Archivă pentru categoria ‘Strategie Email marketing’

Cum să nu faci email marketing

vineri, 24 iunie, 2011

Înainte de trimite un newsletter abonaţilor tăi asigură-te că îndeplineşti măcar regulile elementare în email marketing. Din grabă, poţi trimite un newsletter fără să-l testezi şi în inboxul abonaţilor nu se va deschide aşa cum ţi-ai propus. Poţi trimite un conţinut nepotrivit listei tale sau poate le trimiţi chiar fără să le fi cerut permisiunea. Aşa nu vei reuşi decât să ajungi mai repede în Spam sau să faci tot mai mulţi oameni să dea click pe link-ul de dezabonare.

Am făcut mai jos o listă a celor mai dese greşeli în email marketing, pe care trebuie să le cunoşti pentru a le evita.

1. Trimiterea fără permisiune
Înainte de a trimite un newsletter trebuia să ai permisiunea fiecăreia dintre persoanele care fac parte din lista ta. Asta înseamna că oamenii trebuie să fi solicitat să primească informaţii de la tine. Să nu faci spam este prima regulă a email marketingului şi una dintre cele mai importante.

2. Câmpul “From” şi subiect neclare
Ca abonaţii să-ţi deschidă emailurile ei trebuie să ştie clar ce primesc şi, mai ales, de la cine. Câmpul “From” şi subiectul sunt singurele elemente prin care poţi capta atenţia abonaţilor şi îi poţi determina să deschidă mesajele tale. Dacă aceste două elemente nu întrunesc niste cerinţe de bază cum sunt provenienţa mesajului şi ceea ce conţine, nu vei reuşi să-i atragi. De asemenea, completarea câmpului “From” cu numele afacerii tale este foarte important pentru a nu avea o rată de spam ridicată. Este greşit să presupui, chiar dacă ai o lista căreia i-ai cerut permisiunea, că oamenii îşi mai amintesc de tine.

3. Email-uri trimise fără testare prealabilă
Testarea este foarte importantă. Nu sări peste acest pas, chiar dacă te grăbeşti. Trebuie să verifici în primul rând să nu ai greşeli de scriere, de afişare şi funcţionalitatea link-urilor din email. Cel mai bine este să testezi trimiţând emailuri către mai multe conturi care folosesc clienţi de email diferiţi, afişarea poate fi diferită de la un client la altul.

4. Frecvenţa deranjantă şi inconstantă
Nu există o frecvenţă standard recomandată în email marketing. Frecvenţa diferă de la produs la produs şi depinde de cantitatea de informaţii pe care le poţi oferi abonaţilor. O frecvenţă prea mică îi va face să te uite, iar una prea mare poate deveni deranjantă. Cea mai bună soluţie este să le oferi posibilitatea de a seta ei înşişi frecvenţa.

5. Conţinut irelevant
Trimiterea unor emailuri care nu au nicio legătură cu ceea ce le-ai promis abonaţilor sau care nu corespunde intereselor lor îţi va creşte cu siguranţă rata de dezabonări. O segmentare eficientă este obligatorie pentru rezultate bune.

6. Lipsa link-ului de dezabonare
În fiecare email pe care îl trimiţi trebuie să incluzi şi link-ul de dezabonare, iar acesta să fie funcţional. Neincluderea link-ului în mesaj nu înseamnă că vei pierde mai puţini abonaţi, ci că cei care aveau intenţia de a se dezabona te vor raporta ca spam şi rişti să compromiţi şi newsletterele viitoare.

Cât de des trimiţi un newsletter?

miercuri, 11 mai, 2011

Frecvenţa newsletterelor este problema la care cu greu poţi găsi răspunsul corect. Cât de des trimiţi un newsletter poate varia în funcţie de mai mulţi factori, dacă trimiţi prea des poţi deveni iritant pentru abonaţii tăi şi rişti să te reclame drept spam, dacă trimiţi prea rar pierzi contactul cu utilizatorii, şi nemaivenind în contact cu produsele tale rişti să nu mai ai niciun fel de vizibilitate. Astfel, în acest caz, chiar dacă te îndepărtezi de reclamaţiile de spam, te îndepărtezi şi de abonaţi.

