Archivă pentru categoria ‘Strategie Email marketing’

Noul Inbox Gmail: cum afectează campaniile de email marketing

vineri, 16 august, 2013

Primul obiectiv al unui email trimis în inboxul unui abonat este să atragă atenţia pentru a fi deschis.

Gmail face acest lucru mai dificil deoarece încearcă să ofere un ajutor mai mare utilizatorilor pentru sortarea emailurilor, fie ele dorite sau nu.

Cum funcţionează noul inbox Gmail

Noua interfaţă Gmail sortează toate emailurile primite în mai multe categorii: Primary, Social, Promotions.

Acestea sunt cele 3 prestabilite, iar utilizatorii le pot personaliza. Folosirea noii interfeţe este opţională momentan. Tabul Primary este dedicat mesajelor de la contacte aşa că este prioritar. Celelalte mesaje ajung in taburile secundare.

Mesajele primite de la reţele sociale ajung în tabul Social, iar cele referitoare la promoţii, respectiv ofertele de marketing ajung in cel de-al treilea tab – Promotions.

Pe lângă aceasta funcţionare standard a taburilor, noul Gmail dă o mai mare putere de personalizare userului prin posibilitatea de a crea el anumite reguli de funcţionare – setarea unor contacte pentru a primi emailurile lor într-un anumit tab, mutarea mesajelor dintr-un tab în altul prin drag-and-drop.

Cum afectează schimbarea campaniile de email marketing

Promoţiile şi, în general, mesajele companiilor vor ajunge în tabul Promotions. Asta înseamnă ca va fi încă un pas în plus pentru user pentru a ajunge să deschidă emailurile primite de la tine – trebuie mai întâi să deschidă tabul Promotions.

Practic, efectele noului Gmail asupra campaniilor sunt:

–       Emailurile tale nu vor fi văzute la fel de repede – probabil un user nu va intra pe tabul Promotions de fiecare dată când îşi va deschide emailul. Asta înseamnă că ofertele last minute e posibil să nu aibă un la fel de mare succes.

–       Subiectele tale apar exact lângă cele ale competitorilor – nevoie de diferenţiere devine şi mai mare.

–       Utilizatorii ar putea considera Promotions încă un folder de spam

Posibile soluţii pentru marketeri:

–       Încurajează interactivitatea – iniţiază dialoguri cu abonaţii, cere-le păreri ca să obţii reply-uri la emailurile tale

–       Optimizează subiectele

–       Segmentează pentru a trimite mesaje cât mai relevante

De fapt, tabul Promotions poate ajunge să fie un aliat al marketerilor.

Utilizatorii care deschid tabul de promoţii vin setaţi pe idee de a profita de o oferta sau de a face o tranzacţie. Poate că primirea promoţiilor printre mailurile personale sau profesionale era chiar iritantă pentru anumiţi utilizatori, faptul că vor avea posibilitatea să acceseze tabul când vor să facă o achiziţie să influenţeze pozitiv rata de conversie.

Creşte interactivitatea newsletterelor tale

joi, 20 iunie, 2013

Chiar dacă în era social media sunt voci care spun că emailul e pe moarte, în realitate acest instrument este din ce în ce mai folosit în mecanica campaniilor şi concursurilor online.

Asta deoarece un simplu email pare să nu mai fie de ajuns. Utilizatorii practic „scanează” zilnic printre aproximativ 10-15 emailuri comerciale printre cele profesionale, personale. Deci este nevoie de diferenţiere.

Concursurile pot fi un instrument prin care poţi crea interacţiune în newsletterele tale, poţi să construieşti în felul astă o relaţie cu brandul tău şi să creşti considerabil eficienţa newsletterelor.

1. Concursuri cu premii pentru activitate

Concursurile cu premii pentru activitate se folosesc pentru a creşte interactivitatea în newslettere şi pentru a activa abonaţi mai vechi, cu activitate mai slabă. Poţi crea un sistem de punctare a abonaţilor după activitatea lor (deschideri, click-uri, conversii) şi să îi răsplăteşti cu anumite beneficii.

2. Concursuri pentru creştere listei

Pentru acest tip de concurs trebuie foarte bine gândită valoarea şi tipul premiului. Este recomandat să oferi ca premiu un obiect care este foarte apropiat de nevoile grupului ţintă. Asta deoarece pentru concursurile de creştere a bazei de date este important să nu te alegi la final doar cu emailurile vânătorilor de concursuri, deşi inevitabil o parte din participanţi vor fi şi ei.

