foarte importante.

Asigură-te că trimiţi informaţie interesantă abonaţilor şi câmpul expeditorului (FROM) conţine numele companiei pentru ca destinatarii să te recunoască imediat.

Deasemenea subiectul mesajului trebuie să fie foarte relevant si interesant pentru a fi deschis.

O rată de deschidere mică poate fi şi un semn că email-urile tale nu ajung în inbox-ul abonaţilor, ci în folderul de spam.

Rata de click

Cheia obţinerii unei rate de click ridicate este mesajul personalizat şi relevant.

Un avantaj ar fi să te adresezi destinatarului pe numele său.

Un alt lucru care nu trebuie uitat este segmentarea, o rată mică de click poate a avea drept cauză faptul că nu te adresezi cui trebuie.

Trebuie să acorzi atenţie şi aşezării linkurilor în mesaj, fă-le vizibile şi ai grijă ca mesajul de chemare la acţiune să fie clar.

Rata de dezabonare

Analizează cererile de dezabonare cu atenţie. Dacă acest indicator este ridicat trebuie să regândeşti informaţia pe care o trimiţi, poate există o discrepanţă între ce promiţi şi ce livrezi.

Numărul cererilor de dezabonare poate fi redus dându-le posibilitatea abonaţilor de a-şi exprima preferinţele, de exemplu frecvenţa de trimitere sau alegerea unor subiecte şi produse de care sunt interesaţi. În felul acesta poţi construi o relaţie cu abonaţii tăi.

Rata de conversie

Indică rata abonaţilor care au răspuns printr-o acţiune la mesajele tale, poate fi vorba despre o achiziţie, de o recomandare prietenilor, completarea unui formular, etc. Conversia e o măsură a relevanţei, fă o încurajare la acţiune clară şi uşor de înţeles pentru destinatari.

Rata raportărilor de spam

Indică câte persoane au marcat ca spam mesajul tău. Acest indicator are o mare influenţă asupra reputaţiei tale şi trebuie să-i acorzi atenţie.

Pentru a evita un indice ridicat de raportări de spam trebuie să te asiguri că linkul de dezabonare e vizibil şi funcţional. Mulţi utilizatori pot recurge la butonul de spam pentru a scăpa de emailurile pe care nu le mai doresc ca o alternativă la procesul de dezabonare, dacă acesta nu funcţionează, nu este usor vizibil sau este prea greoi.

Oamenii renunţă la newslettere din diferite motive: poate trimiţi prea multe, informaţia nu e de interes sau pur şi simplu şi-au schimbat interesele. O rată ridicată a cererilor de dezabonare nu-i un lucru bun, dar e preferabilă unei rate mari de raportări ca spam.

Ce însemană o campanie de success pentru tine?

footerleft
footerbg