În general, frecvenţa recomandată porneşte de la o lună pâna la o săptămână, şi frecvenţa cea mai potrivită pentru afacerea ta depinde şi de frecvenţa cu care se consumă produsul tău. De exemplu, pentru un site de ştiri poţi trimite un newsletter mai des chiar şi zilnic, o marcă de maşini însă nu poate avea aceeaşi frecvenţă.

Problema frecvenţei cu care trimiţi un newsletter începe de obicei atunci când nu ştii opţiunile abonaţilor tăi – o frecvenţă prea mare îi va determina să te reclame ca spam, de aceea trebuie să stabileşti frecvenţa newsletterelor tale ţinând cont de preferinţele lor. Mai jos ai câteva sugestii de modalităţi prin care să determini care e cea mai potrivită frecvenţă pentru newsletterul tău.

1. Află opţiunea lor
Cel mai sigur mod de a nu da greş în ceea ce priveşte frecvenţa unui newsletter este să afli opţiunea abonaţilor de la început, chiar de la formularul de abonare. Oferă-i abonatului posibilitatea de a alege cât de des vrea să primească noutăţi de la tine în inboxul lui. Include o rubrică în formularul de abonare prin care cei să aboneze să seteze ei frecvenţa cu care să primească newslettere.
2. Cere-le părerea într-un sondaj
Verifică care este părerea abonaţilor tăi despre frecvenţa cu trimiţi emailuri. Dacă ai deja o bază de date şi nu ai inclus de început posibilitatea de setare a frecvenţei prin formularul de abonare, un sondaj poate fi mijlocul potrivit pentru a afla opţiunile lor.
3. Testează
Frecvenţa cu care trimiţi emailuri afectează cel mai mult ratele de deschidere şi de click ale campaniilor tale. Poţi testa frecvenţa potrivită împărţind baza de date în segmente cărora să le trimiţi emailurile cu o frecvenţă diferită ca să vezi cum reacţionează abonaţii. Studiază în special impactul asupra ratei de deschidere.
4. Lasă-i să aleagă
Chiar şi după abonare le poţi da posibilitatea utilizatorilor să aleagă frecvenţa. Pentru a face asta poţi include un link care să le dea posibilitatea să-şi aleaga intervalul de timp în fiecare mesaj. Sau poţi pune această posibilitate în pagina de dezabonare, dacă motivul pentru care vor să facă asta e frecvenţa emailurilor. Aşa te asiguri că frecvenţa newsletterului nu va mai fi unul din motivele pentru care pierzi abonaţi.

Să setezi frecvenţa corectă este o sarcină destul de dificilă în email marketing, iar principalul scop al acesteia este de a evita saturaţia abonatului. Odată rezolvată această chestiune care ţine de confortul utilizatorului, mai mulţi indicatori vor fi în creştere.

4 idei de reactivare a abonaţilor

vineri, 15 aprilie, 2011

Menţinerea unei conversaţii cu abonaţii şi o interacţiune cât mai mare a acestora cu mesajele tale este necesară pentru a vorbi despre email marketing eficient. Dar ce poţi face dacă abonaţii tăi par că şi-ar fi pierdut interesul, nu mai sunt activi şi nu-ţi mai deschid mesajele? Trebuie să te gângeşti la câteva soluţii pentru a-i activa.

O reactivare de succes începe cu segmentarea. Concret, ar trebui create segmente separate pentru acei abonaţi care n-au răspuns niciodată, care au răspuns în trecut sau care răspund foarte rar. Acest mod de a segmenta permite gândirea unor tactici specifice de reactivare pentru cele trei cazuri. Poate cei care au răspuns anterior găseau newsletterele potrivite, dar acum nu mai e cazul, iar cei care nu au răspuns niciodată s-au abonat doar pentru o ofertă specifică şi atât. În funcţie de aceste lucruri, aceste segmente de abonaţi pot fi abordate diferit în cazul unei reactivări.

