Archivă pentru categoria ‘Loializare’

Cum să trimiţi emailuri aniversare eficiente

duminică, 4 septembrie, 2011

Trimiterea de mesaje aniversare către abonaţi este o practică destul de des întâlnită în email marketing deoarece ajută la construirea unei relaţii cu abonatul. Emailurile aniversare sunt una dintre cele mai bune modalităţi de a arătă interesul tău pentru fiecare abonat.

Poţi să trimiţi emailuri aniversare dacă ai integrat un câmp pentru data naşterii în formularul de abonare. Dacă nu ai acest câmp este bine să-l adaugi doar dacă ai de gând să foloseşti informaţia, altfel nu faci decât să îngreunezi calea utilizatorilor către butonul de abonare al newsletterului tău.

De ce să trimiţi emailuri aniversare

  1. Sunt personale: sunt o cale foarte bună de a pune bazele relaţiei cu abonatul, este o ocazie de a i te adresa individual şi de a trimite mesaje personalizate.
  2.  Au rezultate bune: şansele de a obţine rate de conversie bune sunt mai mari în cazul unor emailuri personalizate.

Eficienţa emailurilor aniversare

Şi în cazul emailurilor aniversare trebuie să urmezi regulile cele mai importante ale marketingului prin email în general: valoare, relevanţă şi interes pentru abonat.

  1. Valoare. Emailul aniversar trebuie să-i aducă un beneficiu destinatarului. Oferă-i ceva ce nu-i oferi şi cu alte ocazii.
  2. Relevanţă. Foloseşte informaţia pe care o ai despre abonat, precum informaţia despre link-urile pe care le-a accesat în ultimele newslettere şi oferă ceva de care crezi că ar fi interesat.
  3. Interes pentru abonat. Arată că acel mesaj este pentru el şi despre el, nu forţa foarte mult interesul tău pentru a face vânzarea.

Vi se par o idee bună emailurile aniversare? Aţi trimis astfel de emailuri abonaţilor voştri?

Sursa foto

Cum să creşti loialitatea abonaţilor?

marți, 16 august, 2011

Obiectivul unui program de email marketing de succes este de a obţine indici cât mai buni cu fiecare newsletter trimis. Acţiunile de loializare a abonaţilor sunt o modalitate de a obţine rapoarte cât mai bune pentru emailuri trimise şi, mai mult decât atât, loializarea este, în marketing, felul în care se crează şi menţine o relaţie cu abonatul.

În general, eficacitatea unui program de loializare se măsoară în capacitatea acestora de a determina clientul să mai facă cel puţin o dată ceea ce îţi doreşti să facă (de cele mai multe ori acţiunea se referă la cumpărare).

Comunicarea prin email permite adunarea a numeroase date despre abonaţi pentru a crea un profil cât mai precis al acestuia. Ai la dispoziţie metode care te ajută să monitorizezi acţiunile abonaţilor, ce emailuri au deschis, ce link-uri au accesat etc.  Dacă, pe bază acestor date, reuşeşti să oferi informaţii cât mai relevante şi să creezi oferte de care abonaţii actuali au nevoie, programul tău de loializare va da rezultate.

În email marketing loializarea este importantă, dar trebuie făcută corect. Cel mai important e să-ţi cunoşti abonaţii. Altfel vei face nişte oferte bune, unor oameni care nu au nevoie de ele şi te vei întreba de ce rata de click şi de conversie sunt atât de mici când tu ai oferit reducere de 30%.

Testează!

Pentru a fi convins de eficienţa tacticilor de loializare pe care vrei să le aplici, testează-le în prealabil. Poţi să testezi pe un segment mai restrâns al celor mai activi abonaţi care sunt cei mai predispuşi la a răspunde afirmativ ofertelor tale.

Ulterior, în funcţie de rezultatele testelor, poţi optimiza tacticile şi poţi mări segmentul pe măsură ce adaugi abonaţi asemănători ca interese şi acţiuni cu cei din segmentul iniţial.

