Archivă pentru categoria ‘Strategie’

Abandonarea coşului de cumpărături

marți, 13 mai, 2014

Ce înseamnă abandonarea coşului de cumpărături?

Utilizatorul navigează pe site-ul dvs., găseşte produsul căutat în funcţie de criteriile dorite, îl adaugă în coş însă nu finalizează acţiunea de cumpărare. Acest lucru pentru comerciant înseamnă pierderi şi venituri nerealizate, iar pentru cumpărător, înseamnă o nevoie neîmplinită. Conform unei cercetări realizate de Baymard Institute rezultă că în medie 67.75% din cumpărăturile online sunt abandonate şi că doar aproximativ 7 din 10 oameni finalizează procesul de cumpărare.

De ce se întâmplă acest lucru?

Iată un grafic care ne arată principalele motive ale abandonării coşului de cumpărături.

 

Statistici email marketing abandonarea cosului de cumparaturi

sursa imaginii

Cum aţi putea convinge utilizatorii care au abandonat coşul de cumpărături să finalizeze comanda?

Pentru cei care abandonează coşul de cumpărături după primele 24 de ore, puteţi să creaţi o campanie de reamintire  a plasării comenzii. Dacă aveţi şi un numar de telefon, aţi putea să îi abordaţi în acest mod.

Email-urile trimise către clienţii care au abandonat coşul de cumpărături pot returna o rata de conversie mai mare decât în cazul emailurilor trimise în mod obişnuit. Cu ajutorul campaniilor automate de tip Autoresponder puse la dispoziţie de Womsend puteţi trimite aceste email-uri.

Atunci când îi contactaţi nu folosiţi doar prenumele ca metodă de personalizare a emailurilor, ci puteţi să afişati şi produsele pe care le-au selectat în coşul de cumpărături sau puteţi să le sugeraţi produse similare.

Atrageţi-i prin stimulente
Dacă emailul de reamintire a comenzii sau contactul telefonic nu i-au putut determina să reia comanda, atunci puteţi încerca să le oferiţi un stimulent care să îi determine să cumpere de la dvs. De exemplu puteţi să oferiţi un discount sau un produs bonus pentru comenzile plasate în primele 72 de ore de la prima tentativă de comandare a produselor.

O altă soluţie ar fi să faceţi remarketing, cunoscut şi ca retargeting, acesta este o tehnică bună de a readuce pe site potenţialii cumpărători care v-au vizitat site-ul şi/sau nu au finalizat procesul de cumpărare. Prin remarketing puteţi să ajungeți la persoanele care au accesat în trecut site-ul dvs. Este defapt procesul de targhetare a oamenilor care îţi vizitează site-ul, apoi targhetarea lor cu reclame dupa ce au părăsite site-ul tău. Acestor persoane care v-au vizitat și în trecut le puteți chiar afișa anunțuri personalizate în funcție de secțiunile de pe site pe care le-au accesat. De exemplu daca intraţi pe un site şi vizualizaţi niste produse anume, este foarte posibil ca pe următoarele site-uri pe care intraţi, să vedeţi promovate prin reclame AdWords chiar acele produse la care v-aţi uitat pe site-ul respectiv.

Aţi putea să aveţi în vedere oferirea de transport gratuit sau a unor costuri minime,“Live Support” sau costuri 0 de retur . În plus încercaţi să adaugaţi în pagină un calculator care permite cumpărătorului să vadă costul total înainte checkout sau să permiteţi utilizatorului să selecteze ca loc de ridicare magazinul în loc de livrare la domiciliu.

Optimizaţi-vă desgin-ul site-ului, a dimensiunii fişierelor pentru a menţine timpul de încărcare mai scurt sau reduceţi numărul de acţiuni în vederea realizării procesului de cumpărare.

Concentrează-te pe utilizabilitatea și funcționalitatea magazinului online si eliminaţi orice obstacol care ar putea afecta activitatea cumpărătorului.

Câștiga o invitaţie la TeCOMM Cluj-Napoca octombrie 2013

marți, 1 octombrie, 2013

Vrei să afli mai multe despre cum să dezvolţi sau să începi o afacere online? Te interesează care sunt tacticile de promovare? Cum arată piaţa în acest domeniu? Toate aceastea le poţi afla la evenimentul TeCOMM Romania’s #1 eCommerce Conference & Expo, cel mai impotant eveniment dedicat comerţului online organizat la Cluj-Napoca pe 24-26 octombrie.

TeCOMM are loc la Grand Hotel Italia**** şi se  adreseaza atât proprietarilor de magazine online cât şi specialiştilor care se ocupă de dezvoltarea acestor magazine. Temele abordate în acest an vor fi modele de succes, optimizare şi marketing eficient în ecommerce, precum si mobile sau social commerce. Peste 30 de speakeri, specialişti în domeniu şi antreprenori vor împărtăşi din know-how-ul şi experienţa lor.