  1. O ofertă specială – e o tactică cu foarte multe şanse de succes, dar pe termen lung poate fi contra productivă, dacă îţi obişnuieşti abonaţii să aştepte doar ofertele şi nu găseşti şi alte puncte de interes pentru ei.
  2. Frecvenţă redusă – e posibil ca interesul abonaţilor tăi să fi scăzut din cauza frecvenţei cu care primesc newslettere. Ce e prea mult ajunge să nu mai intereseze. Poţi reduce frecvenţa şi în felul acesta să regândeşti informaţiile pe care le trimiţi, să faci o selecţie bazată pe relevanţă.  Le mai poţi oferi posibilitatea de a seta ei frecvenţa cu care vor să primescă un newsletter din partea ta.
  3. Sondaj de opinie – dă-le abonaţilor posibilitatea de a-şi exprima părerile în legătură cu ceea ce le place şi ce nu. În felul acesta obţii informaţii noi care te vor ajuta pentru viitoarele newslettere şi le arăţi lor că te interesează preferinţele pe care şi le exprimă.
  4. Cere o reconfirmare – o parte din abonaţii inactivi sunt şi cei care pur şi simplu şi-au pierdut interesul pentru newsletterele tale din motive care nu ţin de politica ta de email marketing. Poţi cere o reconfirmare a dorinţei lor de a fi abonaţi la newsletterul tău şi asta poate fi şi o modalitate de a-ţi curăţa lista.

Diferenţiază-te în campaniile de sărbători

luni, 4 aprilie, 2011

Sărbătorile de Paşte sunt printre cele mai importante şi, fără îndoială, sunt o ocazie foarte bună pentru a face vânzări. Beneficiază de avantajele acestei perioade în care îţi poţi activa abonaţii printr-o serie de newslettere de sărbători.

Înainte de trimiterea campaniei propriu-zise poţi să începi prin a strânge informaţii despre abonaţi. Pentru asta, poţi evalua campaniile de anul trecut din această perioadă, dacă ai făcut astfel de campanii sau poţi face liste pornind de la preferinţele exprimate prin achiziţii anterioare. Dacă nu ai astfel de date, o idee bună ar fi să începi comunicare devreme, în perioada premergătoare sărbătorilor, cu un sondaj prin care să afli preferinţele prospecţilor.

Fă diferenţa

În sezonul cumpărăturilor nu eşti singurul care va trimite newslettere şi va face promoţii. Concurenţa va face la fel, cantitatea de email promoţional în jurul sărbătorilor creşte şi e mai greu să te diferenţiezi. O metodă foarte bună de a te diferenţia este să personalizezi mesajul cât mai mult posibil, încearcă să dai impresia abonatului că ai o ofertă specială pentru el.

Un alt mod de a te diferenţia este crearea unei legături personale cu abonatul. Pe lângă oferte promoţionale poţi trimite şi mesaje fără un caracter comercial foarte pronunţat, de exemplu, o felicitare de sărbători personalizată.

Cum să-ţi activezi abonaţii

În apropierea sărbătorilor începe sezonul cumpărăturilor. Cel mai evident mod de a comunica cu abonaţii în această perioadă este gândirea unei campanii cu accent pe evidenţierea produselor tale.  În această perioadă trebuie să vii cu o modalitate de a-ţi prezenta produsele care să fie  avantajoasă pentru abonat.

  • Oferte promoţionale – Paştele este o perioadă excelentă pentru a comunica anumite oferte promoţionale abonaţilor. Nu fă oferte pentru prea multe produse, s-ar putea să-i derutezi. Dacă ai date suficiente despre abonaţi din cumpărările anterioare sau din sondajele la care au răspuns, ai posibilitatea de a face oferte la produsele care răspund nevoilor şi preferinţelor lor. Nu uita să insişti asupra termenului de expirare al ofertei: „Poţi beneficia de acest preţ promoţional până la…”. Urgentarea acţiunii de cumpărare este eficientă pentru activarea abonatului.
  • Sugestii de cadouri – Poţi să-ţi ajuţi clienţii oferindu-le idei de cadouri. În perioada aceasta toată lumea încearcă să-şi dea seama ce să cumpere pentru cei apropiaţi.