Loializare nu înseamnă doar reduceri

Loializarea presupune, cu siguranţă, tratarea diferenţiată a clienţilor faţă de potenţialii clienţi. Un client este mai valoros şi trebuie să-i arăţi asta. Acest lucru înseamnă că trebuie să ai oferte mai bune pentru clienţi, dar nu trebuie să te opreşti aici. Relaţia pe care o contruieşti este la fel de importantă. La tactici de loializare nu intră doar reducerile. Încearcă o personalizare cât mai bună a mesajului, o comunicare bilaterală în care să-i activezi şi să-i inviţi la dialog. Un program de loializare doar prin reduceri poate fi imposibil de susţinut pe termen lung şi nu asigură fidelitatea clientului. Acesta te va părăsi când vei încetă să le oferi.

În concluzie, loializarea defineşte în primul rând relaţia cu abonatul şi nu stă doar în reduceri. Pe termen lung, reducerile trebuie însoţite de relevanţă, personalizare şi valoare.

Voi cum vă răsplătiţi clienţii?

Loializare prin email

miercuri, 8 decembrie, 2010

De la primul email trimis, fiecare email marketer trebuie să se gândească cum să creeze o relaţie cu fiecare client. Pentru a reuşi să facă asta, cel mai important este să-ţi cunoşti clienţi ca să reuşeşti să le trimiţi mesaje relevante conform intereselor lor.

Dacă nu esţi convins că este important să construieşti o relaţie cu abonaţii tăi, trebuie să ştii că păstrarea unui client vechi este mult mai uşoară şi profitabilă decât găsirea unuia nou. Ca să transformi un potenţial client în client trebuie să-l găseşti, să iei legătura cu el, să-i faci cunoscută compania şi produsele ei şi să-i castigi încrederea. Un client vechi te cunoaşte deja şi are incredere în tine astfel este mai uşor să-i vinzi alte produse.

Păstrarea clienţilor vechi sau căutarea unora noi

Clieţii mai vechi tind să cheltuiască mai mult cu fiecare produs cumpărat de la o anumită companie, cumpără din ce în ce mai frecvent şi fac recomandări în cercurile apropiaţilor. De aceea, aceşti clienţi trebuie să fie prioritatea ta. Desigur, orice afacere trebuie să aibă în vedere şi dezvoltarea, deci atragerea de noi clienţi.

Comunicarea prin email este metoda cea mai eficientă ca preţ pentru comunicarea cu actualii clienţi, în vederea fidelizării şi recompensării loialităţii lor. Dacă reuşeşti să-i cunoşti şi să le trimiţi mesaje corespunzătoare intereselor lor, asta le va arata că eşti preocupat de fiecare dintre ei.

Sugestii pentru menţinerea şi creşterii fidelităţii actualilor abonaţi:

Personalizează mesajul

E foarte important să personalizezi mesajul cât mai mult posibil. Pentru a face asta, trebuie să începi cu segmentarea bazei de date în liste care să corespundă intereselor tale de comunicare.
Pentru actualii abonaţi cel mai potrivit este să segmentezi în funcţie de comportamentul lor anterior. Foloseşte tot ce ştii despre ei pentru a le trimite mesaje relevante. Obiectivul tău este să le înţelegi nevoile şi să le arăţi asta.
Poţi segmenta şi pe baza zilelor importante din viaţa lor, de exemplu le poţi trimite abonaţilor tăi un email de ziua lor.

Oferă sugestii şi recomandări

Atunci când primeşti răspunsuri de la abonaţi în legătură cu ofertele pe care le-ai trimis, poţi să le faci recomandări, să le propui produse despre care crezi că le-ar fi de folos.

De exemplu, dacă cineva cumpără loţiune de corp, poţi trimite informaţii şi sugestii referitoare la alte produse din această gamă sau dacă un client a cumpărat un costum de baie, îi poţi face o oferta de ochelari de soare.

Cere-le părerea

Ca să-ţi poţi cunoaşte bine abonaţii trebuie să obţii cât mai multe informaţii de la ei, să le cunoşti opiniile, sugestiile sau nemulţumirile.

Pentru asta, le poţi solicita să răspundă la un sondaj în care să-i întrebi despre un produs achiziţionat anterior. Este indicat să faci acest lucru periodic.

Recompensează fidelitatea

Creează promoţii exclusive pentru clienţii fideli, diferite de cele pe care le trimiţi listei generale.

Ai mare grijă şi de cei care împărtăşesc informaţii despre produsele tale prietenilor lor prin intermediul reţelelor sociale.

Voi cum vă rasplatiţi clientii fideli?  Le oferiţi ceva cu adevarat special de sărbatori ?

footerleft
footerbg