Printre speakeri se află şi: Marius Ghenea (President ARMO), Liviu Taloi (Owner SITEAUDIT), Dorin Boerescu(CEO 2PARALE), Cristian Herghelegiu(CEO Elefant.ro), Jose Luis Fererro(Ecommerce and business development Philips Spain & Portugal), Gian Sharp( CEO Cargus).

Pentru mai multe informaţii, precum şi pentru a vedea programul complet, vizitaţi site-ul TeCOMM.

Womsend este partner al evenimentului şi în această calitate dorim să oferim 3 invitaţii la eveniment. Tot ce trebuie să faceţi pentru a câştiga o invitaţie este  să ne spuneţi printr-un comentariu la acest articol de ce vreţi să participaţi la TeCOMM. Câştigătorii vor fi primele trei persoane care comentează articolul cu un argument pentru participarea la conferinţă. Invitațiile sunt valabile doar pentru primele două zile de conferință.

Womsend va fi și anul acesta în zona Expo a evenimentului. Timp de trei zile vă așteptăm să ne vizitați standul și să aflați mai multe informații despre serviciile noastre. Expoziţia este deschisă atât participanţilor la conferinţă şi workshop-uri cât şi vizitatorilor care doresc să ia contact cu cei mai importanţi furnizori de servicii de e-commerce din România.

Vă aşteptăm la TeCOMM!

Cât de important este link-ul de dezabonare într-o campanie?

miercuri, 11 septembrie, 2013

În multe newslettere și email-uri link-ul de dezabonare este poziţionat în partea cea mai de jos și este scris cu litere foarte mici. Majoritatea celor care trimit astfel de email-uri se gândesc adesea că este mai bine să ascundă această opțiune pentru a nu pierde posibilii clienți. Deseori link-ul de dezabonare este de culoare gri pe un fundal alb sau acesta nu există deloc. Desigur acesta nu este o bună practică!

Dacă persoanele cărora le trimiți newsletter-ul vor să se dezaboneze, foarte bine! Ei trebuie să aibă această opţiune. Este mult mai bine ca aceștia să se dezaboneze decât să-i încurajezi să apese butonul “Spam/Junk” .

Te gândești că dacă pui link-ul de dezabonare într-un loc vizibil, abonaţii vor dori să se dezaboneze doar fiindcă îl văd mai bine? Ei bine nu-i așa.

 

Iată două dintre principalele motive de dezabonare:

  • Aceștia primesc oferte de care nu sunt interesați (relevanța mesajelor).
  • Primesc prea multe email-uri de la același expeditor într-o perioadă foarte scurtă (frecvența mesajelor).

 

Iată și câteva sugestii de prevenire a dezabonării:

  • Nu oferi iluzia că vor găsi în email ceva ce nu este.
  • Nu trimite newslettere prea des, dar nici nu-i lăsa să uite de tine.
  • Evită un vocabular agresiv în scrierea mesajelor.
  • Adaptează newsletter-ul pentru mai mulți clienți de email, iar aspectul mesajelor trebuie să fie unul profesionist.
  • Oferă posibilitatea reînnoirii adresei de email a abonatului-în multe cazuri este folosită posibilitatea dezabonării și reabonării cu adresa cea nouă.
  • Oferă posibilitatea alegerii de către proprii tăi abonați ce fel de informații să primească. Womsend îți pune la dispoziție această funcționalitate prin utilizarea unei pagini de preferințe în email-uri.

 

De ce este atât de importantă poziția link-ului de dezabonare?

Mulți dintre abonați preferă să apese pe butonul de Spam/Junk ca o alternativă la link-ul de dezabonare, pe care fie că nu îl văd datorită faptului că este prea greu de găsit fie că nu există nicăieri în mesajul tău.

Dacă link-ul tău de dezabonare este la sfârșitul paginii, iar newsletterul este foarte lung, mulți dintre abonații tăi care doresc să se dezaboneze vor prefera în locul unui scroll până jos să apese pe butonul de Spam, deoarece rezultatul pentru ei este același.

Deci ca să eviți o astfel de alegere și să reduci creșterea ratei de raportare a mesajul ca spam link-ul de dezabonare trebuie să fie la fel de ușor de găsit ca și butonul de spam.

 

Ce câștigi ajutându-i pe abonați să se dezaboneze?

  • O mai bună reputație a expeditorului/firmei
  • O rată de raportare a mesajului ca spam mai mică
  • O listă cu abonați activi relevantă
  • Încredere în serviciile oferite

 

Sfaturi:

  • Testați funcţia de dezabonare regulat (acest lucru este adesea trecut cu vederea).
  • Imediat după dezabonare oferă-le o pagină de “Mulțumire” sau de ”Confirmare”.
  • Oferă-le posibilitatea reabonării, abonaților care s-au dezabonat din greșeală.
  • Dacă abonații tăi decid că nu vor să mai primească email-uri de la tine apăsând pe link-ul de dezabonare, Womsend îţi oferă posibilitatea de a ţine în continuare legătura cu aceștia prin social media.
footerleft
footerbg