Această perioadă a sărbătorilor de Paşte poate fi valorificată în favoare relaţii pe care o ai cu clienţii tăi dacă reuşeşti să identifici modul prin care produsul sau serviciul tău le poate fi de folos în acest context, cel mai important este să fii relevant.

5 soluţii de optimizare a butonului de call-to-action

luni, 28 martie, 2011

Ce este un call to action şi de ce e aşa important?

Sintagma “call to action” este folosită în email marketing pentru a descrie un element din email care îi invită pe cititori să facă o anumită acţiune care reprezintă scopul emailului respectiv. Acest îndemn la acţiune nu este neapărat un link, poate lua forma unui buton, o imagine, un anumit design care atrage atenţia şi încurajează abonatul să-l acceseze.

De ce este atât de important “call to action”-ul? Din moment ce toate emailurile trimise într-o campanie au ca scop obţinerea unei anumite reacţii de la destinatar, call to action-ul este modul prin care atragi utilizatorul şi îl încurajezi să facă acţiunea dorită. Este unul dintre elementele cele mai importante de luat în calcul când vorbim de optimizarea ratei de click şi de conversie.

Dacă nu există call to action, nu îi dai abonatului posibilitatea de a-şi manifesta interesul pentru informaţia pe care i-ai oferit-o. De exemplu, dacă trimiţi un newsletter cu informaţii despre un anumit produs cu scopul de a genera vânzări, poţi avea un link au un buton către produsul respectiv cu textul „Cumpără acum”. Dacă nu faci asta, practic abonaţii interesaţi ar trebui să intre ei pe site şi să caute produsul, mulţi nu ar face un astfel de efort.

 

Când ai nevoie de un call-to-action mai bun?

Pentru a vedea care este eficienţa call-to-action-urilor din mesajele tale trebuie să analizezi cu atenţie care este rata de click a newsletterelor tale. Dacă ai o rată mică, asta înseamnă că trebuie să reformulezi aceste apeluri la acţiune, să le faci motivante pentru abonaţi. Cele mai comune mesaje de call-to-action sunt “Click aici”. E un mesaj clar şi scurt, dar nu conţine nicio motivaţie sau beneficiu.

Soluţii de optimizare

  1. Dă-le un motiv ca să dea click – prezintă-le abonaţilor un beneficiu pe care îl vor avea dând click. Dacă spui “Click aici” sau “Află mai multe”, nu oferi nicio informaţie clară despre ceea ce câştigă ei din asta. De exemplu, “Economiseşte 25%, cumpără acum” este un mesaj care le prezintă un beneficiu.
  2. Personalizează butonul – vrei o acţiune de la abonaţii tăi? Implică-i! “Andrei, înscrie-te şi tu” – un mesaj care îl va face pe utilizator să simtă că acel link i se adresează direct.
  3. Prezintă termenul limită al ofertei – îi poţi încuraja pe abonaţi să dea click grăbindu-i un pic. Spre exemplu, “Mai sunt 2 zile. Cumpără acum.”
  4. Întreabă-i ceva – poţi da o formă interogativă mesajului de call-to-action: “Vrei să afli mai multe? ”. O astfel de formulare îi face pe abonat să facă o alegere, el decide dacă va fi da sau nu.
  5. Fă teasing – poţi folosi un mesaj prin care să încerci să trezeşti curiozitatea abonaţilor, de exemplu: “Descoperă oferta noastră”

 

 

Planificarea campaniei de email marketing

joi, 30 decembrie, 2010

Emailul este un instrument foarte bun pentru a genera interes şi apoi vânzări pentru afacerea ta, este o cale prin care poţi comunica cu un public care a cerut să afle informaţii despre activitatea ta, este un public care chiar te ascultă.

