Archivă pentru categoria ‘Strategie Email marketing’

Workshop email marketing

luni, 14 mai, 2012

Cu câteva zile în urmă am ţinut un workshop despre email marketing la conferinţele naţionale de ecommerce

Mai jos aveţi slide-urile. Multe din idei sunt prezentate şi în diferite articole pe blog-ul WomSend şi în manualul de email marketing.

Email marketingul pe mobil – o oportunitate pentru afacerea ta

luni, 26 martie, 2012

Marketingul pe mobil este o piaţă în continuă creştere, iar numeroasele sale oportunităţi sunt încă neexploatate în planul de marketing. Însă, din ce în ce mai mult, publicitatea pe internet integrează câte un element de marketing mobil. De aceea şi email marketing-ul face un pas în această direcţie. Dispozitivele mobile, mai ales smarphone-urile tind să schimbe obiceiurile de consum ale celor care accesează conţinutul emailurilor în ultimii ani. Dacă consumatorii tăi sunt pe mobil, trebuie să ajungi la ei. Trebuie să începi să faci primele eforturi pentru optimizarea conţinutul pe mobil.

Înainte de a trece la acţiune este important să încerci să întelegi în ce proporţie abonaţii tăi îţi deschid emailurile pe mobil. În anumite cazuri poţi afla aceste informaţii din aplicaţia pe care o foloseşti pentru trimiterea newsletterelor, fie poţi să-i întrebi chiar tu  pe abonaţi printr-un sondaj.

Oricare ar fi rezultatele, trebuie să ai în vedere că rata de penetrare a smartphone-urilor este în continuă creştere şi emailul pe mobil poate deveni din ce în ce mai folosit. Aşa că, chiar dacă în momentul de faţă procentul abonaţilor care te citesc pe mobil este scăzut, este un canal pe care trebuie să-l urmăreşti îndeaproape.

Optimizarea mesajelor pentru citirea pe mobil

Iată şi câteva reguli simple pe care le poţi aplica newsletterelor tale pentru a fi mai aproape de utilizatorii de mobil:

1. Fii concis

Gândeşte textele şi pentru utilizatorii de mobil. Fii clar şi nu folosi propoziţii lungi. Plasează cea mai importantă informaţie la începutul emailurilor şi nu uita de mesajele Call-to-action. Paragrafele lungi forţează utilizatorul să dea scroll şi îl poţi pierde în acest fel.

2. Trimite şi variantă ”plain text”

Această recomandare este valabilă şi pentru utilizatorii de desktop, însă în cazul mobilului este cu atât mai importantă. Mulţi clienţi de email mobil nu permit afişarea html-ului. Aşa că dacă nu vei trimite şi varianta text, emailul tău nu va putea fi citit.

3. Imaginile

Evită folosirea imaginilor foarte mari. Dispozitivele mobile au conexiuni mai slabe şi se vor încărca greu.

4. Optimizează şi landing page-ul

Dacă îţi optimizezi emailul, nu uita de landing page. Concizie şi claritatea textului este valabilă şi aici, şi de asemenea evită folosirea Flash-ului în pagină.

Optimizarea newsletterului prin testele A/B

miercuri, 22 februarie, 2012

Care sunt subiectele care fac userii să deschidă emailurile, care este ora cea mai indicată pentru trimiterea newsletterului sau ziua cea mai potrivită? Răspunsurile la aceste întrebări le poţi afla experimentand mai multe variante. Testele A/B pot fi folosite cu eficienţă pentru a creşte indicatorii campaniilor tale prin determinarea elementelor ineficiente din emailuri.

Ce sunt testele A/B

Creezi două versiuni de newsletter şi trimiţi către două segmente din lista ta (create aleatoriu). Astfel testezi cele două mesaje pentru a vedea care este cel mai eficient, acela fiind cel trimis către întreaga listă. Testele A/B au mai multe avantaje: sunt uşor de pus în practică, dau rezultate în foarte scurt timp şi uşor de interpretat. Scopul testelor A/B este să-ţi furnizeze varianta optimă.
Pentru a face aceste teste trebuie să faci două variante de newsletter şi crearea a două segmente de test.