3. Cere feedback

Tot pentru a creşte activitatea poţi cere feedback abonaţilor printr-un sondaj despre newsletter. În felul acesta îi loializezi pentru că le dai ocazia să-şi spună opinia şi rezultatele le poţi folosi pentru a îmbunătăţi activitatea.

Exemplu de campanie bazată pe email:

Mitsubishi Outlander Adventure – Mitsubishi a creat un mic joculeţ chiar în interiorul emailului. Utilizatorii mergeau printr-un labirint cu obstacole, cei care ajungeau la final primeau o zi intreagă de test drive cu Noul Mitsubishi Outlander. Mai multe detalii aici.

6 recomandări pentru un formular de abonare eficient

duminică, 27 ianuarie, 2013

 1. Uşor de găsit şi de observat

Este foarte important ca formularul să capteaze atenţia utilizatorului ca să obţii cât mai multe completări. Pentru asta e nevoie să ai un formular de abonare la newsletter care să iasă în evidenţă prin design în site. Ideal este ca userii să aibă direct formularul în pagina, nu doar un buton care să-i ducă în altă pagină, unde să completeze pentru a se abona. Poţi implementa asta doar dacă ai un formular cu puţine câmpuri.

2. Cât mai puţine câmpuri

Nu cere abonaţilor informaţie de care nu ai nevoie. Încearcă să simplifici pe cât posibil formularul şi să ceri doar informaţii de care ai nevoie, în conformitate cu nevoile tale de segmentare. Nu vrei să-ţi sperii potenţialii abonaţi doar când văd numărul de câmpuri pe care îl au de completat.

Scopul formularului este să obţină abonări, iar informaţii suplimentare poţi obţine prin centrul de preferinţe sau sondaje.

3. Fii clar în privinţa procesării datelor

Scepticismul oamenilor în privinţa completării formularelor vine şi din faptul că nu au încredere în securitatea datelor. În formular ar trebui să menţionezi politica de securitate a datelor, recomandarea cea mai importantă este să nu închiriezi baza de date, iar dacă ai de gand să faci asta să menţionezi acest lucru în momentul abonării.

4. Fii specific cu ce informaţii oferi în newslettere şi frecvenţa de trimitere

Acesta e momentul în care trebuie să-ţi vinzi newsletterul – să-i convingi să se aboneze.

Trebuie să îi motivezi să-ţi dea emailul spunând ce fel de informaţii vor primi şi cu ce frecvenţă. Practic, ar trebui să ai un intro deasupra formularului în care să comunici lucrurile astea. Oferirea acestor informaţii setează aşteptările şi în felul astă, dând informaţiile corecte, poţi preveni dezabonările.

5. Buton cu call-to-action

În butonul de call-to-action trebuie să specifici ce urmează să se întâmple prin apăsarea lui. Adică un buton numit « Abonează-te » este mult mai potrivit şi mai clar decât un simplu decât « Trimite » care nu spune nimic despre ce înseamnă trimiterea acelor date.

6. Recompensă la abonare

Să oferi o recompensă după abonare, poate fi un motiv extrem de bun pentru a determina utilizatorii să-ţi dea adresa lor. Poate fi un cod de discount, un document (tutorial, de exemplu), un voucher.

Cum pregăteşti newsletterul pentru Black Friday?

miercuri, 31 octombrie, 2012

Black Friday marchează începutul sezonului de shopping  – e o ocazie importantă să le faci cunoscută oferta abonaţilor. Chiar dacă nu vor face o tranzacţie acum, e bine să faci o impresie ca să te aibă în vedere în următoare perioadă. Această zi este binecunoscută în SUA şi are loc, de obicei, în ultima vineri a lunii noiembrie, iar în ultimii ani a început să fie tot mai exploatată şi de către retailerii din România.

Începe perioada în care abonaţii aşteaptă cele mai bune oferte ca să dea click pe Cumpără şi vor avea de ales între destul de multe oferte aşă că trebuie să te diferenţiezi.

Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le ai în vedere când pregăteşti oferta pentru Black Friday:

Planificare

Când să trimiţi e o întrebare importantă când e vorba de perioade aglomerate. Că e vorba de Black Friday sau perioada sărbătorilor, inboxul abonaţilor va fi asaltat de oferte. Nu poţi ghici cu exactitate care va fi momentul de vârf pe care ar trebui să-l eviţi, aşa că strategia recomandată în acest caz este să trimiţi ofertele în timp util ca abonaţii să poată profita de ele. O altă opţiune este să începi mai din timp ca să fii printre primii care sosesc în inbox cu această ocazie.

Trimite oferte diferenţiate

În astfel de momente este timpul să ai oferte diferenţiate bazate pe activitatea abonaţilor. E bine să trimiţi abonaţilor activi prima dată ofertele astfel încât să eviţi problemele de livrare care pot apărea într-o perioadă aglomerată. Cu abonaţii activi te asiguri că vei obţine mai multe conversii, ca să nu faci eforturi de trimitere pentru a ajunge la nişte adrese vechi, inactive.

Monitorizarea competiţiei

Ar fi bine să fii cu ochii pe ofertele concurenţei. Asta te ajută să întelegi cu ce avantaje ai putea veni ca să te diferenţiezi. Chiar poate să nu fie în timp util pentru Black Friday, dar pentru sărbătorile de iarnă.

Pregătirea site-ului

Tacticile de promovare sunt foarte importante pentru Black Friday, dar trebuie să ai grijă mare şi la site ca să poţi face conversiile. Asigură-te că tehnic este totul în regulă pe site. Verifică funcţionalităţile şi mai ales capacitatea site-ului la încărcare mare ca să fii sigur că site-ul nu va ceda, dar şi ca nu va merge foarte greu. Încărcarea dificilă a site-ului te poate costa conversii.

Strategii de email marketing pentru magazine online

joi, 25 octombrie, 2012

Dacă ai un magazin online, email marketing-ul este vital ca să poţi obţine mai mult trafic şi mai multe vânzări. Metodele tradiţionale de marketing (tv, print) sunt foarte costisitoare şi, de multe ori, nu le poţi măsura rezultatele. Aşa că ne-am gândit să-ţi oferim câteva sfaturi de strategie pentru newsletterele tale pentru a capta interesul a cât mai mulţi utilizatori şi a obţine cât mai multe conversii.

  1. Construieşte lista

În eCommerce o problema mare în construirea listei este că datele utilizatorilor nu le obţii decât în ultimul pas al procesului de checkout, iar aproximativ 70-80% din useri părăsesc checkout-ul în ultimul pas. Aşa că o multitudine de potenţiali abonaţi sunt pierduţi. Trebuie să cauţi o metodă de răsplătire a abonaţilor ca să îţi poţi creşte lista. Posibilitatea de a câştiga ceva sau oferirea unui cupon pot fi soluţii. Lista şi felul în care aceasta e construită poate fi principalul tău avantaj sau dezavantajul în ceea ce priveşte rezultatele pe care le vei obţine.

  1. Securizarea conversiilor

Securizarea unei conversii constă în trimiterea userilor mai multe emailuri la intervale de timp stabilite, după ce ei au facut o anumită acţiune. Această formă de marketing este utilă atunci când până la conversie finală prospecţilor li se cer mai multe acţiuni.

Spre exemplu, anumiţi utilizatori au downloadat mai întâi un document cu informaţii despre un produs şi încă nu l-au achiziţionat. Poţi trimite un email cu un discount la acel produs pentru a încuraja cumpărarea.

  1. Segmentare comportamentală

O strategie foarte eficientă este  trimiterea emailurilor strict legată de comportamentul utilizatorilor. Această metodă ar fi indicat să fie folosită în cazul utilizatorilor care abandonează coşul de cumpărături în ultima clipă, dacă el era deja logat şi ai datele lui.

Cum să creşti lista cu Google AdWords

duminică, 30 septembrie, 2012

Dacă îţi doreşti să ai rezultate bune şi rapide atât în vânzări, cât şi în creşterea listei de abonaţi, Google Adwords este una dintre cele mai eficiente metode.

Dacă îţi doreşti să-ţi creşti lista cu Adwords trebuie să creezi un landing page special cu formularul de opt-in şi toate informaţiile necesare pentru a convinge utilizatorul că vrea să primească informaţii de la tine.  Cheia succesului unei astfel de campanii stă atât în cum îţi setezi campania în AdWords, cât şi în cum îţi tratezi prospecţii o dată ajunşi în landing page. Cu alte cuvinte, cuvintele cheie relevante şi ce oferi pe landing page ar trebui să fie focusul tău.