Email marketingul de succes este utilizat pentru a construi relaţii între consumator şi produs, în special pentru fidelizare şi prin fidelizare la creşterea ulterioară a vânzărilor. Acesta este scopul final, dar pentru a-l atinge trebuie să existe o planificare a paşilor de urmat.

Planificarea pentru email marketing trebuie stabilită înainte a trece la acţiune. Principalele lucruri de care trebuie ţinut seama sunt: scopul, abonaţii şi planificarea în timp a campaniei. Planul trebuie construit în jurul acestor trei repere pentru a avea o idee cât mai bună a ceea ce vrei să realizezi.

Fixează-ţi obiectivele

Cea mai importantă parte a planului este stabilirea a ceea ce vrei să realizezi. Nu poţi iniţia o campanie fără a avea un obiectiv clar pe care vrei să-l atingi.

Obiectivele pot varia în funcţie de circumstanţe. La început, vei dori să măreşti numărul de abonaţi, rata deschiderilor sau click-urilor la emailurile tale, apoi, mai târziu, îţi vei îndrepta atenţia către creşterea vânzărilor. Oricare ar fi scopul tău, trebuie să creezi o relaţie cu abonaţii tăi, să-i determini să acţioneze într-un fel sau altul.

După stabilirea obiectivului trebuie să te gândeşti la următorii paşi: prin ce metode îl vei realiza şi cum îl vei măsura.

Definirea cititorilor

Completează baza de date cu cât mai multe informaţii posibile, află cât mai multe despre clienţii tăi ca să le poţi trimite mesaje relevante aşteptărilor şi intereselor lor. O ofertă bună trimisă persoanei greşite nu se va materializa în vânzări. Dacă deţii cât mai multe informaţii, vei putea să concepi campanii relevante.

Trebuie să legi obiectivele pe care le-ai setat pentru campania ta de specificul publicului ţintă.

Comunică la timpul potrivit

Este necesar să planifici frecvenţa trimiterilor pe parcursul campaniei potrivit obiectivului general al acesteia.

În unele cazuri este nevoie să trimiţi un email săptămânal, în altele lunar, depinde de cantitatea de informaţii de care crezi că au nevoie abonaţii tăi.

Nu-i irita, dar nici nu-i lăsa să uite de tine. Este foarte bine să stabileşti o zi a săptămânii sau a lunii în care să trimiţi. Spre exemplu, dacă faci o tradiţie din a trimite vinerea, respect-o, este primul pas către crearea unei relaţii cu abonaţii. Ei se vor aştepta să primească emailul tău în fiecare vineri, să-l trimiţi mai devreme sau mai târziu poate fi deranjant.

Potrivit frecvenţei pe care ai stabilit-o, trebuie să te gândeşti şi la un plan de management al timpului care te va ajuta şi pe tine să lucrezi la campanie şi să livrezi la timp.

Acest plan presupune stabilirea fiecărei sarcini şi estimarea timpului necesar îndeplinirii ei şi realizarea unui calendar al activităţilor tale. Te va ajuta să eviţi amânarea, să faci lucrurile la timp şi să respecţi datele de livrare a mesajelor tale.

Nu uita sa pui planul în scris şi chiar să-l discuţi cu alţii care te pot ajuta să-l inbunataţeşti.
Ti-ai facut un plan pentru email marketing?

Campanii de Crăciun

marți, 14 decembrie, 2010

Fiecare email trimis este un instrument menit să atragă noi clienţi şi să mărească vânzările.

Craciunul este o perioadă de care poţi profita ca să ajungi la inima publicului tău ţintă. În această perioadă a anului trebuie să te gândeşti cum să faci ca mesajele şi urările tale să ajungă la abonaţi.