Ce poţi testa

Ca să începi testarea trebuie să defineşti ce anume vrei să afli. Pentru a putea interpreta uşor rezultatele cele două variante de newsletter pe care le testezi nu trebuie să fie foarte diferite, deoarece la când evalua indicatorii nu vei mai putea concluziona cu siguranţă care a fost elementul care a făcut diferenţa. De aceea, este recomandat să se testeze câte unul sau două elemente o dată.

Iată elementele pe care le poţi testa:

1. Subiectul

Subiectul este factorul care influenţează cel mai mult rata de deschidere a unui newsletter. Referitor la eficienţa subiectului poţi testa performaţa între un subiect specific sau unul mai general, de asemenea poţi testa un subiect în care specifici un beneficiu (o reducere) sau în care le comunici urgenţa ofertei (Mai două zile ca să…). Personalizarea este un alt criteriu după care poţi analiza diferenţa dintre rezultatelor: poţi trimite o variantă cu numele abonatului în subiect şi una fără.

2. Câmpul „From”

Câmpul „From” este important pentru ca abonaţii să te poată identifica uşor atunci când primesc newsletterele tale şi, la fel ca subiectul, are un rol important pentru rata de deschidere. Poţi să testezi cea mai bună variantă prin care să le transmiţi abonaţilor de la cine vine newsletterul. Poţi pune doar numele firmei, poţi încerca o denumire de genul „Newsletter Firma X” sau poţi pune în câmpul „From” chiar numele unei persoane reprezentative din firmă.

3. Ora şi ziua de trimitere

Vei avea rezultate mai bune dacă trimiţi newsletterul dimineaţa sau după amiaza sau care sunt zilele cele mai potrivite? Testând poţi afla răspunsul la aceste întrebări.
Pentru a testa ora sau ziua cea mai potrivită trebuie să trimiţi aceeaşi varintă de newslettere în variante orare diferite. Aceste teste îţi vor da informaţii despre comportamentul utilizatorilor tăi, când sunt mai predispuşi să-ţi deschidă newsletterele.

4. Layout-ul

Poţi încerca două variante de design pentru a vedea cum performează: una mai complexă, cu design dinamic şi una cu o structură foarte simplă, clară, nu foarte colorat. Testele A/B te vor ajuta să hotărăşti care e cea mai bună variantă.

5. Link-urile şi butoanele de call-to-action

Mesajul de call-to-action joacă un rol foarte important privind rata de conversie. În testele pe care le faci poţi încerca diferite texte, culori sau mărimi de font pentru aceste mesaje. De asemenea, o altă variantă pe care o poţi testa este dacă link-urile sau butoanele funcţioneză mai bine.

Testele A/B te ajută să-ţi îmbunătăteşti indicatorii campaniei şi să construieşti o relaţie mai bună cu abonaţii tăi. De multe ori cel mai greu este să te hotărăşti ce să testezi, fiind destul de multe variabile, însă trebuie să alegi elementul şi să vezi dacă corespunde aşteptărilor abonaţilor tăi. Testarea poate să-ţi aducă cele mai bune soluţii de optimizare.

Final concurs ecomTim

luni, 30 ianuarie, 2012

Concursul pentru invitatia de la ecomTim oferită de WomSend s-a incheiat.

În urmatoarele 2 zile câștigătorul trebuie să confirme participarea, altfel
invitația va fi oferita celuilalt participant.

Ne vedem la ecomTim

Manual de email marketing

miercuri, 18 ianuarie, 2012

Deseori suntem întrebaţi dacă avem un manual de utilizare a serviciului WomSend.Până acum raspunsul a fost „nu”.

Deşi ne străduim să facem serviciul cât mai uşor de utilizat, functionalitaţile se adună şi pentru cineva care intră prima dată în contact cu sistemul nostru poate parea complicat.

În acelaşi timp am observat că unor utilizatori le-ar fi utile şi cateva conştinţe despre email marketing pentru a realiza campanii mai efieciente.

Astfel am elaborat un manual care conţine concepte generale de email marketing  şi instrucţiuni de folosire a serviciului WomSend.ro.