  1. Cuvinte cheie relevante

Foloseşte cuvinte cheie relevante pentru domeniul în care activezi, nu aduce utilizatori pe pagină folosind cuvinte cheie generale, nu vei face decât să creşti bounce rate-ul.

  1. Oferă un motiv de abonare

În landing page trebuie să ai informaţiile necesare pentru a convinge utilizatorii să se aboneze. Un extra motiv foarte bun ar fi să le oferi ceva – voucher, discount etc.

Dacă nu eşti convins că AdWords e cea mai buna alegere pentru businessul tău, mai jos ai câteva dintre cele mai importante puncte forte ale acestui tip de publicitate.

De ce să investeşti în Adwords

Trafic uriaş – peste 200 de milioane de căutări pe Google în fiecare zi.

Rezultate imediate – Odată ce îţi setezi anunţurile vei începe să primeşti click-uri de la utilizatori.

Vizitatori targetaţi – când îţi creezi campania alegi cele mai relevante cuvinte cheie şi cel mai potrivit text pentru anunţuri. Doar utilizatorii care caută după cuvintele cheie setate de tine vor vedea anunţurile şi doar cei interesaţi vor da click. În plus, Google oferă şi alte posibilităţi de targetare: geografică (poţi seta anunţurile doar într-un oraş), linvistică etc.

Costuri optimizabile – cu Adwords îţi poţi reduce costurile, dacă îţi optimizezi Campania şi o faci cât mai relevant. Asta înseamnă că costul pe click poate scădea dacă ai cuvinte cheie relevante. Totuşi, dacă eşti pe o nişă cu o concurenţă mare (imobiliare, de exemplu) costurile pe click pot ajunge la valori destul de mari.

Câştigă două invitaţii la TeCOMM Cluj Napoca

luni, 24 septembrie, 2012

Vrei să afli mai multe despre cum să dezvolţi sau să începi o afacere online? Te interesează care sunt tacticile de promovare? Cum arată piaţa în acest domeniu? Toate aceastea le poţi afla la evenimentul TeCOMM, conferinţă dedicată comerţului electronic care va avea loc la Cluj Napoca pe 11-12 octombrie.

În calitate de partener al conferinţei de e-commerce ne dorim să oferim cititorilor noştri 2 invitaţii la eveniment (valabile pentru prima zi a conferinţei). Tot ce trebuie să faceţi pentru a câştiga o invitaţie este  să ne spuneţi printr-un comentariu la acest articol de ce vreţi să participaţi la TeCOMM.

Programul complet al primei zile de conferinţă îl gasiţi aici.

Discount la biletele de la TeCOMM

vineri, 7 septembrie, 2012

Pe 11-12 octombrie, la Cluj-Napoca, are loc cea de-a doua ediţie a conferinţei dedicate comerţului electronic – TeCOMM. Womsend va fi acolo şi la această ediţie ca partener al evenimentului şi, de asemenea, oferim cititorilor noştri un discount de 10% la achiziţionarea biletului. Ca să poţi beneficia de reducere trebuie să te abonezi la newsletterul nostru în formularul de mai jos şi vei primi un cod pe care să-l foloseşti când îţi cumperi biletul.

La TeCOMM vei afla mai multe despre cât de uşor e să foloseşti emailul ca instrument de marketing. Mihai Secaşiu, fondator Womsend, este printre speakerii evenimentului şi va ţine un workshop intitulat „Email marketing în 10 minute”.

Ediţia 2012 a TeCOMM are loc la Golden Tulip Ana Dome din Cluj Napoca Temele abordate în acest an vor fi modele de succes, optimizare şi marketing eficient în ecommerce, precum si mobile sau social commerce. Peste 34 de speakeri, specialişti în domeniu şi antreprenori vor împărtăşi din know-how-ul şi experienţa lor.

Printre speakeri se află şi: Ionuţ Spânu (Sales Team Leader, Okazii.ro), Cristian Ignat (Consultant marketing online, 2Parale), Cristina Bazavan (blogger), Bogdana Butnar (Industry Manager, Google), Mihai Brehar (Founder, Avanticart).

Ca să primeşti codul de discount abonează-te la newsletterul nostru prin formularul de mai jos.

Alte detalii despre eveniment găseşti aici.