Campaniile de email marketing tematice în jurul anumitor perioade, cum este cea a sărbătorilor de iarnă, te pot ajuta şi să-ţi activezi abonaţii. Mesajele de Craciun funcţionează ca alarme de amintire a sezonului de cumpărături şi perioada asta este folosită de foarte multe companii ca o manieră de face mai multe vânzări. Aşa că trebuie să găseşti o cale să te diferenţiezi şi să te remarci din mulţime.

Află cât mai multe

Sărbătorile de iarnă sunt o ocazie de a afla cât mai multe despre clienţi şi de a-i cunoaşte mai bine.

Poţi folosi perioada dinaintea cumpăturilor de Crăciun ca să afli cât mai multe lucruri despre abonaţi, informaţii pe care le poţi folosi în campania de sărbători.

Mesajele trimise în această perioadă pot fi un bun pretext pentru completarea detaliilor de care ai nevoie în dreptul fiecărei adrese de email din baza de date.

Consumatorii au puterea şi asta impune implicarea ta în relaţia cu ei. Cere-le părerea, arată că eşti interesat de ei. Pregătirea pentru Crăciun prin campanii de email marketing reprezintă un dialog.
Desigur, asta ar trebui să fie o politică pe care s-o aplici tot anul.

Planifică inteligent

Cum emailul este un instrument foarte folosit în această perioadă, nu aştepta până în ultima clipă pentru a le prezenta abonaţilor ofertele pe care le-ai pregătit pentru ei, exceptând ofertele de cumpărături pe ultima sută de metri.

Segmentează adecvat

Propune oferte de produse în funcţie de informaţiile pe care le ai despre abonaţi şi ajută-i să-şi completeze cumpărăturile de Crăciun.

Primul criteriul de segmentare care îţi vine în minte când vine vorba de campania pentru Crăciun este o segmentare după produsele achiziţionate de clienţi anul trecut, astă e cel mai evident dar nu te limita la el. Ce au mai cumpărat aceştia pentru cadouri până acum sau segmentări bazate pe date demografice pot fi variante de avut în vedere.

Fii creativ

Obiectivul tău este să îţi ajuţi clienţii şi să le uşurezi procesul de alegere a cumpărăturilor în perioada dinaintea sărbătorilor. Trimite-le mesaje cu oferte care i-ar putea interesa şi încurajează-i să dea mai departe şi să le împărtăşească prietenilor.

În această perioadă toată lumea vrea să vândă, de partea comercianţilor, şi toată lumea vrea să cumpere, ceva trebuie să facă diferenţa. Textele bine scrise pot face asta pentru email-urile tale.

Răsplăteşte fidelitatea

Această perioadă a sărbătorilor de iarnă este o ocazie foarte bună pentru a te gândi la oferte de fidelizare a abonaţilor. Multumeşte-le pentru loialitate şi răsplăteşte-i cu oferte exclusive.

Segmentează lista în funcţie de ceea ce ştii despre actualii tăi abonaţi şi trimite oferte personalizate.

Tu cum îţi pregăteşti ofertele de Crăciun?

Cumpăr liste sau nu?

vineri, 29 octombrie, 2010

Tocmai ați descoperit o resursă împortantă de a va promova afacerea: email marketing-ul. … mai mult trafic, mai multe vânzari… minunat,  dar … Problema: nu aveți la cine să trimiteți mesajele promoţionale.

Câteva căutari mai departe și gasiti un așa zis „broker” de liste care vinde adresele de email a sute de mii sau milioane de persoane mai mult sau mai puțin „targetate” pentru prețuri derizorii.

Când te poate costa $100 USD pentru 20-30 click-uri de pe adwords sau facebook și găsesti o lista de 1 milion de adrese pe $50-$150 USD crezi că poți avea mult mai mult trafic de pe urma mesajelor trimise către o asemena lista. Ar trebui să vi se pară prea frumos să  fie adevarat… pentru că așa și este.

De ce ?