Mai jos aveţi cuprinsul manualului:

1. Email marketing
1.1 Permisiune
1.2 Segmentare, targetare
1.3 Strategie
1.3.1 Conţinut
1.4 Loializare
1.5 Administrarea bazei de date
1.5.1. Creşterea listei
1.5.2. Curăţarea listei
1.6 Evaluare
1.7 Greşeli comune

2. Instrucţiuni WomSend
2.1 Import liste
2.2 Creare mesaje
2.3 Trimitere Campanii
2.3.1 Campanii de confirmare
2.3.2 Campanii Automate / Autorespondere
2.4 Analiza rezultatelor
2.5 Segmentare
2.6 Pagina de preferinte
2.7 Imagini pe SSL
2.8 Coduri QR
2.9 Tracking
2.9.1 Tracking pe propriul domeniu
2.9.2 Tracking conversii
2.9.3 Tracking timp de citire
2.9.4 Quality score

Pentru a descarca manualul trebuie să vă abonaţi la newsletter ( da este una din metodele de a ne creste lista, descrisă şi în manual 🙂 ), dar bineînteles vă puteţi dezabona oricând.

Imediat după abonare veţi primi un mesaj de confirmare, trebuie să daţi click pe link-ul de confirmare din mesaj şi apoi veţi primi un mesaj cu link-ul spre manual.

Invitaţie la ecomTIM

luni, 9 ianuarie, 2012

Pe 8 – 9 februarie vom fi la ecomTIM, conferinţă regională dedicată industriei e-commerce şi marketing online. În acest an evenimentul se află la cea de-a doua ediţie.

Womsend este partner al evenimentului şi, în această calitate, vrem să oferim o invitaţie unuia dintre cititorii blogului nostru. Dacă vrei să participa la ecomTIM, nu trebuie decât să ne laşi un comentariu la acest articol în care să ne spui de ce vrei să participi. Câştigătorul va fi ales prin tragere la sorţi, însă la această tragere se califică doar comentariile care au şi un argument pentru participarea la conferinţă.

Concursul se încheie în data de 30 Ianuarie 2012 ora 14:00 cand vom face extragerea folosind random.org pentru generarea unui numar aleator. Numarul comentariului cel mai apropiat de cel extras va câstiga biletul.

Iată câteva din lucrurile utile pe care le vei afla prin participarea la eveniment:

  •     Cum poţi migra o afacere din offline în online?
  •     Cum poţi transforma vizitatorii în cumpăratori şi creşte rata de conversie?
  •     Cum să foloseşti  instrumentele de marketing online?
  •     Care sunt cele mai noi inovaţii în e-payment şi securitatea tranzacţiilor online?
  •     Cum să-ţi rentabilizezi prezenţa în social media?

O parte din speakerii evenimentului sunt: Michel Goossens (Vice President & GM of EMEA, Magento), Mikołaj Zakrzewski (Business Development Manager CEE, PayPal), Călin Fusu (CEO, Neogen), Matei Pavel (founder Cautareduceri.ro), Cristian Manafu (Owner&Consultant, The Connector Partener Eventive), Dorin Boerescu (CEO, 2Parale), Costin Radu (Managing Partner, The Geeks), Dan Boabes (CEO, SimPlus).

Pentru înscrieri, precum şi mai multe detalii despre program şi speakeri, vizitaţi site-ul evenimentului.

În cadrul evenimentului va exista şi o zonă de expoziţie pentru furnizorii de produse şi servicii pentru e-commerce. Acolo ne găsiţi şi pe noi timp de două zile. Vă aşteptăm la ecomTIM.

Update

Invitatia este doar pentru prima zi a evenimentului. În a doua zi vor fi workshop-uri la care vă puteţi înscrie separat contra cost. Fără aceasta invitaţie ar trebui să platiţi 250 RON pentru prima zi a conferinţei.

Cum să-ţi pregăteşti newsletterele de Crăciun

luni, 28 noiembrie, 2011

De Crăciun toată lumea cumpără, sezonul cumpărăturilor e pe cale să înceapă şi emailul este una dintre cele mai eficiente modalităţi de a ajunge la potenţialii cumpărători. Pe măsură ce se apropie sărbătorile, toate inboxurile se umplu de oferte promoţionale aşa că cel mai important lucru de avut în vedere pentru campaniile acestei perioade este diferenţierea şi personalizarea. Toată lumea e ocupată şi toată lumea vrea să cumpere, furnizori sunt mulţi şi oferte asemenea.