Email marketing pentru clienţii business

luni, 30 iulie, 2012

Email marketing-ul B2B (business-to-business) trebuie abordat diferit faţă de cel B2C (business-to-consumer). Listele de abonaţi sunt, de cele mai multe ori, mai mici aşa că este nevoie de eficienţă maximă pentru a le valorifica, iar comunicarea către B2B este diferită, fiind nevoie de un ton mai sobru, faţă de cel prietenos abordat în comunicarea cu consumatorul.

Mai jos am detaliat câteva sfaturi care să te ajute atunci când concepi newslettere pentru business, pentru a ţine cont de diferenţele acestui tip de public.

 1. Cunoaşte-ţi audienţa: atunci când comunici către companii e bine să ştii cui te adresezi. Dacă trimiţi emailurile către administrator IT, un newsletter plin de imagini şi cu un text mai artistic, probabil nu va fi foarte bine primit.

2. Optimizare pentru mobil: Asigură-te că emailurile pot fi citite cu uşurinţă şi de pe mobil sau tabletă. Pentru ca acest lucru să fie posibile textul trebuie să fie scurt, concis şi să aibă un call to action clar şi vizibil.

3. Câmpul „From” şi subiectul să fie relevante

Pentru câmpul „From” şi subiect recomandările sunt asemănătoare celor aplicate în cazul emailurilor trimise către consumator. În câmpul „From” trebuie să ai numele companiei tale sau numele unei persoane din compania ta. Alege cu atenţie câmpul „From” pentru a nu-l mai schimba ulterior.

4.Testează: înainte de trimitere testează newsletterele. Optimizează afişarea emailurilor pe cei mai folosiţi clienţi de email de către abonaţii tăi. În cazul clienţilor business, in topul celor mai folosiţi clienţi se află Outlook Express. De asemenea, testează emailul pe mai multe dispozitive: tabletă, smartphone, desktop.

De ce să trimiţi emailuri de bun venit?

luni, 23 iulie, 2012

După ce un consumator a intrat în relaţie cu tine şi ţi-a dat permisiunea de a-i trimite emailuri, ar trebui să ai o reacţie la acţiunea lui, să-i dai un răspuns. Când cineva se înscrie în baza ta de date este foarte important să ai un răspuns automat de confirmare a înregistrării şi de bun venit. Aşa că dacă foloseşti sistemul double opt-in, fă din emailul de confirmare un prim mesaj pentru a mulţumi abonatului.

Cu emailurile de bun venit vei avea rezultate bune deoarece abonatul abia s-a inscris, deci aşteaptă informaţii de la tine, aşteaptă o confirmare că va primi ceva în schimbul adresei de email pe care a completat-o în formularul tău de abonare. Este momentul în care utilizatorul este interesat de produsele/serviciile tale şi îi poţi capta atenţia cu uşurinţă.

Conţinutul unui email de bun venit

  • Un link pentru confirmarea abonării la newsletter;
  • Un mesaj de mulţumire pentru abonare;
  • Solicitare de adăugare în Address Book a adresei de email;
  • Posibilitatea de alegere a preferinţelor de primire a newsletterelor, dacă e posibil.

 Avantajele emailurilor de bun venit

  1. Rate mari de deschidere: emailurile de bun venit se bucură de rate mari de deschidere deoarece sunt trimise în momentul imediat următor abonării, când abonatul este interesat de brandul tău.
  2. Sunt uşor de implementat: nu necesită investiţii mari de timp şi de efort. Poţi avea un template setat pentru acest tip de emailuri, iar trimiterea se face automat la fiecare abonare.
  3. Construieşti relaţia: prin emailul de bun venit multumeşti utilizatorilor pentru că şi-au dat permisiune pentru a primi informaţii de la tine.
  4. Setezi aşteptări: poţi folosi acest email pentru a da ocazia abonaţilor să-şi aleagă ce tip de informaţii să primeasca prin pagina de preferinţe.
  5. Îmbunătăţesti rata de livrare: emailul de bun venit este un prilej bun pentru a îndemna noii abonaţi să te adauge în Adress Book pentru a se asigura că primesc toate emailurile de la tine direct în inbox.
  6. Oferi o recompensă: dacă ai posibilitatea (şi e cazul afacerii tale) poţi oferi un voucher sau un discount pentru prima comandă.
footerleft
footerbg