  1. Trimiterea de mesaje catre liste de adrese cumparate este doar o metoda de a face SPAM, deci ilegal. Amenzile ce se dau pentru astfel de practici sunt mult mai costisitoare decat costul altor metode de promovare  ce ar putea fi folosite pentru a vă construi o lista opt in.
  2. chiar daca aceasta practică nu ar fi ilegală, ISP-uri ca yahoo sau hotmail precum si blacklist-urile nu o agrează deci sunt șanse foarte mari să va fie domeniul sau adresa ip înregistrată într-un blacklist. De aici poate rezulta o blocare completa a tuturor mesajelor de pe acel ip si/sau domeniu  sau livrarea lor in Spam.
  3. Este imposibil de verificat provenienta listelor. Adresele de email din acele liste ar putea fi colectate de pe site-uri , deci nu exista nici o permisiune de a trimite mesaje catre aceste liste nici macar pentru cei de la care cumparați. De aici rezultă o rată foarte mare a reclamatiilor de abuz din partea deținătorilor adreselor din listele respective.
    Totodata este imposibil să stiti care este vechimea listei. Cu cât o lista este mai veche cu atât vor fi mai multe adrese expirate în ea, ceea ce determina o rate de bounce mare și prin urmare ve-ți ajunge iar in blacklist-uri sau sa fiți blocați de marii furnizori de servicii email ( yahoo, hotmail, aol, gmail )
  4. Chiar dacă persoanele din acele liste și-au dat permisiunea de a primi mesaje de la cei care au alcatuit lista , puteți fi sigur că nu și-au dat acordul ca lista să fie vanduta la terţi și nici nu vor recunoaste ca și-au dat acordul sa primească mesaje de la altcineva. Permisiunea nu este transmisibilă.

Ok, m-am convins. Totuși la cine trimit?

Doar celor care se abonează să primeasca mesaje de la dumneavoastră!

Iată câteva idei pe care le puteţi pune în practică chiar acum pentru a vă alcatui o lista de abonaţi:

  • In primul rand trebuie sa aveti un formular de abonare expus in locuri cât mai vizibile pe site. Cu WomSend este simplu sa creaţi un astfel de formular în doar cateva minute.
  • Dacă aveţi un magazin online oferiţi optiunea de abonare la înregistrarea clienţilor sau la finalul procesului de cumparare. Puteţi pune un link spre formularul de abonare chiar in mesajele de confirmare a plăţii. API-ul WomSend permite o astfel de integrare intr-un magazin virtual iar noi va oferim asistenta gratuita pentru aceasta…nu trebuie decât sa ne contactaţi.
  • Pentru mai mulţi abonaţi puteţi oferi un premiu celor care se abonează. Oferiti periodic astfel de premii exclusiv listei de abonaţi.
  • Folosiţi toate canalele posibile pentru a vă promova newsletter-ul. Site-ul, blog-ul, Twitter, Facebook, linkedin sau orice alt social network dar şi offline.
  • Urmariţi blog-ul nostru pentru mai multe idei in viitor 🙂

Când trimit newsletter-ul?

miercuri, 13 octombrie, 2010

Are importanță ziua sau ora la care trimitem newsletter-ul?

Raspuns scurt: Da, mesajele care sunt trimise atunci cand abonații sunt online și își deschid email-ul au mai multe sanse sa fie citite.  Explicația lungă este urmatoarea:

Cu cât avem mai multe mesaje în inbox cu atât suntem mai predispuși să nu le citim sau sa le citim doar pe cele care credem în acel moment că sunt mai importante. Astfel vom citi doar cateva iar celelalte vor fi fie marcate ca citite, șterse sau marcate ca spam.

Când în inbox sunt multe mesaje, cele mai recente mesaje au mai multe șanse să fie citite decat mesajele mai vechi. Ar trebui să știm să trimitem atunci când abonații își citesc email-ul pentru că astfel mesajele noastre vor fi primele din lista mesajelor din inbox.  Cu cât trece mai mult timp între momentul în care trimitem și cel în care abonații deschid email-ul cu atât sunt mai puține sanse ca mesajul să se piarda într-o lista lunga de alte mesaje.

Cum aflam cel mai potrivit moment?