Cumpărăturile se mută online

De la an la an câştigă tot mai mult teren magazinele online, în această perioadă. Valoarea cumpărăturilor efectuate online creşte în fiecare an, mai ales de Sărbători. De exemplu, în 2010 vânzările magazinelor online s-au triplat în perioada aceasta. De aceea, e tot mai important să atragi publicul online către ofertele tale – potenţialul de cumpărare este foarte mare. Consumatorii încep să abandoneze o parte din înghesuiala cumpărăturilor în magazinele offline pentru a-şi face achiziţiile cu efortul câtorva click-uri.

Testează emailul şi landing page-ul

Dacă ai găsit un mesaj şi un design potrivit şi te pregăteşti să-ţi trimiţi newsletterele, nu neglija aspectele tehnice. Testează afişarea emailului pe cele mai folosiţi clienţi de email: Gmail, Yahoo, Outlook, Thunderbird, Hotmail etc. Vezi cum arată versiunea html a newsletterului tău în cele mai folosite browsere.

De asemenea, optimizează landing page-ul campaniilor tale. Dacă ai reuşit să convingi prospecţii cu newsletterele şi odată ajunşi în site nu pot finaliza cumpărarea din cauza unui landing page nereuşit (de exemplu butonul de comandă nu e prea la îndemână sau de la click din newsletter până la confirmarea comenzii sunt prea mulţi paşi), îi vei pierde.

Idei pentru newslettere de sărbători

1.      Design cu tematică

În luna decembrie trimite emailuri care să fie în spiritul sărbătorilor. Un template de design sau doar un header care le aminteşte oamenilor de cadouri şi sărbători e mai bun decât cel pe care îl trimiţi de obicei. Te va ajuta să ieşi în evidenţă, un design diferit şi un mesaj cu tematică festivă te ajută să spargi monotonia.

2.      Recomandă cadouri

Newsletterele din această perioadă nu e neapărat să conţină doar oferte şi promoţii. Poţi să vii cu ceva ajutor informaţional. Poţi include în emailurile tale recomandări ale produselor tale pentru cadouri. Foloseşte-te de review-urile altor consumatori sau de listele celor mai vândute produse pentru a face aceste recomandări.

3.      Oferte last-minute

O nişa care nu e de neglijat sunt oamenii care nu au timp în această perioadă sau lasă cumpărăturile pe ultima clipă. Poţi face oferte last-minute şi este indicat să conţină produse digitale care nu necesită livrare: vouchere cadou, ebook-uri, abonamente online.

Permisiunea în email marketing

marți, 1 noiembrie, 2011

În email marketing permisiunea este definită ca acordul prealabil de a primi informări comerciale prin intermediul emailului. Permisiunea nu poate fi presupusă, ea trebuie să fie acordată explicit.

Solicitarea permisiunii este primul pas ce trebuie făcut în construirea unei liste. Obţinerea acordului prealabil de la prospecţi înainte de a face trimiteri este un pas obligatoriu, nu opţional.

Este nevoie de mult timp şi investiţii pentru construirea unei liste bazate pe permisiune şi alcătuită din prospecţi cu adevărat interesaţi de informaţiile tale şi care aşteaptă noutăţi, dar succesul unei campanii de email marketing nu este direct proporţional cu mărimea listei sau cu cantitatea de emailuri trimise. Permisiunea aduce rezultate mai bune şi posibilitatea de construire a unei relaţii cu prospecţii interesaţi.

Avantajele unei liste construite pe bază de permisiune:

  •       Rată de livrare mai mare
  •       Rată de deschidere mai mare
  •       Rată de spam mai mică

Fără permisiune, activitatea de a trimite emailuri în număr mare se numeşte spam. Acesta presupune trimiterea mesajelor  electronice concomitent către mai multe adrese de e-mail, fără a avea acordul prealabi. Pentru a fi spam trebuie să îndeplinească aceste două condiţii: să nu existe acordul şi să fie trimis în număr mare.

Link-ul de dezabonare

Permisiunea acordată poate fi revocată în orice moment, de aceea abonaţii trebuie să aibă la dispoziţie posibilitatea de a nu mai primi newsletterele tale, dacă nu mai doresc acest lucru. Link-ul de dezabonare nu trebuie să lipsească din niciun email pe care îl trimiţi. Nu este o idee bună nici să faci link-ul de dezabonare mai puţin vizibil, să fie scris cu o dimensiune de font mai mică sau cu o culoare mai puţin vizibilă. Dacă abonaţii tăi vor să se dezaboneze, dă-le această posibilitate fără a-i determina să ajungă la butonul de Spam.