O modalitate este să „ghicim” cu putin ajutor de la statisticile campaniilor precedente sau dacă suntem la prima campanie putem să ne bazam chiar pe statisticile cu vizitatorii site-ului care afiseaza formularul de abonare. Astfel putem cât de cât determina o zi și câteva ore la care numarul de vizitatori care se inscriu la newsletter sunt mai mari sau la care abonatii deschid mai mult mesajele precedente.

Din pacate aceasta modalitate necesita mult timp și experimentare și chiar și asa nu are intotdeauna efectele dorite.

Aici serviciul WomSend vine în ajutor cu o noua funcționalitate care vă permite să optimizati timpul la care sunt trimise mesajele în asa fel încat să obtineti o rată de deschidere cât mai mare, click-uri și vânzări cât mai multe.

Aceasta optimizare este posibila pentru că WomSend înregistrează ziua și ora la care sunt deschise mesajele, la care se face click pe link-urile din mesaje și la care se realizează conversii ( vanzari ) în urma clik-urilor pe link-uri din mesaje.

Daca activati opțiunea de optimizare a timpului când trimiteti o noua campanie, WomSend calculeaza automat pentru fiecare abonat care este cea mai buna zi și/sau ora la care va fi trimis mesajul.

Pentru optimizari în 24 ore mesajul va fi trimis la cea mai buna ora din urmatoarele 24 ore. Pentru optimizari în 7 zile mesajul va fi trimis la cea mai buna ora din cea mai buna zi în urmatoarele 7 zile.

Folosirea acestor metode de optimizare automată este mai simplă și dă rezultate mai bune decat simpla presupunere, sau o statistica generala a celui mai bun moment de trimitere.  Testele pe clientii care folosesc aceasta tehnică au relevat creșteri cu pană la 35% a ratei de deschidere și pana la 20% a vânzarilor.

Opțiunea de optimizare a timpului este gratuită si poate fi activată pentru orice campanie de tip newsletter. Ar trebui să o încercati pentru urmatoarele campanii.

Am vrea să vedem și alte modalitați de crestere a rati de deschidere, click-uri sau vanzari așa că nu ezitați să ne spuneți despre ele in comentarii.

De ce Email Marketing?

joi, 26 august, 2010

Marketing-ul direct prin email este cea mai usoară, rapidă și accesibilă metodă de marketing dar în același timp și printre cele mai eficiente.

Conform statisticilor realizate de DMA ( direct Marketing Association )  la nivel international profitul rezultat în urma aplicarii acestei metode a fost în medie de 40 la 1 pe anul 2009 ( pentru fiecare leu invest realizati alti 40 !!! )

Prin urmare daca nu folositi aceasta metodă puțeti pierde un mare potențial profit.

Avem tendința să credem că tot ce trebuie să facem este să oferim produse și servicii de calitate și clientii se vor intoarce la noi pentru a cumpara mai mult. Totuși asta nu este intodeauna deajuns.

Trebuie menținută o comunicare constantă cu clienții sau potențiali clienți. Clienții multumiți iși doresc acest lucru deoarece vor sa profite de ofertele dumneavoastră și sunt interesați de produsele și serviciile  dumneavoastră.  Ce alt motiv ar avea sa se aboneze la newsletter?

Oferirea posibilitații de abonare la newsletter este utilă chiar si pentru cei ce nu sunt clienți ci simpli vizitatori ai site-ului. Este mult mai probabil ca ei să se intoarca și să cumpere daca se abonează la newsletter și primesc informații relevante care i-ar putea ajuta să ia decizia de a cumpara.

Dacă aveți intrebari despre cum să implementați campanii de email marketing pentru afacerea dumneavoastra  nu ezitati sa ne contactați.

Pentru noutăți în legatură cu serviciul nostru dar și articole despre cele mai bune metode de a implementa campanii de email marketing de succes puteți să vă abonați la newsletter-ul nostru în formularul de mai jos:

Adresa Email *
* date obligatorii
footerleft
footerbg