Marketing-ul prin email şi reţelele sociale

joi, 8 septembrie, 2011

Reţelele sociale joacă un rol din ce în ce mai mare în câştigarea şi menţinerea clienţilor. Totodată, emailul rămâne şi el unul dintre cele mai importante canale de marketing. Integrarea celor două nu face decât să le întărească şi să ofere mai multe şanse de a ajunge acolo sunt clienţii sau potenţialii tăi clienţi.

Potenţialul real al integrării celor două instrumente vine din capacitatea lor de implica publicul ţintă în dialog. Este oportunitatea de a determina oamenii să vorbească despre business-ul tău în reţelele sociale. Totuşi, cele două instrumente sunt diferite, prin email comunici individual, în schimb prin social media comunici mai multor oameni.

Cum poţi integra emailul şi social media

1. Link-uri în newslettere
Primul pas în combinarea celor două instrumente de comunicarea este oferirea de link-uri către reţelele sociale pe care eşti prezent în newsletterul tău. Îţi poţi folosi, în felul acesta, lista de email pentru a-ţi construi prezenţa în social media. Invită-ţi abonaţi să te urmărească pe Twitter şi să-ţi dea like pe Facebook ori alte reţele pe care mai ai profil. Vei avea un punct de pornire pentru a răspândi conţinutul tău în reţele. Uneori nu este suficient doar să dai link-urile trebuie să-i atragi pe abonaţi cu un motiv pentru să intre pe pagina ta de Facebook. De exemplu, îi inviţi să dea click pentru a participa la un concurs pe care îl organizezi pe Facebook.

2. Invită fanii din social media să se aboneze la newsletter
Aşa cum foloseşti lista de email pentru a atrage fani în social media, poţi face şi invers – să te foloseşti de prezenţa în social media pentru a determina cât mai mulţi useri să se aboneze la newsletter. De exemplu, pe facebook poţi face un tab în care să integrezi formularul de abonare.

3. Link-uri pe pagina de dezabonare
Acesta este o funcţionalitate a sistemului WomSend şi te poate ajuta pentru situaţiile în care abonaţii vor să renunţe la a mai primi newsletterul tău. Dacă foloseşti Womsend poţi pune link-uri către reţele sociale pe pagina de dezabonare şi să oferi utilizatorului posibilitatea să primească informaţii de la tine urmărindu-te pe Facebook, Twitter sau LinkedIn. Mai multe despre aceasta funcţionalitate poţi citi aici.

În concluzie, aceste doua canale de comunicare nu se exclud unul pe celalalt, ci dimpotrivă se pot integra foarte bine pentru a servi aceluiaşi scop: promovare şi lărgirea audienţei atinse de conţinutul tău.

Sursă foto

Încă 4 greşeli de evitat în email marketing

joi, 7 iulie, 2011

Acesta este „episodul” 2 din seria „Cum să nu faci email marketing„, pentru primul episod click aici.

  1. Formulare de abonare care cer prea multe detalii.

    Gândeşte-te bine înainte să ceri prea multe detalii despre abonat. Cu cât ceri mai multe detalii cu atât mai puţini se vor abona.

    Chiar îţi trebuie atât numele, cât şi prenumele? Dacă ceri ambele, ar fi bine să le foloseşti.

    Chiar te foloseşti de data naşterii ( da, poţi să-i oferi un cadou, dar ai grijă să nu uiţi asta 🙂 ) ?

    Chiar e nevoie să-i ceri să introducă un cod de verificare ( captcha )? De ce s-ar abona roboţii la newsletter-ul tau? Decât poate dac[ e pentru roboţi, dar atunci captcha doar o să-i încurce 🙂

    Chiar e nevoie să-i ceri să accepte termenii şi condiţiile? Chiar crezi că citeste cineva acei termeni? E doar un newsletter, normal că nimeni nu se aşteaptă să fie obligat să cumpere. Dacă termenii conţin clauze de genul „sunteţi de acord că furnizăm detaliile partenerilor” , sau „vă puteţi dezabona printr-o cerere în scris şi vă răspundem în 30 de zile” deja eşti pe calea greşită.

    Ştiu că atunci când începi un program de email marketing te gândeşti că e bine să ştii cât mai multe despre abonaţi şi eşti tentat să întrebi cât mai multe ca să segmentezi cât mai eficient, dar de cele mai multe ori acest lucru nu se întâmplă, deci vei pierde abonaţi pentru nimic. Şi dacă te gândeşti bine, mai multe detalii despre ei vei putea să afli şi după abonare printr-un sondaj sau chiar analizând indicatorii campaniilor.

  2. Nu ascunde link-ul de dezabonare

    Poate ţi se pare o idee bună să faci link-ul mai puţin vizibil ca să nu le dai ideea să se dezaboneze. Greşit!. Ideea le vine fară ajutorul tău şi va fi o mare problemă atunci când nu găsesc uşor o modalitate de a se dezabona. Vor merge direct la butonul de spam şi asta înseamnă că îţi va fi afectată livrarea mesajelor către toţi ceilalti abonaţi.

    Aşa că data viitoare când vrei să pui link-ul de dezabonare cu un font putin mai mic decât restul mesajului sau o culoare mai puţin vizibilă, sau cu cateva rânduri mai jos decât locul în care se termină mesajul (pentru ca abonaţii să creadă ca nu mai e nimic după )… abţine-te!

    Uneori e chiar recomandat ca link-ul de dezabonare să fie primul lucru pe care-l văd abonaţii, să nu existe nici un dubiu că se pot dezabona oricând. Poate vei obţine mai multe dezabonări, dar sigur rata de reclamaţii va fi mai mică.

  3. Nu trimite de pe adrese inexistente sau pe care nu le verifică nimeni

    Email-ul nu e comunicare într-o singura direcţie, nu e radio sau TV. Când trimiţi un mesaj trebuie să fii pregătit să primeşti un răspuns la mesaj ( nu doar un click sau o acţiune de cumpărare ).

    Chiar dacă vei da informaţii explicite în interiorul mesajului despre cum preferi să fii contactat tot vor exista caţiva abonaţi care vor da reply la mesajul tău. Aceştia vor fi foarte dezamagiţi atunci când vor primi o eroare pentru că trimit un mesaj spre o adresă inexistentă sau nu primesc nici un răspuns într-un timp destul de scurt.

    Nu le crea dificultăţi, dacă vor sa te contacteze, nu insista cu adrese de „noreply”.

  4. Nu folosi domenii în text-ul vizibil al link-urilor

    Exemplu de „aşa nu”: <a href="http://exemplu.com">exemplu.com</a>

    De ce ?

    1. În primul rand pentru că dacă text-ul vizibil şi destinaţia ( atributul href) sunt diferite mesajul o să fie blocat de filtrele anti-phising.
      Acum probabil că îţi spui că o să ai grijă să nu se întample asta, dar de cele mai multe ori se întamplă şi nu poţi să faci aproape nimic pentru a corecta. Atunci când trimiţi un newsletter probabil că vrei să ştii cine dă click pe un link şi vei activa „click tracking” în aplicaţia care compune şi trimite mesajele. Această aplicaţie ( inclusiv WomSend ) va modifica link-urile sau mai bine zis destinatia link-urilor ( atributul href ) pentru a putea face contorizarea click-urilor, deci se va ajunge in situatia pe care voiai să o eviţi. Unele filtre sunt puţin mai permisive şi nu se „supără” dacă domeniul din text e acelaşi cu cel din destinaţie chiar dacă restul url-ului e diferit, altele nu se „supără” nici dacă destinaţia e un subdomeniu al domeniului din text şi în acest caz ar fi bine să faceţi contorizare pe propriul domeniu. Dar este imposibil să ştii exact cine şi cum blockează mesajele pe acest criteriu aşa ca cel mai sigur este să nu foloseşti domenii în textul link-ului.
    2. Pentru că poţi pune ceva mai bun acolo. Ceva care să fie mai eficient, o chemare la actiune adevarată.

Probabil că aveţi şi voi observaţii in legatură cu lucruri care nu ar trebui făcute în email marketing. Ne-am bucura dacă am putea să citim despre ele în comentarii.

footerleft
footerbg